Gå til innhold

Hun er alltid ute etter meg..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en "hater", som alltid skal bråke med meg når hun ser meg. Vi har forsåvidt bare ett par felles venner, og aldri egentlig hatt noe eget nært forhold. Jeg har vært sammen med en kompis av henne, og vi en felles venninne, that's it.
Vi fikk barn samtidig, og hun fikk barn med en fyr som jeg har kjent siden tenårene.
Vi har rota èn gang og, men det var mange år før de møttes og han er ikke noe fyr jeg vil ha noe med å gjøre nå.

Jeg hadde litt kontakt med denne jenta i begynnelsen etter vi begge hadde fått barn, og jeg hadde veldig sympati for henne ettersom kjæresten hennes valgte å dra ut å feste, aldri kom hjem, var med andre jenter, osv.
Èn gang fikk jeg høre at han var på fest med noen jeg kjente, og ga denne jenta beskjed om hvor han befant seg. Tenkte det var en trygghet for henne, og min måte å vise at jeg var på "hennes side". Men det har jeg blitt straffet for siden..

Ca. 2 år etterpå møtte jeg henne på byen, og hun var temmelig full. Når hun drikker, får hun to personligheter, og er kjent for å være litt gal og bråkete, man vet aldri helt hvor man har henne.
Hun var etter meg hele kvelden; sto å skrek til meg utenfor utstedet, fulgte etter meg på do for å banke meg der, men ble stoppet av min venninne, skallet til meg, dyttet meg, holdt meg fast. Kalte meg hore, sa at eksen hennes heller ville ha meg enn henne, og at jeg værsegod bare kunne ta han..
Så går det 5 minutter, så kommer hun bort å er så hyggelig mot meg, som om ingenting har skjedd.. Hun er helt schizofren!
Og jeg er ingen kranglete person, så jeg står stort sett å tar imot til det blir fysisk å jeg blir nødt å forsvare meg..

Etter dette har jeg møtt henne kanskje 2-3 ganger. Jeg jobber på ett utested, og hun har kommet med en felles venninne av oss. De første gangene har hun enten vært edru, eller bare holdt helt avstand til meg.
Men nå siste gang begynte hun igjen.
Jeg var på jobb, så jeg behandlet henne som enhver annen kunde og hilste og var hyggelig. Hun setter seg ned i baren med vår felles venninne og smalltalker med meg. Om hvordan det går med meg og barnet mitt, og forteller etterhvert litt om hvordan forholdet er mellom henne og eksen, og jeg jatter med.
Så går vår felles venninne ut ett øyeblikk, og da braker det løs! Hun begynner igjen med at hun ikke likte at jeg fortalte henne hva eksen hennes drev med på den tiden (nesten 5 år siden) før det eskalerer til at jeg er ei j**** hore og hun skriker ut til alle på utestedet at jeg har pult typen hennes osv. Jeg ble så flau! Vakta måtte gripe inn, og ba henne holde seg unna meg.
10min senere kommer hun bort til meg, og begynner å snakke om noe helt random, som om ingenting hadde skjedd igjen.. Dama er jo helt gal!

Jeg har ikke hatt NOE å gjøre med eksen hennes, vi har vært venner/bekjente i alle år, men aldri vært noe mer. Hun har laget sin helt egen historie om meg, og straffer meg hver gang vi møtes for ting jeg ikke har noe med å gjøre. Hatt lyst til å sende henne mld flere ganger for å få en slutt på dette, men hun har blokkert meg på Fb. 

Problemet er ikke at jeg er redd henne, men jeg blir frustrert over at hun er så ustabil og ikke klarer å legge dette bak seg. Hvordan kan jeg få en slutt på dette? 

Anonymkode: 39547...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare holde deg unna henne. Hun virker ustabil.

Det eneste jeg reagerer på fra din side er; "Èn gang fikk jeg høre at han var på fest med noen jeg kjente, og ga denne jenta beskjed om hvor han befant seg". Dette skulle du ikke gjort. Jenter som gjør sånt under dekke av å "hjelpe til", skaper bare drama. Spesielt når du har klint med fyren hennes tidligere, skal du bare holde deg ute av forholdet fullstendig. Om de har tillitsproblemer, er det ikke din sak - du skal ikke "informere" henne om hvor typen hennes er eller hva han holder på med. 

Anonymkode: 5f0f5...8db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare holde deg unna henne. Hun virker ustabil.

Det eneste jeg reagerer på fra din side er; "Èn gang fikk jeg høre at han var på fest med noen jeg kjente, og ga denne jenta beskjed om hvor han befant seg". Dette skulle du ikke gjort. Jenter som gjør sånt under dekke av å "hjelpe til", skaper bare drama. Spesielt når du har klint med fyren hennes tidligere, skal du bare holde deg ute av forholdet fullstendig. Om de har tillitsproblemer, er det ikke din sak - du skal ikke "informere" henne om hvor typen hennes er eller hva han holder på med. 

Ja, jeg skjønner at jeg ikke skulle ha gjort det. Men følte at vi kjente hverandre såpass godt da, at det ville være til hjelp. På den tiden skrev vi mye på Fb, og hun fortalte mye om problemene i forholdet deres, vi pratet om barna våre, og jeg var i ett forhold og bodde i tillegg i en annen by nesten 2 timer unna.
Hun hadde ikke hørt fra typen sin på flere dager, og det føltes naturlig å s ifra når jeg fikk vite hvor han var..
TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du bør bytte sosialt miljø totalt sett.

Dersom du jobber i utelivsbransjen vil du alltid være rundt drama (mennesker på fylla). Kanskje ikke helt kompatibelt med å ha barn?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS gjorde ingenting galt ved å informere henne. Det er jenta som er gal. En normal dame ville satt pris på å bli informert i den situasjonen. Jenta hadde tross alt betrodd seg til TS.

TS, det er nok ikke stort du kan gjøre, for hun virker ikke tilregnelig, med to personligheter. Hun kan tolke alt på verste måte uansett. Så bare unngå henne så mye du kan.

Anonymkode: deab3...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du bør bytte sosialt miljø totalt sett.

Dersom du jobber i utelivsbransjen vil du alltid være rundt drama (mennesker på fylla). Kanskje ikke helt kompatibelt med å ha barn?

Generelt sett er jeg en godt likt person og har det helt fint sosial. Jeg har voksne, hyggelige, oppegående venner, og har ikke for vane å krangle med folk. Jeg er derfor lite vant med sånn oppførsel.
Ja, man opplever mye rare mennesker i utelivsbransjen, men det har ingenting med meg å gjøre.
Om det er ett yrke som er kompatibelt med å ha barn, er vel også ganske ubetydelig i denne sammenhengen. Jeg jobber og tjener penger, og med det delte omsorgsansvaret jeg og barnefar her har, passer det meg fint :) Bare fordi jeg jobber i ett sånt yrke, betyr ikke at jeg skal "finne meg i" sånn oppførsel. Jeg er snart tredve år, og har vokst fra sånt bråk for lenge siden..
Jeg vil ikke bli forbundet med eller oppsøkt av sånne folk verken i jobbsammenheng eller når jeg er ute å koser meg med mine venner, derfor jeg så gjerne skulle ønske at hun kunne slutte med dette..

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS gjorde ingenting galt ved å informere henne. Det er jenta som er gal. En normal dame ville satt pris på å bli informert i den situasjonen. Jenta hadde tross alt betrodd seg til TS.

TS, det er nok ikke stort du kan gjøre, for hun virker ikke tilregnelig, med to personligheter. Hun kan tolke alt på verste måte uansett. Så bare unngå henne så mye du kan.

Anonymkode: deab3...aae

Er like presis det som de ikke blir. De biter hodet av budbringeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti ei sånn jeg og. Jeg skjønte aldri helt hva jeg hadde gjort. Men hun skulle altid bråke med meg. Også i edru tilstand. Hun kunne bokstavelig talt kaste ting etter meg. Vi begynte å sloss på en fest fordi hun gikk etter meg og plaget meg hele tiden. Og ropte ting etter meg når jeg gikk på gata mens hun kjørte forbi i bil. Jeg gikk bort til henne og spurte hva jeg hadde gjort, og da slo hun meg bare i fjeset og jeg ble sint og slo tilbake. Slik er bare veldig ubehagelig! 

Anonymkode: 0bca8...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...