AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #1 Skrevet 29. november 2015 Jeg skal være ærlig. Har du en kjæreste du er ufattelig glad i og vet du kommer til å være sammen med i uendelig tid, ikke dra i førstegangstjeneste med mindre du faktisk vil bli noe innenfor forsvaret. Jeg har nå vært i førstegangstjeneste i snart 2 mnd og kjenner allerede på en depresjon og et stort savn av det sivile liv og ikke minst kjæresten min. Jeg er en sårbar jente, greit nok fysisk trent, men ikke den første man kunne tenke seg hadde vært i militæret. Det eneste jeg ser frem til er alle permisjonene som er utdelt, hvor nedtelling av dager skjer hver kveld før leggetid. Jeg kom inn i oktober, og kjenner kulden tærer på allerede. I dag er min siste dag hjemme på langperm. De 9 dagene har gått ufattelig fort, men det å sitte å vite at jeg skal ta en buss om bare noen timer tilbake til Elverum er helt forferdelig! Om bare to dager er det 1 desember. Jeg vet det bare er 15 tjenestedager igjen på rekruttskolen utenom de ufattelige korte helgepermene imellom, men dagene går så sykt sakte. Jeg har så lyst til at det skal bli juleferie så fort som mulig! Håpet om at ting skal bli bedre på Huseby er stor! Skal jeg være ærlig er jeg dritt lei Elverum, kulde og vinter. Tanken på at jeg bare har fullført 2 mnd av førstegangstjenesten min, og at jeg allerede er så lei og kjenner et anger til tider er skikkelig dritt! Jeg har en kjæreste i Oslo, som jeg vet til tider syntes det er hardt at jeg er borte. Det gjør så ufattelig vondt å ikke kunne dele små hverdagsopplevelser med han lengre, bare fordi jeg absolutt skulle være så tøff å melde meg frivilling inn i tjenesten. Får så dårlig samvittighet. Men tenker også jeg bare klare å gjennomføre dette! Nå har jeg selv satt meg inn i denne situasjonen, men jeg vil bare advare dere som har mulighet til å faktisk droppe tjenesten mens dere kan. Er dere ufattelig usikker på om dere vil inn? Vet dere innerst inne at borte bra men hjemme best, at dere har en kjæreste dere ikke vil miste? Ta mitt råd å ikke dra! Om førstegangstjenesten ikke har så mye å si for deg, ikke gjør det! Hilsen en litt deprimert og lei jente som syntes savnet av kjæresten overdøver alt og alle Anonymkode: b5ff9...b60
mm456 Skrevet 29. november 2015 #2 Skrevet 29. november 2015 Åhh, klem til deg. Jeg har selv kjæreste i militæret, vi hadde vært sammen i to år da han reiste inn. Da han var i rekrutten så var han hjemme 5/8 helger tror jeg, så det gikk jo greit, selvom det var utrolig kjipt å ikke kunne dele hverdagsopplevelser (jeg begynte på ny skole, fikk nye venner osv, så skjønner godt hva du mener!) Likevel så gjorde det forholdet sterkere, og det håper og tror jeg at det vil gjøre deres forhold også Jeg tror mange forhold har litt godt av den prøven, for hvis det er meningen man skal holde sammen, gjør man jo det, selvom det er veldig hardt. Det er ikke mulig for deg å ha resten av tjenesten nærmere han? Min kjæreste er nå bare 10 minutter unna meg, og vi er sammen hele helgene og ofte etter han er ferdig på "jobb" i ukedagene, men det varierer vel litt utifra hvilken stilling du vil ha om hva som er mulig.Håper uansett at det vil gå bedre for deg etterhvert
Millagurl Skrevet 29. november 2015 #3 Skrevet 29. november 2015 Koselig med svar❤️ Jeg blir overflytta til Oslo 18 desember hvor han også bor heldigvis. Men har reist hjem alle permhelgene jeg har fått, men syntes likevel vi har fått lite tid sammen. Det å gå fra å nesten bo sammen, til å bare se hverandre noen få dager i mnd har ikke vært lett. Men jeg vet jo ikke hvordan opplegget på Huseby blir etter jul. Håper som du sier at forholdet blir sterkere! Hadde håpet jeg var sterkere enn som så, men må bare være ærlig å si det er sykt hardt og vanskelig. Han syntes jo det er hardt at jeg er borte, men jeg må føle på savnet av han i tillegg til å være på et ukjent sted og det å utføre fysiske og psykiske ting folk flest ikke kan forestille seg :/
Millagurl Skrevet 29. november 2015 #4 Skrevet 29. november 2015 Åhh, klem til deg. Jeg har selv kjæreste i militæret, vi hadde vært sammen i to år da han reiste inn. Da han var i rekrutten så var han hjemme 5/8 helger tror jeg, så det gikk jo greit, selvom det var utrolig kjipt å ikke kunne dele hverdagsopplevelser (jeg begynte på ny skole, fikk nye venner osv, så skjønner godt hva du mener!) Likevel så gjorde det forholdet sterkere, og det håper og tror jeg at det vil gjøre deres forhold også Jeg tror mange forhold har litt godt av den prøven, for hvis det er meningen man skal holde sammen, gjør man jo det, selvom det er veldig hardt. Det er ikke mulig for deg å ha resten av tjenesten nærmere han? Min kjæreste er nå bare 10 minutter unna meg, og vi er sammen hele helgene og ofte etter han er ferdig på "jobb" i ukedagene, men det varierer vel litt utifra hvilken stilling du vil ha om hva som er mulig.Håper uansett at det vil gå bedre for deg etterhvert Koselig med svar❤️ Jeg blir overflytta til Oslo 18 desember hvor han også bor heldigvis. Men har reist hjem alle permhelgene jeg har fått, men syntes likevel vi har fått lite tid sammen. Det å gå fra å nesten bo sammen, til å bare se hverandre noen få dager i mnd har ikke vært lett. Men jeg vet jo ikke hvordan opplegget på Huseby blir etter jul. Håper som du sier at forholdet blir sterkere! Hadde håpet jeg var sterkere enn som så, men må bare være ærlig å si det er sykt hardt og vanskelig. Han syntes jo det er hardt at jeg er borte, men jeg må føle på savnet av han i tillegg til å være på et ukjent sted og det å utføre fysiske og psykiske ting folk flest ikke kan forestille seg :/
mm456 Skrevet 29. november 2015 #5 Skrevet 29. november 2015 Koselig med svar❤️ Jeg blir overflytta til Oslo 18 desember hvor han også bor heldigvis. Men har reist hjem alle permhelgene jeg har fått, men syntes likevel vi har fått lite tid sammen. Det å gå fra å nesten bo sammen, til å bare se hverandre noen få dager i mnd har ikke vært lett. Men jeg vet jo ikke hvordan opplegget på Huseby blir etter jul. Håper som du sier at forholdet blir sterkere! Hadde håpet jeg var sterkere enn som så, men må bare være ærlig å si det er sykt hardt og vanskelig. Han syntes jo det er hardt at jeg er borte, men jeg må føle på savnet av han i tillegg til å være på et ukjent sted og det å utføre fysiske og psykiske ting folk flest ikke kan forestille seg :/ Huff, jeg skjønner det kjempegodt at du er sliten både mentalt og fysisk! Kjæresten min var også det i rekrutten, og det er virkelig ikke lett å vite hva man skal si, og jeg fikk litt dårlig samvittighet av å si at jeg savnet han og ønsket han var her osv, for det "hjalp" han jo ikke noe særlig, når han allerede var veldig sliten og på en helt ny plass.Han savner jo deg også kjempemasse, og etter det jeg har hørt, så er det rekrutten som er tøffest, og at du får mer frihet og tid til å snakke/gjøre det du har lyst til senere Jeg er ikke akkuratt en armyguru, så det kan nok være veldig individuelt mtp. på stilling osv, men jeg tror det vil gå mye bedre etterhvert nå som du blir ferdig i rekrutten! I tillegg har du jo også juleferie der dere kan være sammen masse snart, og du får en skikkelig pause fra militæret. Prøv å se frem til dette, og forhåpentligvis er det verste unnagjort!
Millagurl Skrevet 29. november 2015 #6 Skrevet 29. november 2015 Huff, jeg skjønner det kjempegodt at du er sliten både mentalt og fysisk! Kjæresten min var også det i rekrutten, og det er virkelig ikke lett å vite hva man skal si, og jeg fikk litt dårlig samvittighet av å si at jeg savnet han og ønsket han var her osv, for det "hjalp" han jo ikke noe særlig, når han allerede var veldig sliten og på en helt ny plass.Han savner jo deg også kjempemasse, og etter det jeg har hørt, så er det rekrutten som er tøffest, og at du får mer frihet og tid til å snakke/gjøre det du har lyst til senere Jeg er ikke akkuratt en armyguru, så det kan nok være veldig individuelt mtp. på stilling osv, men jeg tror det vil gå mye bedre etterhvert nå som du blir ferdig i rekrutten! I tillegg har du jo også juleferie der dere kan være sammen masse snart, og du får en skikkelig pause fra militæret. Prøv å se frem til dette, og forhåpentligvis er det verste unnagjort! Er så deilig å snakke med noen i samme situasjon må bare tenke at det blir bedre etter rekrutten. Er jo det de fleste sier:) tror det beste er å bare leve i nuet og stykke opp tjenesten min i små perioder så jeg kan se frem til de små gledene som å få perm og se han igjen. Men tusen takk❤️ søndagen ble endel bedre nå:) nå skal jeg møte han og kose meg de få timene jeg har igjen før helvette braker løs igjen xD
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #7 Skrevet 29. november 2015 Kjæresten min er i nord-norge og jeg på vestlandet, så dere er heldige som har muligheten til å besøke hverandre i helgene Her går det ca 1,5 mnd mellom hver gang vi møtes. Er utrolig tøft til tider og han blir veldig "fjern" for meg pga jeg aner jo ikke hvordan hverdagene hans er der oppe. Så for meg hjelper det at han forteller masse og dagen sin, og sender mange bilder Vi er og flinke å alltid sender en lang natta melding om kvelden. Men ååå, det er sååå deilig når han kommer hjem på perm! Og forholdet er helt klart blitt mye sterkere! Nå er det 18 dager til juleperm, wiho Anonymkode: c290e...cdd
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #8 Skrevet 29. november 2015 Bare et spørsmål, når er du født? For hvis du er født før 97 kan du jo bare si at du ikke vil, også slipper du? Anonymkode: 72d4d...b5b
Millagurl Skrevet 29. november 2015 #9 Skrevet 29. november 2015 Kjæresten min er i nord-norge og jeg på vestlandet, så dere er heldige som har muligheten til å besøke hverandre i helgene Her går det ca 1,5 mnd mellom hver gang vi møtes. Er utrolig tøft til tider og han blir veldig "fjern" for meg pga jeg aner jo ikke hvordan hverdagene hans er der oppe. Så for meg hjelper det at han forteller masse og dagen sin, og sender mange bilder Vi er og flinke å alltid sender en lang natta melding om kvelden. Men ååå, det er sååå deilig når han kommer hjem på perm! Og forholdet er helt klart blitt mye sterkere! Nå er det 18 dager til juleperm, wiho Anonymkode: c290e...cddCreds til dere❤️❤️ Syntes det er ille nok som jeg har det, men bør sannelig ikke klage! Har ikke snakket med noen enda som er jente i Forsvaret og har en guttekjærester enda, men kjæresten min er den sterkeste av oss psykisk og tror han hadde klart dette litt bedre enn meg. Men jaa merker hvor mye det har å si bare det å få koselige meldinger, komplimenter og bare det å høre litt om det sivile liv. Hjelper sykt!❤️ Gleder meg helt sykt til julepermen! Skal bli gøtt :D
Millagurl Skrevet 29. november 2015 #10 Skrevet 29. november 2015 Bare et spørsmål, når er du født? For hvis du er født før 97 kan du jo bare si at du ikke vil, også slipper du? Anonymkode: 72d4d...b5bEr 96er. Men hadde ikke kjæreste da jeg gikk på sesjon 2, og etter 1 mnd i rekrutten er man bundet like mye som guttene:/ men går så opp og ned. Er sykt hat å være i milla til tider, men er veldig deilig å ha gjennomført tunge ting i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #11 Skrevet 29. november 2015 Er 96er. Men hadde ikke kjæreste da jeg gikk på sesjon 2, og etter 1 mnd i rekrutten er man bundet like mye som guttene:/ men går så opp og ned. Er sykt hat å være i milla til tider, men er veldig deilig å ha gjennomført tunge ting i ettertid.Men hvorfor dro du ikke bare hjem etter den mnd i rekrutten da? Antar du hadde kjæreste på det tidspunktet? Anonymkode: 72d4d...b5b
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #12 Skrevet 29. november 2015 Creds til dere❤️❤️ Syntes det er ille nok som jeg har det, men bør sannelig ikke klage! Har ikke snakket med noen enda som er jente i Forsvaret og har en guttekjærester enda, men kjæresten min er den sterkeste av oss psykisk og tror han hadde klart dette litt bedre enn meg. Men jaa merker hvor mye det har å si bare det å få koselige meldinger, komplimenter og bare det å høre litt om det sivile liv. Hjelper sykt!❤️ Gleder meg helt sykt til julepermen! Skal bli gøtt :DUff ja, kan ærlig si jeg er litt psyko-kjæreste da. Blir lett sjalu når han går ut å drikker med troppen som bare består single gutter og som elsker damer... Lærer å stole på han veldig og ikke være totalt kontrollfreak, så det er bra for min egen del! Prøver og å ikke mase og være negativ når vi først prater. Prøver å tenke at han har det mye mer slitsomt der oppe og ikke trenger å høre klaginga mi om hvor fælt det er å måtte gå på jobb i butikk hehe. Men er dere innstilt på det så går det nok dette kjempe bra! Her er det vertfall totalt uaktuelt å slå opp! Klem Anonymkode: c290e...cdd
Millagurl Skrevet 29. november 2015 #13 Skrevet 29. november 2015 Men hvorfor dro du ikke bare hjem etter den mnd i rekrutten da? Antar du hadde kjæreste på det tidspunktet? Anonymkode: 72d4d...b5bvar ikke så ille da. Tenkte jeg måtte klare å holde ut. Er så mange hjemme som er så stolte i tillegg, så vil jo ikke være feig å droppe ut heller. Får bare håpe ting blir bedre snart
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #14 Skrevet 29. november 2015 var ikke så ille da. Tenkte jeg måtte klare å holde ut. Er så mange hjemme som er så stolte i tillegg, så vil jo ikke være feig å droppe ut heller. Får bare håpe ting blir bedre snart Skjønner :/ Har vel egentlig ikke noe å tilføye til det andre har sagt. Tenk så heldig du er som får møte han så ofte, for du kunne jo ha havnet opp i nord en plass, og dere kommer jo mest sannsynlig styrket ut av det. Det er vel også sånn at i Forsvaret så har man mye å gjøre og når man gjør det må man ha fullt fokus der, så det kan jo sikkert være med på å gjøre det enklere og at du slipper å tenke så mye på det. Anonymkode: 72d4d...b5b
Millagurl Skrevet 29. november 2015 #15 Skrevet 29. november 2015 Uff ja, kan ærlig si jeg er litt psyko-kjæreste da. Blir lett sjalu når han går ut å drikker med troppen som bare består single gutter og som elsker damer... Lærer å stole på han veldig og ikke være totalt kontrollfreak, så det er bra for min egen del! Prøver og å ikke mase og være negativ når vi først prater. Prøver å tenke at han har det mye mer slitsomt der oppe og ikke trenger å høre klaginga mi om hvor fælt det er å måtte gå på jobb i butikk hehe. Men er dere innstilt på det så går det nok dette kjempe bra! Her er det vertfall totalt uaktuelt å slå opp! Klem Anonymkode: c290e...cddhaha kan innrømme at jeg fort kan bli sjalu sjæl. Når han er på byn eller fest og jeg er støkk på en leir XD. Men ja❤️ Man må bare stole på hverandre:) er sykt innstilt på at forholdet skal overleve denne store prøvelsen! Klarer vi dette, klarer vi alt:) klem❤️Og lykke til dere å:)
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #16 Skrevet 29. november 2015 Jeg var fire år inne i forsvaret, og på mitt siste år møtte jeg min nåværende type. Imens han må fortsette med sitt arbeid ute på sjøen som kan ta opptil flere måneder hjemmeifra, så måtte jeg også flytte på meg for å starte på den utdanningen jeg tar nå. Det er snart to år siden og vi holder ut enda. Klart jeg savner han mye når vi ikke er ilag, men jeg ser ikke på det som en negativ ting. Nå er det også snakk om at han må bo 4 måneder i canada pga nytt kurs i ny jobb. Det har blitt en vane å ikke se han hver uke eller måned.Hvis eg takler å ha et avstandsforhold på så lang tid som eg har hatt, tror eg dere også fikser det lett. Anonymkode: 91105...46f
Millagurl Skrevet 29. november 2015 #17 Skrevet 29. november 2015 Jeg var fire år inne i forsvaret, og på mitt siste år møtte jeg min nåværende type. Imens han må fortsette med sitt arbeid ute på sjøen som kan ta opptil flere måneder hjemmeifra, så måtte jeg også flytte på meg for å starte på den utdanningen jeg tar nå. Det er snart to år siden og vi holder ut enda. Klart jeg savner han mye når vi ikke er ilag, men jeg ser ikke på det som en negativ ting. Nå er det også snakk om at han må bo 4 måneder i canada pga nytt kurs i ny jobb. Det har blitt en vane å ikke se han hver uke eller måned.Hvis eg takler å ha et avstandsforhold på så lang tid som eg har hatt, tror eg dere også fikser det lett. Anonymkode: 91105...46fdæven, dere er sterke! ❤️ Noe å se opp til:) får bare tenke dette bare er for noen mnd av livet mitt^^
mm456 Skrevet 29. november 2015 #18 Skrevet 29. november 2015 Er så deilig å snakke med noen i samme situasjon må bare tenke at det blir bedre etter rekrutten. Er jo det de fleste sier:) tror det beste er å bare leve i nuet og stykke opp tjenesten min i små perioder så jeg kan se frem til de små gledene som å få perm og se han igjen. Men tusen takk❤️ søndagen ble endel bedre nå:) nå skal jeg møte han og kose meg de få timene jeg har igjen før helvette braker løs igjen xDJeg syntes og det hjalp VELDIG å snakke med venninner og andre i samme situasjon, det er beroligende og ofte så overtenker man og gjør ting mer dramatisk inn i hodet sitt enn det som er realiteten (gjaldt hvertfall for meg, høhø) Hvis du trenger å snakke noe så må du bare sende meg melding, for jeg vet hvor mye det hjelper å snakke med andre :)
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #19 Skrevet 29. november 2015 dæven, dere er sterke! ❤️ Noe å se opp til:) får bare tenke dette bare er for noen mnd av livet mitt^^Jeg anbefaler deg å prøve å fokusere litt mer på jobben din og miljøet rundt. Du må stole på at forholdet takler en førstegangstjeneste. ☺ Anonymkode: 91105...46f
ssk Skrevet 29. november 2015 #20 Skrevet 29. november 2015 Datteren min var i militæret og har fått masse nye erfaringer. Hun har lært utrolig mye om seg selv, team work og lojalitet. Hun vokste virkelig med tjenesten. Hun hadde det sånn sett enkelt på rekrutten da, for militærleiren hun var i lå sånn ca. fem minutter unna med bil Men etter rekrutten ble hun sendt opp i nord, og da hadde hun en litt tøff periode der hun kjente på ensomheten og den manglende tryggheten med nettverket tett rundt seg. Men hun gjennomførte, og året gikk fort. Hold ut. Det er ikke nødvendigvis sunt å leve tett oppi kjæresten 24/7 når man er så ung. Det føles sånn nå, jeg vet, men på sikt ser du kanskje tilbake med litt andre øyne. Du gjør noe for deg selv nå, for å utvikle deg selv... og det er bra! Og du vet.. I disse urolige tider, så trenger vi sterke, flotte jenter i forsvaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå