Gå til innhold

Aap og restskatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, fikk melding av skatteetaten igår om at de har hatt etterkontroll på skatteoppgjøret mitt, og jeg er skyldig 6000kr. Er under behandling for anoreksi og jobber under tiltak, får AAP (10 000kr i mnd). Får ikke lov til å ta meg jobb utenom tiltaket da en stor del av behandlingen min består av at jeg skal "utvide livet" mitt i form av å gjøre ting som flytter fokuset vekk fra mat, dette sier både psykolog og nav saksbehandler. Jeg greier såvidt å få det til å gå rundt med de pengene jeg har, til tross for at jeg bor hjemme. Alt av penger går til mat, transport og regninger. Hvordan skal jeg få betalt ned dette?! Er helt ute av meg:(

Anonymkode: 8b39c...908

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt matutgiftene, så går det bra. Det er jo det du helst vil, sant? Nå har du ho en kjempegod grunn!

Anonymkode: f4f05...f68

Skrevet

Kutt matutgiftene, så går det bra. Det er jo det du helst vil, sant? Nå har du ho en kjempegod grunn!

Anonymkode: f4f05...f68

Den var stygg.

TS: Be om en avbetalingsplan. Ring skatteetaten og forklar situasjonen.

Anonymkode: 930a8...417

• Liker 3
Skrevet

Snakk med skattekontoret for å få justert skatteprosenten heretter. Og be om å få delt opp regningen

Anonymkode: 17967...a9e

Skrevet

Det finnes noe om særskilt grunn for å slippe restskatt eller noe slikt. Anbefaler at du tar en telefon og spør. Hvis ikke får du helt sikkert lov å dele det opp. Kjipt når det der skjer. Fikk selv smell første året med aap også krøll med overgang mellom sykepenger og aap og beregning av skatteprosenten. Tenkte ikke over det i det hele tatt siden man ikke leverer skattekort. 

Anonymkode: 59545...438

Skrevet

Leit at du er syk, håper du blir frisk :) Men med 10.000 uten å betale husleie, kun til forbruk, burde du klare å betale gjelda ganske kjapt, du kan få den delt opp :)

Anonymkode: a41b8...d2d

• Liker 1
Skrevet

i desember er det halv skatt også :)

Anonymkode: a41b8...d2d

Skrevet

Men med 10.000 uten å betale husleie, kun til forbruk, burde du klare å betale gjelda ganske kjapt, du kan få den delt opp :)

Hm? Blant regninger innegår vel også husleie..?

Får du forresten bostøtte, TS? Spør fordi alle er ikke klar over at de har krav på det.

Skrevet

Hm? Blant regninger innegår vel også husleie..?

Får du forresten bostøtte, TS? Spør fordi alle er ikke klar over at de har krav på det.

TS skriver jo at hun bor hjemme. De fleste som bor hjemme må ikke betale husleie, antar det var der konklusjonen kom fra.

Anonymkode: cca7c...f9c

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar :) betaler strøm og noe av de kommunale avgiftene, betaler all maten selv, og i og med at jeg ikke har ett helt sunt forhold til mat går det i mye dyr særingmat.. Setter opp budsjett hver måned og jeg har igjen +- 500 hver måned.

Anonymkode: 8b39c...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...