Gå til innhold

Mannen har opparbeidet stor gjeld uten min kunnskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp og råd. Det viser seg at min mann har opparbeidet seg gjeld på omkring en halv million kroner uten at jeg har visst om dette. Som dere sikkert forstår er jeg rimelig fortvilet. Hvor kan man henvende seg for hjelp? Disse lånene står i hans navn, så jeg kan vel neppe kontakte kreditorene direkte selv. 

Anonymkode: 88829...b54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt advokat og hør hva du skal gjøre. Håper ikke du blir sett på som medskyldner og at han evt har tatt pant i hus/leilighet.

• Liker 2
Skrevet

Er dere gift?

Anonymkode: bb287...7e0

• Liker 1
Skrevet

Ett spørsmål i tillegg: Hvor mye vet du om dette lånet/disse lånene ?

Skrevet

Ett spørsmål i tillegg: Hvor mye vet du om dette lånet/disse lånene ?

Ja, gift. Vet foreløpig ikke særlig mer enn omtrentlig beløp.

Skrevet

Du bør i alle fall finne ut hvem som har tatt pant i evt bolig dere eier, så ikke du overraskes av et tvangssalg også.
Spark mannen din hardt i rævva for å finne ut av dette.
Da vet dere i hvertfall hvilken gjeld dere må sørge for ikke å misligholde.

Så er jo spørsmålet: har dere råd til å fikse dette? Går det rundt med betalingen av gjelden?

Deretter er jo dette direkte økonomisk utroskap, så jeg antar at du ikke vil ha spesielt stor tillit til mannen din med det første. Du bør be om å få en forklaring, en unnskyldning og ikke minst få vite hvordan han ser for seg at han/dere skal løse dette. Han bør krype lavt med halen godt mellom beina den slasken som utsetter deg og sin familie for noe slikt...

Det er ikke uvanlig at forholdet får seg en trøkk av slikt, på lik linje som ved anen utroskap (tillitsbrudd), og i såfall kan eksteskapsrådgivning være en ide. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Ja, gift. Vet foreløpig ikke særlig mer enn omtrentlig beløp.

Ok, det betyr at du vet egentlig ikke så mye.

Da må du starte med å vriste fakta ut av din ektemann.

Beløpets størrelse.

Om det er tatt pant i noe, og om 'noe' er hans særeie eller deres felleseie. 

Dersom dere bor i hans særeide bolig er det vital informasjon at du får kunnskap om det dersom det er tatt pant i boligen. Dette da pant i særeide eiendeler ikke trenger ektefellens aksept ved signatur, - noe jeg mener opptak av gjeld med pant i felleseid bolig gjør.

Signerer videre Pengebingen mht. "Hva er pengene benyttet til?", "Hvilke muligheter har han/dere til å nedbetale beløpet?" og behovet for assistanse i ekteskapet fremover.

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...