Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen her inne om det finnes nettforum for firmaer? 

jeg savner å kunne stille spørsmål, dele erfaringer, be om råd og for å lære om hvordan andre bedrifter gjør ting. alt fra etablering og til drift.

finnes det noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Vet ikke om det finnes, men tror du ærlig talt at noen ville delt sine erfaringer med andre uten å ta betalt for det? Kunnskap koster og den kunnskapen som ikke gir gevinst, er den dyreste kunnskapen.

Skrevet

Eneste jeg kommer på sånn i farten, er webforumet.no, men dette er jo rettet mot utviklere av nett-tjenester.

Vet ikke om det finnes tilsvarende for andre bransjer?

Anonymkode: 19d84...6a8

Skrevet

Vet ikke om det finnes, men tror du ærlig talt at noen ville delt sine erfaringer med andre uten å ta betalt for det? Kunnskap koster og den kunnskapen som ikke gir gevinst, er den dyreste kunnskapen.

Altså da mener jeg ikke at man skal gi sine bedriftshemmeligheter til hverandre.

For å gi noen eksempler på hva jeg tenker på, i hovedsak å utveksle råd om:

hvordan man kan vinkle ting, råd i forhold til at man kan støte på konflikter,

skal man ha vanskelige samtaler kan det være greit å spørre noen som har vært borti det samme,

hva kan være viktig å huske på når man skal skrive kontrakter, 

rutiner

og sikkert et hav med andre ting også...

jeg vet ikke om det finnes gratis eller betalte forum innenfor dette, jeg bare ser for meg at det kan være veldig nyttig og hatt et slikt forum. 

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg ville sjekket på LinkedIn. Det finnes mange undergrupper av forskjellige slag der, for eksempel for ulike yrkesgrupper og andre arbeidsrelaterte temaer. Uten at jeg har sjekket det selv, vil jeg tro at det finnes grupper for folk som driver med personalhåndtering, f.eks. 

I de yrkesrelaterte gruppene jeg er medlem i, er det mange som stiller spørsmål om andres erfaring med ulike problemstillinger. 

Gjest 2Bhonest
Skrevet (endret)

Altså da mener jeg ikke at man skal gi sine bedriftshemmeligheter til hverandre.

For å gi noen eksempler på hva jeg tenker på, i hovedsak å utveksle råd om:

hvordan man kan vinkle ting, råd i forhold til at man kan støte på konflikter,

skal man ha vanskelige samtaler kan det være greit å spørre noen som har vært borti det samme,

hva kan være viktig å huske på når man skal skrive kontrakter, 

rutiner

og sikkert et hav med andre ting også...

jeg vet ikke om det finnes gratis eller betalte forum innenfor dette, jeg bare ser for meg at det kan være veldig nyttig og hatt et slikt forum. 

Råd = kunnskap+erfaring.... Fremdeles ikke gratis....

Rådgivning = konsultasjon.... -> Veldig dyrt....

Endret av 2Bhonest
Skrevet

Råd = kunnskap+erfaring.... Fremdeles ikke gratis....

Rådgivning = konsultasjon.... -> Veldig dyrt....

Nå svarer du på ting du tydelig ikke har peiling på.

Til TS, det finnes flere fora på FB - spesielt kvinner som driver bedrifter har slike nettverk. Du kan også se litt på f.eks. www.girlonfire.no med Hilde Kloppbakken. Eller søk opp Gry Sinding. Disse har flere nettverk også.

Anonymkode: 34dfa...1a2

Skrevet

Til TS, det finnes flere fora på FB - spesielt kvinner som driver bedrifter har slike nettverk. Du kan også se litt på f.eks. www.girlonfire.no med Hilde Kloppbakken. Eller søk opp Gry Sinding. Disse har flere nettverk også.

takk skal du ha :) jeg skal sjekke ut disse :) 

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er selvfølgelig veldig fint om du finner noen du kan stole på når det gjelder denne typen rådgivning. Men jeg forstår faktisk ikke de som latterliggjør at råd til bedrifter vanligvis er betalte tjenester. "Den vanskelige samtalen" er f,eks. navnet på et kurs fra flere kursleverandører. Kontraktsrett er vanlige juridiske tjenester man betaler for. 

Gjest 2Bhonest
Skrevet

Ja du kom jo med så vektene argumenter imot, så da må man vel krype til korset....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...