Gå til innhold

Barn med astma

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Vi har akkuart fått beskjed om at vår et år gamle sønn har astma. Har jobbet en god del med astma barn, men det ble litt anerledes når min egen unge har fått det. Ganske mye å sette seg inn i! Har kunne tenkt meg at noen i samme situasjon kunne delt erfaringene sine med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler deg å melde deg inn i Astma- og allergiforeningen. Det får du hjelp til egne problemstillinger. De har foreldre-barnkurs. Medlemsbladet er veldig informativt og bra.

Har selv hatt barn med astma som ikke var allergisk betinget. Spesielt vinterhalvåret var tøft og det ble verre år for år. Vi var hos homøopat for andre ting og endte opp med at astmaen også ble behandlet. Vi startet behandlingen på våren og resultatet så jeg først da høsten kom. Han var knapt syk den vinteren og effekten har holdt seg. Jeg hadde ikke trodd det gikk ann dersom jeg ikke hadde erfart det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Det blir arrangert astmaskoler rundt om i landet - der kommer du også i kontakt med andre i samme situasjon. Hør med legen om det finnes tilbud om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske så tøft med astmabarn ja!Har en sønn på 6 år som er mye og ofte plaget! Sommeren er ikke så værst mens høsten og vinteren er et mareritt! Jeg har ikke tall på hvor mange våkenetter vi har hatt eller hvor mange ganger vi har sittet på legevakten om natten!

Prøvde med homeopat vi også men har ikke hatt den store effekten av det desverre!

Det er nok lurt å ta kontakt med forbundet de har masse god informasjon! Vi har fått et veldig bra foreldrehefte og barnebok om emnet derfra!

Blir det masse turer til legevakten pga pusteproblemer er det lurt å be om å få forstøverapparat hjemme istedenfor.Man kan jo gi behandlingen selv hjemme da og slippe å sitte på slike steder natt etter natt!For oss var iallefall det et enormt fremskritt!

Håper barnet vokser det av seg!

Trøsteklem fra Charmina

:babyjente: 39 dager til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei! har selv en gutt på 12 år som har astma, som ble oppdaget på forsommeren.Så ser jeg at dere sier at astmaen blir verre om høsten og vinteren, så han kan bli verre enn han er nå da? (han er ikke så veldig dårlig, spiller fotball og er aktiv med oger flnk å ta medisinen sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...