EvaLena Skrevet 28. november 2015 #1 Skrevet 28. november 2015 Jula er rett rundt hjørnet og maten må i hus.Her i huset blir det tradisjonell mat som ribbe, skinkestek, medisterpølse og medisterkaker. Poteter, surkål og god brun saus. Dessert er riskrem med bringebærsaus, gele og karamellpudding.Masse godteri, litt kaker og mye godt drikke 😊Ønsker dere alle en riktig koselig adventstid og en riktig god jul 😊
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #2 Skrevet 28. november 2015 På julaften er det risengrynsgrøt med mandel i seg på formidddagen. Pinnekjøtt senere på dagen. Så er det litt varierende hva vi har de andre dagene ift om det er kalkun, ribbe eller andre matretter. I år skal vi hjem til mine foreldre igjen Det er fem år siden vi feiret jul der sist, så jeg gleder meg veldig!! Kaker pleier vi ikke å ha så mye av så vidt jeg husker, det er mer konfekt og (okei) småkaker a la pepperkaker og slikt. Håper du får en fin førjulstid, og en fin jul du også! Anonymkode: 3f21e...721 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #3 Skrevet 29. november 2015 Fleks og dubbe Anonymkode: 762ee...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #4 Skrevet 29. november 2015 Har veldig lyst på kålrabistappe på julaften, helt alene med noen kubbelys og noe vet ikke øl rødvin whatever. Elsker kålrabistappe men liker ikke all den andre julematen bortsett fra kjøttkaker men vi kan ikke få de lenger. Skulle ønske jeg kunne lage det selv. Er bare den gamle skolen som får det til. Jeg pleide å ikke nesten spise pga alkohol, så jeg ble ekstremt takknemlig for julemat. Hadde spiseforstyrrelse også så da var det fantastisk å kunne spise en god del mat en dag i året 2 dager i året. Jula ifjor var hyggelig, men i år bare gruer jeg meg. Anonymkode: f448f...f5e 1
Djungelvrål Skrevet 29. november 2015 #5 Skrevet 29. november 2015 (endret) Har veldig lyst på kålrabistappe på julaften, helt alene med noen kubbelys og noe vet ikke øl rødvin whatever. Elsker kålrabistappe men liker ikke all den andre julematen bortsett fra kjøttkaker men vi kan ikke få de lenger. Skulle ønske jeg kunne lage det selv. Er bare den gamle skolen som får det til. Jeg pleide å ikke nesten spise pga alkohol, så jeg ble ekstremt takknemlig for julemat. Hadde spiseforstyrrelse også så da var det fantastisk å kunne spise en god del mat en dag i året 2 dager i året. Jula ifjor var hyggelig, men i år bare gruer jeg meg.Anonymkode: f448f...f5e Kjøttkaker er noe av det enkleste i verden å lage. En pk kjøttdeig, salt, melkeskvett, muskat, pepper, ingefær, potetmel. Tilsett 1 ts salt først og rør til deigen blir seg. Hiv oppi en klype av hver av krydderene, en skvett melk og 2 ss potetmel og bland godt. Form boller med en skje som du dypper i et glass lunkent vann mellom hver kake. Stek 2-3 min på side på middels varme og kok dem ca 1/2 t i brun saus. Ferdig. Endret 29. november 2015 av DreamOn 1
EvaLena Skrevet 29. november 2015 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2015 Har veldig lyst på kålrabistappe på julaften, helt alene med noen kubbelys og noe vet ikke øl rødvin whatever. Elsker kålrabistappe men liker ikke all den andre julematen bortsett fra kjøttkaker men vi kan ikke få de lenger. Skulle ønske jeg kunne lage det selv. Er bare den gamle skolen som får det til. Jeg pleide å ikke nesten spise pga alkohol, så jeg ble ekstremt takknemlig for julemat. Hadde spiseforstyrrelse også så da var det fantastisk å kunne spise en god del mat en dag i året 2 dager i året. Jula ifjor var hyggelig, men i år bare gruer jeg meg.Anonymkode: f448f...f5eJeg håper du får en hyggelig jul i år også og kjøttkaker er ikke vanskelig. Følg oppskriften du har fått sitert 😊
Gjest Ennasus Skrevet 29. november 2015 #7 Skrevet 29. november 2015 Lille julaften: Rakfisk med potetlefse, rødløk, mandelpotet og rømme.Julaften: Pinnekjøtt med mandelpotet, potetlefse, kålrabistappe, og dampede gulrøtter, rosenkål og surkål.1. eller 2.dag jul er det julebrunsj med familien med rester fra bla ant. ribbe, pinnekjøtt, julepølser osv, og risgrøt og annen brødmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå