AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Jeg er 25 år, og har en samboer. Vi har vært sammen i over 3 år og vi har faktisk aldri brukt prevensjon. Kun brukt kondom i noen usikre perioder i dann og vann...Vi har nå hatt sex omtrent hver eneste dag i over 3 år nå. De siste 2 årene har vi ikke brukt noen form for kondom eller annen prevensjon. Vi har hatt sex på alle dager, selv de hvor jeg har størst sjanse for å bli gravid. Jeg har brukt eggløsningstester osv. Selvom de er blitt positive så har jeg ikke blitt gravid. Jeg syns dette er et litt sårt tema og har ikke funnet meg i å snakke med legen om dette enda. Hva bør jeg gjøre? Hvor skal jeg starte?Pga en hendelse for ca 1 år siden, så har gynekologen på sykehuset sett i underlivet mitt med kamera. Han sa at alt så bra ut og at jeg hadde fine eggledere elns rart. Alt var som det skulle sa han. Takk for alle svar på forhånd! Har noen vært i samme situasjon? Og som kanskje kan gi meg noen tips og triks. Mannen har ikke sjekket sæden sin forresten. Kan det kanskje være hos han det ligger? Anonymkode: ef600...529
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 Mannen din bør også få sjekket seg.For mange par tar det lang tid før de blir gravide, uten at noe er galt også, så ikke ta noen sorger på forskudd.I tillegg finnes det jo mye hjelp å få også Anonymkode: faaa1...647 2
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #3 Skrevet 30. november 2015 Ja, det er nok hos mannen det ligger. Det enkleste blir vel å få noen andre til å befrukte deg. Dårlig sædkvalitet er veldig vanlig, og dersom man ikke blir gravid på 6 måneder bør man oppsøke lege.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #4 Skrevet 30. november 2015 Ja, det er nok hos mannen det ligger. Det enkleste blir vel å få noen andre til å befrukte deg. Dårlig sædkvalitet er veldig vanlig, og dersom man ikke blir gravid på 6 måneder bør man oppsøke lege.? Anonymkode: faaa1...647 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #6 Skrevet 30. november 2015 ?Beklager mitt altfor korte svar. Jeg ble litt satt ut av det du skrev til TS Anonymkode: faaa1...647
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #7 Skrevet 30. november 2015 Beklager mitt altfor korte svar. Jeg ble litt satt ut av det du skrev til TSAnonymkode: faaa1...647En studie i England fant at 3.7% av barn hadde en annen far enn det de trodde. Det er altså ganske vanlig at kvinner befrukter seg selv med andre menn. Dog har jeg ikke spekulert i grunnene til at de gjør dette. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #8 Skrevet 30. november 2015 Mannen din bør også få sjekket seg.For mange par tar det lang tid før de blir gravide, uten at noe er galt også, så ikke ta noen sorger på forskudd.I tillegg finnes det jo mye hjelp å få også Anonymkode: faaa1...647Det skal jeg få han til å gjøre.åja, I og med at gynekologen sa at alt er bra, så tenker jeg at alt er som det skal. jeg prøver også å ikke tenke så mye på det. For har hørt at dersom man stresser og tenker hele tiden på å bli gravid så kan man forstyrre kroppen. det er sant Anonymkode: ef600...529 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #9 Skrevet 30. november 2015 En studie i England fant at 3.7% av barn hadde en annen far enn det de trodde. Det er altså ganske vanlig at kvinner befrukter seg selv med andre menn. Dog har jeg ikke spekulert i grunnene til at de gjør dette.Ok. Jeg forstår at dette kan være en løsning for å bli gravid. De fleste ønsker forhåpentligvis ikke å velge en slik løsning, men velger i steden å se på andre muligheter til å få barn sammen. Anonymkode: faaa1...647 3
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #10 Skrevet 30. november 2015 Ok. Jeg forstår at dette kan være en løsning for å bli gravid. De fleste ønsker forhåpentligvis ikke å velge en slik løsning, men velger i steden å se på andre muligheter til å få barn sammen.Anonymkode: faaa1...6473.7% vil si 3.7 av 100. Altså langt færre enn de fleste.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #11 Skrevet 30. november 2015 Det skal jeg få han til å gjøre.åja, I og med at gynekologen sa at alt er bra, så tenker jeg at alt er som det skal. jeg prøver også å ikke tenke så mye på det. For har hørt at dersom man stresser og tenker hele tiden på å bli gravid så kan man forstyrre kroppen. det er sant Anonymkode: ef600...529Det er bra at du prøver å ikke tenke så mye på det.Du har rett i det du skriver.Jeg ønsker dere lykke til! Anonymkode: faaa1...647 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #12 Skrevet 30. november 2015 Ja, det er nok hos mannen det ligger. Det enkleste blir vel å få noen andre til å befrukte deg. Dårlig sædkvalitet er veldig vanlig, og dersom man ikke blir gravid på 6 måneder Tusen takk ❤ Jeg oppdaterer om hvordan det går på veien. 😃 Anonymkode: ef600...529 1
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #13 Skrevet 30. november 2015 Tusen takk ❤ Jeg oppdaterer om hvordan det går på veien. 😃 Anonymkode: ef600...529Bare hyggelig, husk å sitere så jeg får beskjed. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #14 Skrevet 30. november 2015 Det er bra at du prøver å ikke tenke så mye på det.Du har rett i det du skriver.Jeg ønsker dere lykke til! Anonymkode: faaa1...647 jeg skrev takk til feil person her inne. Hehe. Men Tusen takk❤ jeg oppdaterer om Hvordan det går på veien😃 Anonymkode: ef600...529 1
Hulderen Skrevet 30. november 2015 #15 Skrevet 30. november 2015 (endret) Når man ikke har blitt gravid etter ett år med aktiv prøving, så er tiden inne til å ta det opp med legen for å starte utredning med tanke på barnløshet. Problemet kan fortsatt ligge hos deg, selv om alt så bra ut for gynekologen. Eller problemet kan være hos din mann, eller hos begge.Det kan være hjelp å få, avhengig av hva problemet er. Skyldes barnløsheten nedsatt sædkvalitet, så kan kjerringråd hjelpe. Ikke ha sex hver dag. Vent noen dager, før dere har sex ved eggløsning. Da blir sædmengden større, og sædcellene modnere. Mannen din bør kutte ut kaffi, røyk, alkohol og stress. Alt dette påvirker sædkvaliteten. Endret 30. november 2015 av Hulderen Skrivefeil 3
Gjest Sisti Skrevet 30. november 2015 #16 Skrevet 30. november 2015 Det er faktisk ikke verre enn å gå til legen, begge to. Ingen vits i å utsette det, av og til er det så lite som skal til for å få det til.
heipåådeg Skrevet 30. november 2015 #17 Skrevet 30. november 2015 Som resten skriver. Oppsøk lege Det er masse hjelp å få. Kjenner flere som er i samme bås som deg: så det er ikke uvanlig. Kjenner også et par hvor han har bra sædkvalitet og ingenting er galt med henne. De fikk IVF :) 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #18 Skrevet 2. desember 2015 Det er en langvarig prosess å utrede et par for ufrivillig barnløshet og det skal mer til enn en gu for å sjekke kvinnen. Så det kan fortsette ligge hos deg. Ta dere en tur til legen og få henvisning til en gynekolog som har spesialisert seg på infertilitet. Når man har prøvd i ett år så har man krav på en utredning. Det er mye hjelp å få selv om man har problemer.Å ikke tenke på det/stresse hjelper ingenting! Man MÅ slutte å spre slikt tull! Dette har blitt tilbakevist av forskning. Anonymkode: 4fa01...66f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå