AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #1 Skrevet 28. november 2015 HeiEr en jente som har en deltidsjobb på en kiosk og i kveld skal jeg ha seinvakt til klokken 21. Etter dette skal jeg på vors hos en venninne og jeg skal ha med meg en flaske vin. Jeg rakk ikke gå innom vinmonopolet i går så jeg gikk innom før jobb i dag. Siden det er er stykke fra jobben og hjem tok jeg flaska med meg på jobb og låste den inn i garderobeskapet mitt. Men jeg vet ikke om dette er helt lov? Hvis noen skulle finne den så ser det jo ikke bra ut. Ingen kommer til å finne den men likevel. Jeg så på en sånn politiserie på TV og der hadde de funnet alkohol på bakrommet som tilhørte en ansatt. Hun var berusa på jobb da og det er absolutt ikke jeg! Skal jo ikke drikke før vakta er ferdig. Men er det ulovlig å oppbevare alkohol på jobb? Er litt nervøs nå altså Anonymkode: efdd5...509
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #2 Skrevet 28. november 2015 det er ikke ulovlig nei kanskje dere har interne regler, men jeg har jobbet i matbutikk og der kunne vi kjøpe oss øl og ha det i skapene våre hvis vi jobbet over fristen for å kjøpe øl. så lenge kviteringen viste at det var betalt for FØR fristen så var det aldri noen problemer. Anonymkode: c7252...196
Marimba Skrevet 28. november 2015 #3 Skrevet 28. november 2015 Det skulle jeg virkelig ikke tro det er noe problem med. Jeg jobber på en barneskole, og har ved flere anledninger fått vinflasker av kolleger i julegave og sommeravslutning, de har da blitt stående på pulten min (på arbeidsrommet) til jeg har dratt hjem. Synes det sier ganske mye om en person som evt. lager et problem ut av dette, enn hva det sier om deg (Og vinflaska er vel uansett uåpnet, sånn at du ikke kan ha drukket av den?)
Sirah Skrevet 28. november 2015 #4 Skrevet 28. november 2015 Dette ser jeg overhodet ikke problemet med. Flaska er innelåst og uåpnet. Null problem ts 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. november 2015 #5 Skrevet 28. november 2015 Tror ikke det skal være noe problem så lenge du ikke er beruset på jobb i arbeidstiden din.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #6 Skrevet 28. november 2015 Takk for svar dere nei den er jo ikke åpner. er skrukork på den men likevel veldig lett å se om den hadde vært åpnet. Hehe bra:) da skal jeg ikke tenke mer på det Ts Anonymkode: efdd5...509 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #7 Skrevet 29. november 2015 Dette ser jeg overhodet ikke problemet med. Flaska er innelåst og uåpnet. Null problem ts Dette må det da finnes interne regler for på den enkelte arbeidsplass. Det kan umulig være noe problem å innføre forbud mot å oppbevare alkoholholdige drikkevarer på en arbeidsplass, men noen generell regel som forbyr dette på alle arbeidsplasser, finnes neppe. Anonymkode: 6e0a3...de4 1
Purple Basil Skrevet 30. november 2015 #8 Skrevet 30. november 2015 Det har aldri vært noe problem på steder jeg har jobbet.
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #9 Skrevet 30. november 2015 I Norge er det til og med lov å drikke mens du er på jobb. Så lenge du ikke er synlig beruset. Men jeg ville ikke tatt med alkohol til en arbeidsplass som har serveringsbevilling.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #10 Skrevet 30. november 2015 I Norge er det til og med lov å drikke mens du er på jobb. Så lenge du ikke er synlig beruset. Men jeg ville ikke tatt med alkohol til en arbeidsplass som har serveringsbevilling. Du mener sikkert alkoholbevilling...Det er ikke enregel at det er lov å drikke på jobben i Norge. Dette er ikke spesifisert noe sted.Og det er svært upresist at man ikke skal være "synlig beruset"! Du skal ikke være PÅVIRKET og det kan man vanskelig bedømme. Dersom krisen oppstår og du har drukket vil ordene "påvirket av alkohol" være aktors argument.Du skriver jaggu mye rart. Anonymkode: 0524a...359 1
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #11 Skrevet 30. november 2015 Du mener sikkert alkoholbevilling...Det er ikke enregel at det er lov å drikke på jobben i Norge. Dette er ikke spesifisert noe sted.Og det er svært upresist at man ikke skal være "synlig beruset"! Du skal ikke være PÅVIRKET og det kan man vanskelig bedømme. Dersom krisen oppstår og du har drukket vil ordene "påvirket av alkohol" være aktors argument.Du skriver jaggu mye rart.Anonymkode: 0524a...359Nei, det finnes to typer bevilgninger: skjenkebevilgning og salgsbevilling, jeg mener skjenkebevilgning jmf alkhl. kaptittel 4.
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #12 Skrevet 30. november 2015 Du mener sikkert alkoholbevilling...Det er ikke enregel at det er lov å drikke på jobben i Norge. Dette er ikke spesifisert noe sted.Og det er svært upresist at man ikke skal være "synlig beruset"! Du skal ikke være PÅVIRKET og det kan man vanskelig bedømme. Dersom krisen oppstår og du har drukket vil ordene "påvirket av alkohol" være aktors argument.Du skriver jaggu mye rart.Anonymkode: 0524a...359Dersom noe ikke eksplisitt er forbudt, er det lov.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #13 Skrevet 30. november 2015 Nei, det finnes to typer bevilgninger: skjenkebevilgning og salgsbevilling, jeg mener skjenkebevilgning jmf alkhl. kaptittel 4. Ja, altså ikke serveringsbevilling, som heller ikke er det samme som salgsbevilling.Du tok feil. Anonymkode: 0524a...359
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #14 Skrevet 30. november 2015 Dersom noe ikke eksplisitt er forbudt, er det lov. Dette er spesifisert i alle arbeidskontrakter jeg har hørt om.Det er dessuten ikke riktig at ting er lov selv om det ikke er eksplisitt uttalt at det er forbudt.Uff. Anonymkode: 0524a...359
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #15 Skrevet 30. november 2015 Ja, altså ikke serveringsbevilling, som heller ikke er det samme som salgsbevilling.Du tok feil.Anonymkode: 0524a...359Nei, det spiller da ingen rolle om det er serveringsbevilling eller skjenkebevilling i den konteksten. Alle steder med skjenkebevilling må ha serveringsbevilling så det er bare et litt mer omfattende begrep.
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #16 Skrevet 30. november 2015 Dette er spesifisert i alle arbeidskontrakter jeg har hørt om.Det er dessuten ikke riktig at ting er lov selv om det ikke er eksplisitt uttalt at det er forbudt.Uff.Anonymkode: 0524a...359Hvis det er spesifisert i kontrakten må du selvsagt følge det, Norge har avtalefrihet. Nevn en ting som ikke er forbudt ved lov som er forbudt?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #17 Skrevet 30. november 2015 Nei, det spiller da ingen rolle om det er serveringsbevilling eller skjenkebevilling i den konteksten. Alle steder med skjenkebevilling må ha serveringsbevilling så det er bare et litt mer omfattende begrep.Jo, det spiller en rolle om det serveres alkohol eller ikke.Du kan har serveringsbevilling og ikke alkoholbevilling. Anonymkode: 0524a...359
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #18 Skrevet 30. november 2015 Jo, det spiller en rolle om det serveres alkohol eller ikke.Du kan har serveringsbevilling og ikke alkoholbevilling.Anonymkode: 0524a...359Ja, men når du rettet på meg husket jeg ikke hva jeg skrev i forrige. Jeg ville ikke tatt med alkohol til et lokale med serveringsbevilling uavhengig av om de hadde skjenkebevilling. Ingenting som heter alkoholbevilling så ingen med serveringsbevilling har det...
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #19 Skrevet 30. november 2015 Ja, men når du rettet på meg husket jeg ikke hva jeg skrev i forrige. Jeg ville ikke tatt med alkohol til et lokale med serveringsbevilling uavhengig av om de hadde skjenkebevilling. Ingenting som heter alkoholbevilling så ingen med serveringsbevilling har det... Alle vet hva en mener med alkoholbevilling. Det er ingenting som er misvisende med det.Jeg vet det er vondt å bli tatt for å være så ekstremt upresis, men det hjelper ikke å snu på det:) Anonymkode: 0524a...359
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #20 Skrevet 30. november 2015 Alle vet hva en mener med alkoholbevilling. Det er ingenting som er misvisende med det.Jeg vet det er vondt å bli tatt for å være så ekstremt upresis, men det hjelper ikke å snu på det:) Anonymkode: 0524a...359Jeg mente, og mener fortsatt serveringsbevilling. Dersom jeg drev restaurant uten skjenkebevilling (noe jeg aldri ville gjort, Oslo kommune sier jeg er skikket til å ha skjenkebevilling) ville jeg blitt drittsur dersom ansatte tok med alkohol inn i lokalet. Det trengs bare en gjøk fra næringsetaten, politiet eller skattetaten og så har du et helvette uten like. Dersom politiet blir gretten på deg kan de stenge deg på pur f.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå