Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god venninne som har veldig dårlig råd, av den grunn skal gavene vi gir til hverandre ikke koste mer enn 100 kr. I år hadde vi tenkt å gi "gaver med mening", altså en geit eller myggnett eller noe slikt - det var hennes forslag. Greia er at jeg kan godt gi penger i hennes navn til en veldedig organisasjon, men siden jeg vet hun forsaker mye og har veldig dårlig råd har jeg lyst til å gi en mer personlig gave i tillegg. Hun er veganer, veldig opptatt av dyrs rettigheter og hun jobber mye frivillig. 

Gode tips til en fin liten gave?

Anonymkode: db2f0...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et fint lys fra loiten-lys.no De billigste var rundt 50lappen sist jeg sjekket. Så får hun kose seg og ha det hyggelig hjemme.

Anonymkode: cf02d...993

• Liker 2
Skrevet

Økologisk vin

Et gavesett med dusjsåpe/deodorant

Pocketbok

Tynne ullsokker

Fin, halvtykk ullstrømpebukse fra Cubus

Anonymkode: cb4e0...df3

• Liker 1
Skrevet

Kjøpe noe fra f.eks. Dyrebeskyttelsen eller lignende organisasjoner? En T-skjorte, handlenett, etc. Så får hun både noe til seg selv, og du har støttet en sak hun bryr seg om.

http://dn-nettbutikk.mamutweb.com/Shop/List/Klær/3/1

Ellers synes jeg de hyggeligste gavene er å gjøre noe sammen, og har man dårlig råd får man kanskje ikke deltatt på så mye. Lag et gavekort på en kinotur eller en kafétur som dere kan kose dere med, der du betaler kinobilletten/kaffe+kake?

Anonymkode: 7610a...eb3

• Liker 1
Skrevet

Det er mange fine julegaver til rundt hundrelappen, hva med for eksempel en billett til å se en kinofilm med deg? Opplevelser er etter min erfaring mye bedre å gi bort enn bare ting, spesielt ettersom det høres ut som venninnen din ikke er så veldig opptatt av å ha mye "ting og tang" liggende. Kanskje en kurv med god, vegansk sjokolade og annet kos?

Her har du noen flere forslag til julegaver for rundt hundrelappen, men ingen av de passer vel kanskje så veldig godt for venninnen din. Lykke til! Hun blir nok glad uansett, spesielt med tanke på at du bruker såpass mye tid på å finne en god gave som passer henne ;) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tusen takk for fine tips! :)

Nå fikk jeg flere gode ideer. Jeg kan dessverre ikke kjøpe en billett til noe vi skal gjøre sammen, selv om det hadde vært veldig hyggelig da hun bor langt unna pga studier og vi sees svært sjelden - men vi skravler desto mer på telefon. :)

Edit: Jeg er TS, kom borti anonymknappen på første innlegg. Trodde den betydde at jeg ikke var anonym når jeg trykte på den *blånd*

Endret av Neontetra
Skrevet

Skikkelig god te er også en super gave å få, og det koster ikke det hvite ut av øynene selv om du kjøper skikkelig kvalitetste hos le Palais des Thés

Litt avhengig av tetypen så får du ca 100 gram for en 100-lapp. Og 100 gram er en fin størrelse :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...