Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har brunt hår, ganske mørkt, men likevel lyst nok til at det har jordebær-skjær. Håret blir dermed orange med en gang det lysner litt, eller når sola treffer det. Jeg ønsker en kaldere farge på håret, og orker ikke styre med å farge det hele tiden, derfor lurte jeg på om lillasjampo funker på brunt hår også?

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det kan dempe rødskjæret litt.

• Liker 1
Skrevet

Det kan hjelpe, men det forutsetter at håret er noe slitt/behandlet fra før. Jeg har prøvd på ubehandlet (blondt) hår, men det har ikke fungert så bra fordi skjellaget ikke var åpent nok slik at de blå pigmentene kunne trenge inn.

• Liker 1
Skrevet

På meg funket det ikke, men det kan være fordi jeg ikke lot det sitte i lenge nok. Jeg ville antakeligvis ha prøvd med lillashampoo i en halvtime først(nærmest som en kur :P), og om det ikke funket, la det sitte en time ved neste hårvask. Hvis det ikke går, må du nok til frisør. 

Anonymkode: 405b8...5b3

Skrevet

Husk å kjøpe en som er mer blå og ikke lilla. Lilla er ikke sterk nok. Lilla fjerner gult, blå fjerner oransj, grønn fjerner rød. Men det finnes dessverre ikke grønnshampo - enda! Fudge sin er veldig mørk/blå. 

Skrevet

Jepp, blå funke bedre på brunt enn lilla. L'Oréal har en god en beregnet på menn som har vært en venn i nøden i flere månede nå. :)

Anonymkode: 4d9a1...8bd

Skrevet

Aveda har en som er beregnet på mørk brunt hår: Aveda black malva. Brukte denne da jeg farget håret brunt tidligere. (Obs. vask vekk eventuelt søl fra dusjen med en gang) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...