Amic@ Skrevet 3. oktober 2004 #1 Del Skrevet 3. oktober 2004 Understreker igjen at jeg ikke er et bra husmoremne og her er dagens spørsmål: Hvilken oppvaskfille synes dere er best på kjøkkenet? Har prøvd mange forskjellige men syns de allerede etter et døgn lukter litt surt (og det tåler jeg virkelig ikke). Har prøvd vanlige hvite gasklutene som min mor bruker, de strikka sakene, forskjellige sorter mikrofiber osv. Fint om dere kan komme med forslag og også hvor ofte og hvordan dere vasker disse... Lister meg flau ut..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 3. oktober 2004 #2 Del Skrevet 3. oktober 2004 Bruker Chifonet, bytter de ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 3. oktober 2004 #3 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jordan kjøkkenklutene som kommer i plasthylser synes jeg er de beste. De tåler høy temp. i vaskemaskinen og er myke og gode å bruke. Ikke holder de på flekker eller matrester heller men når jeg skal tørke opp fett, saus etc. bruker jeg kjøkkenpapir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. oktober 2004 #4 Del Skrevet 3. oktober 2004 Bruker Chifonet' date=' bytter de ofte.[/quote'] Jeg også. Skifter stort sett hver dag eller annenhver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. oktober 2004 #5 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg bruker Jordans mikrofiber kjøkkenkluter, veldig fornøyd med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. oktober 2004 #6 Del Skrevet 3. oktober 2004 Bruker vanlige gaskluter og synes dem er best. Klorer dem titt og ofte og vasker på 90 grader. Er ikke plaga med sur lukt, men er nøye med at de henger og tørker mellom hver gang de brukes og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #7 Del Skrevet 3. oktober 2004 Skifter etter hver oppvask, for da slipper jeg at bakteriene koser seg og så blir det heller ingen lukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2004 #8 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg liker mikrofiber best, de blir hele rene når de vaskes (dvs, ingen flekker). Kluter lukter surt hvis de ikke får tørket skikkelig. Prøver å vaske kluten hver uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2004 #9 Del Skrevet 3. oktober 2004 Bruker helt vanlige strikkede kluter. Bytter klut hver dag og vasker på 60 grader. Gidder aldri klore og har ingen problemer med flekker eller sur lukt. Er alltid nøye med å skylle kluten etter hver gang jeg har brukt den og henge den til tørk. Liker disse klutene best og har de i grått og lilla i tillegg til vanlig hvit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 5. oktober 2004 #10 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg bruker vanlig gasskluter og tørkepapir dersom det er "griseri". Orker ikke klorlukten på kjøkkenet så jeg legger de i vaskemaskinen, på 90 grader sammen med andre vaskekluter og undertøy. Bruker den som regel max tre dager, men det varierer jo litt utfra hvor mye kjøkkenet har blitt brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #11 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jøss! Må si jeg er ganske overrasket over hvor ofte folk vasker klutene. Jeg bruker jordan sine kluter, og vasker dem vel bare hver 14 dag. Skyller dem godt i VARMT vann etter hver gangs bruk - og kan ikke si at jeg er plaget med lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2004 #12 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jøss! Må si jeg er ganske overrasket over hvor ofte folk vasker klutene. Jeg bruker jordan sine kluter, og vasker dem vel bare hver 14 dag. Skyller dem godt i VARMT vann etter hver gangs bruk - og kan ikke si at jeg er plaget med lukt. Det kommer vel an på hvor ofte man bruker klutene. Jo oftere den brukes, jo oftere bør man vaske. Selv bruker jeg klut relativt sjeldent, lager sjelden "sølete" mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2004 #13 Del Skrevet 6. oktober 2004 Tatt i betraktning hvor mye bakterier som florerer i kjøkkenklutene selv om man skyller og henger de til tørk, synes jeg noen vasker de heller sjelden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma3 Skrevet 6. oktober 2004 #14 Del Skrevet 6. oktober 2004 Mikrofiberklut, som eg vaska ein til to gangar i veka på 60-90 grader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 6. oktober 2004 #15 Del Skrevet 6. oktober 2004 Gaskluter, skifter omtrent hver 2. dag. Dette fordi jeg bruker kluten og vasker av benker og komfyr jamnt hele dagen. Skyller dem godt, henger dem til tørk, men liker å bytte ut kluten ofte. Har jobbet mye på storkjøkken, der skifter man klutene hver dag, minst, ofte hiver man de på vask etter bare kort tids bruk. Dette pga hygiene. Hver 14. dag er alt for sjelden, i mine øyne. Vi skifter jo håndkler og sengetøy oftere enn det!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 7. oktober 2004 #16 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg skifter kluten ofte! Kommer litt ann på hvor mye den brukes, men sjelden mer enn 2 dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #17 Del Skrevet 10. oktober 2004 Sluttet med å kjøpe kluter. Klipper opp gamle håndklær.Har slike gode kluter liggende. tror det er 10 i pakken. tror de ble kjøpt på Nille. bruker ikke kluter der det har vert jobbet med kjøtt og fisk. da bruker jeg papir. legger de i vasken med litt klor om kvelden. de jeg har klipt selv, hiver jeg. Trodde ingen kokte kluter lengre. De som er i handelen til køkken er a så billig å køpe. Mikroklut har jeg også, men bruker de til vask etter all dritten er fjernet fra bord og benker. Jeg har ikke noe som skal på 90 g. svært lite som trenger det i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. oktober 2004 #18 Del Skrevet 10. oktober 2004 Bruker chifonet, koker dem en gang og så kaster jeg dem. Får brukt hver klut to ganger. Synes det er hygienisk og greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. oktober 2004 #19 Del Skrevet 10. oktober 2004 Bruker chifonet' date=' koker dem en gang og så kaster jeg dem. Får brukt hver klut to ganger. Synes det er hygienisk og greit![/quote'] Hurra for forbukersamfunnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 11. oktober 2004 #20 Del Skrevet 11. oktober 2004 STORT SETT gjør jeg det slik..jeg har andre kluter også som jeg koker..men jeg liker ikke at de blir flekkete og stygge..da kaster jeg dem heller! Døm meg som du vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå