Gå til innhold

Til godt voksne MENN: Julebordets svar på fjellvettreglene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"

Mann (46) på julebord. Alt å tape, intet å vinne.

Når en mann på min alder skal ut og hygge seg, så pleier det vanligvis å foregå i sømmelige former på et bedre spisested.

God mat og drikke nytes sammen med gode venner, praten går lett og ledig, kun avbrutt av dempet latter i ny og ne.Årsaken til denne forsiktige utageringen er at en 46 år gammel mann som oftest har venner som er noenlunde jevngamle med ham selv. De har alle modnet med årene og vet hvilke sosiale regler som gjelder for deres aldersgruppe.

På firmaets julebord kan imidlertid visen fort bli en annen, der kan han risikere å få selskap av kvinner som er mye yngre enn ham selv, kanskje midtveis i 20-årene! Alle de ansatte er jo invitert, og aldersspennet i firmaet kan være stort. 

Det er dette som gjør julebordet til årets farligste kveld, en myteomspunnet seanse der pinligheter kan oppstå på kort varsel. Julebord har i tiår gitt næring til engasjerte gjenfortellinger på de tusen pauserom, og latteren som høres er på 46-åringens bekostning. Han er for øvrig aldri i rommet når historiene fortelles.

(...)"

les hele saken her: 

http://www.bt.no/meninger/Mann-46-pa-julebord-Alt-a-tape_-intet-a-vinne-3490005.html

Anonymkode: 03596...db9

Sitat forkortet

Bond, forumansvarlig

Endret av Bond
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra du har mye fritid i hvertfall.

Anonymkode: 5bfeb...dbe

Er du en mann i målgruppen?

Anonymkode: 03596...db9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper enhver middelaldrene mann med manglende doomekraft tar til seg hvert bidige ord! Find ikke noe mer stusslig og patetisk enn gamlinger som gaar I barndommen igjen. Hold deg til kvinner PAA EGEN ALDER, du driter deg utog ydmyker deg selv ved aa troo yngre paa noe slags vis er interessert . Vi har menn paa EGEN alder tilgjengelig! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha😂

Skal jeg fortelle dere en hemmelighet? Jeg er dame i den aldersgruppa - og vet at ungdommen ser sjokkert og.moralsk fordømmende på oss gamlinger som tar av på.fest - men her er hemmeligheten: vi bryr oss ikke! 

Husker meg selv som tjuesjuåring, der jeg satt med snurpemunn og baksnakket de gamle røyene på førti pluss som ikke skjønte hvor latterlige de så ut på dansegolvet.

Så ble jeg litt eldre - og var selv den som rocka i vei med dissemage og rare moves, mens ungdommen flirte av meg. Og skjønte at - det gjør da ingenting! Jeg har det moro, og jeg er for gammel til å bry meg om hva andre tenker er "passende for min aldersgruppe". (Hemmelighet nr 2: ingen føler seg så gamle som de er uansett.) 

Men man skal ikke plage andre - bare være grei og snill 😉

Anonymkode: 5ddc4...e2b

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mann på snart 46 vil jeg bare si at man ikke har mer morro enn man lager sjøl. Helt greit for meg at latteren sitter løst i pauserommet når jeg ikke er der, jeg ler litt for meg sjøl også. Snart skal vi i grava alle mann uansett.

Anonymkode: cf859...d56

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper enhver middelaldrene mann med manglende doomekraft tar til seg hvert bidige ord! Find ikke noe mer stusslig og patetisk enn gamlinger som gaar I barndommen igjen. Hold deg til kvinner PAA EGEN ALDER, du driter deg utog ydmyker deg selv ved aa troo yngre paa noe slags vis er interessert . Vi har menn paa EGEN alder tilgjengelig! 

Haha, så moralen er: Er du over 40, så sitt på en stol og snakk så lite med folk som er yngre utover kvelden?

Syntes disse rådene var litt vel restriktive. Greit nok at man ikke skal drikke for mye på julebord (man bør ikke drikke for mye i regi av jobben uansett anledning) og ikke skal være sleskeper som skal sjekke opp de yngste damene i tide og utide, men å be opp noen til dans er da ganske uskyldig. At man kjeder vettet av noen yngre er nok ingen universell sannhet, det er forskjell på en god samtale og å snøvle masse vås i fylla.

Og Gud forby at noen flørter på julebord (så lenge man er singel) :ironi:

Anonymkode: 29457...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare godt voksne menn som driter seg ut på julebord.

Er nok ganske mange nordmenn som kunne hatt godt av å drikke mindre ja og da ikke bare på julebord. 

Men den lista var egentlig ganske teit. At man ikke skal kunne be opp til dans på julebord er jo ganske strikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ganske mange nordmenn som kunne hatt godt av å drikke mindre ja og da ikke bare på julebord. 

Men den lista var egentlig ganske teit. At man ikke skal kunne be opp til dans på julebord er jo ganske strikt. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Egentlig burde alle arrangementer komme med forbud mot å be opp folk til dans. Føler meg så frekk når jeg sier, nei, men dansing er noe jævla dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om nok av 20-årige jenter som har havnet i bingen med menn på 40+. 

Anonymkode: b3802...8c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor var på julebord forrige uke.
hele kvelden hadde visst vært preget av fulle menn som var 40/50+ som løp rundt å danset og hoia som fulle idioter
flere hadde visst slipset rundt panna som karen på bildet.
partying-businessman-1712553.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Herr Heftig

Vet om nok av 20-årige jenter som har havnet i bingen med menn på 40+. 

De mennene bruker ofte en eldgammel taktikk bestående av alkohol og masing.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har fungert siden tidenes morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at en masende 40-50 åring greier å lande noen i tyveårene på julebord uten å ha relativt bra utseende og bra sosiale egenskaper. Det er nok ikke den sedvanlige 45-åringen som har forfalt både kroppslig og mentalt som drar kvinner i sin beste alder, snarere menn som tar vare på seg selv og som på ingen måte snøvler i samtalen på et julebord. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...