Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feiler det dem noe ?

Anonymkode: 463a6...167

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er sprø?

Eller så synes vi det kan være godt med litt ro og fred i en ellers hektisk hverdag, eller vi har ingen nær famllie å feire med så vi foretrekker å være alene fremfor å "henge oss på" noen andres julefeiring.. 

Mange mulige svar. 

• Liker 9
Skrevet

1.Man kan ha det hyggelig i eget selskap.

2. Man har ikke lyst til å være til bry.

3. Man liker ikke de man har anledning til å være sammen med i julen.

Det har hendt at jeg skulle ønske jeg kunne være alene i stedet for å invitere slektninger. Men av høfflighet og kotyme har jeg bitt tennene sammen og lidt meg gjennom høytiden. Da hadde det vært befriende og stått opp for meg selv og sagt nei.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror jeg aldri kunne vært frivillig alene på julaften, men jeg synes ikke det er noe galt med dem som vil det. Folk har sine grunner, og de grunnene har ingen noe med.

• Liker 2
Skrevet

På Jula liker jeg helst å være alene, det tar så lang tid å handle hvis man skal ha med seg andre folk. Men det vaker jo alltids en del fremmede rundt imellom hyllene, og det er naturligvis greit. I jula derimot, da synes jeg det er kjekt med selskap av og til, men det er ikke noe galt med folk som helst vil være alene likevel. Bare pass på at ingen rundt deg blir sittende alene selv om de egentlig ønsker selskap, for det er trist.

Anonymkode: 16717...b39

• Liker 4
Skrevet

Er enig med over her. På Jula vil jeg nok aller helst være alene. Er så store butikker at det fort blir kø i kassene. I tillegg er det vanskeligere å få hjelp fra ansatte dersom man skulle lure på noe.

I jula vil jeg helst være med familie. Jeg elsker familieselskaper og alt som hører med. Men folk er forskjellige, og alle har forskjellige behov/ønsker. Så kan det jo være at man egentlig ikke har et valg også da.

Anonymkode: 5ca52...921

• Liker 2
Skrevet

For noen mennesker (ganske mange tror jeg) så betyr "julen" ingen verdens ting. Hvorfor skal man feire det da? De fleste bryr seg ikke om den kristne betydningen uansett. Det er tradisjoner, penger, pakker, mat og ting som betyr noe. Handelsstanden gnir seg i hendene. Folk kjøper ting til full pris fordi det er jul, som de kunne ha fått til halv pris i romjula og i alle fall på januarsalget. De fleste trenger ikke det de får og handlehysteriet rår.  Jupp, jeg skal også ha selskap av meg selv den dagen og kvelden. Bortsett fra at alle folk rundt meg oppfører seg veldig rart og stressende, så blir det en helt vanlig dag for min del. Det feiler meg ingenting, ts. Jeg føler meg faktisk ganske frisk i forhold til mye av det jeg ser i forbindelse med fenomenet "jul".  :) 

• Liker 1
Skrevet

Hva om man ikke feirer jul da?
Blir det da feil av dem å være alene på julaften/i jula, fordi de ikke feirer jul?

Husker ett år hvor jeg jobbet hele jula og en av mine kunder fikk snurten av det..Og hun syntes såå synd på meg at jeg ikke kom til å feire noen julaften, slik at hun spurte meg flere ganger om jeg ville feire jul med hennes familie.
Jeg sa til henne det, at jul er desverre ikke det samme uten min egen familie..I år blir det slik at julaften blir som en helt vanlig dag for meg og ikke var jeg noe lei meg for det heller...I tillegg er ikke jul så STORT i min familie, min mor pynter veldig lite..Vi har adventsstjerne og julelys, litt pakker, ett tre og god middag, ellers er Jul egentlig bare den tiden av året hvor vi alle møtes igjen. :)
Kunden ble ikke fornærmet, hun forsto, men syntes det likevel var litt trist at jeg ikke ville bli med...Da fortalte jeg henne at jeg er utslitt av all jobbingen og sykemeldingene på jobb slik at min julegave til meg selv var hjemmespa og sove hele dagen :fnise: Kunden gav meg julegave istedet! o_O Slik at jeg fikk kose meg litt den dagen xD

• Liker 2
Skrevet

Feiler det dem noe ?

Nei.

Jeg skal (dessverre) ikke være alene på julaften (men muligens nyttårsaften, jippi! ) Julaften og nyttårsaften er to slitsomme og masete dager, skjønner godt at noen velger å ta det "piano hjemme i pysjen" disse to dagene;) Familie og venner kan man se alle andre dager i året så er det to dager jeg innerst inne ikke ønsker å være sosial så er det disse to dagene.

Anonymkode: 2bf1f...c15

Skrevet

Jeg foretrekker også å handle alene på Jula, det er gørrkjedelig å se på at andre ser på ting.

I julen ønsker jeg kun å være med min gode venn Macallan.

Det kan nok argumenteres med at det feiler meg noe. Jeg er under gjennomsnittlig intelligent og lider av antisosial personlighetsforstyrrelse.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Feiler det dem noe ?

de tenker vel at en skulle vøri fire år i romjul'n..

Skrevet

Med tanke på all den sytingen som finner sted i disse tider om jula, skulle man tro at de aller fleste egentlig kunne tenke seg å være alene i jula. Ingen mas, ingen stress, ingen skrikete unger eller sure svigermødre. Julefeiring er nok for mange mer eller mindre tvang og forventning. 

Da jeg var tidlig i 20-årene ble jula feiret alene. Det var den beste julefeiringen fram til jeg fikk egen familie. 

Anonymkode: a0065...516

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...