Gå til innhold

Venn har slettet meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her. Vi var velig gode venner før og hadde god kontakt i perioder. Og så mistet vi litt kontakt da vi flyttet, jeg har driti meg ut en gang, men det ble tilgitt. Nå er jeg sletta.. før jeg merket at jeg var blitt sletta så var det lite kontakt.. syntes det var kjett å bli slettet, det koster jo ikke noe å ha noen på facebook.

Anonymkode: bef7a...cbc

Hvis du har dritt deg ut 1 gang kan det være nok. Selvfølgelig. Hallo! Hvilken verden lever du i?

Jeg har opplevd sånt og det koster enormt å ha folk som har vært slemme mot man på facebook. Særlig når man har forsøkt å tilgi men ikke fått annet enn lumskt hat tilbake.

I mange tilfeller får slike destruktive relasjoner blomstre i åresvis uten at noen engang griper inn. Hvis man til slutt når et metningspunkt hvor man ønsker å gå videre med livet sitt så koster det faktisk enormt med krefter å se den personen som såret deg så dypt og gikk bak ryggen din på facebook. Det føles som et hån mot din person. Nå snakker jeg utifra hvordan jeg opplevde det i mitt liv, du kan ha en annen opplevelse av det i ditt. Men har du såret en venn så sitter slikt dypt i for noen. Klarer ikke å lese om du ønsker kontakt som en psykopat ville ønsket det for å følge med på og kontrollere personen, eller om det står at det var kjekt å bli slettet at det er en annen dialekt du snakker.

Vel, gode venner vokser ikke på trær alltid så har noen bestemt seg for å gå fra deg som venn så har de nok en grunn for det. Kanskje du bare brydde deg om deg selv? Trist at vennskapet deres ikke gikk. Jeg har kuttet ut venner som hadde 1 fellesnevner; de kom til meg for å høre dritt om livet mitt.

Anonymkode: 7c4a8...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her. Vi var velig gode venner før og hadde god kontakt i perioder. Og så mistet vi litt kontakt da vi flyttet, jeg har driti meg ut en gang, men det ble tilgitt. Nå er jeg sletta.. før jeg merket at jeg var blitt sletta så var det lite kontakt.. syntes det var kjett å bli slettet, det koster jo ikke noe å ha noen på facebook.

Hva mener du med "driti deg ut en gang"?

Anonymkode: 99f3e...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontakt med henne og ting virker som før, eller snakker dere ikke sammen?

Anonymkode: 75060...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har dritt deg ut 1 gang kan det være nok. Selvfølgelig. Hallo! Hvilken verden lever du i?

Jeg har opplevd sånt og det koster enormt å ha folk som har vært slemme mot man på facebook. Særlig når man har forsøkt å tilgi men ikke fått annet enn lumskt hat tilbake.

I mange tilfeller får slike destruktive relasjoner blomstre i åresvis uten at noen engang griper inn. Hvis man til slutt når et metningspunkt hvor man ønsker å gå videre med livet sitt så koster det faktisk enormt med krefter å se den personen som såret deg så dypt og gikk bak ryggen din på facebook. Det føles som et hån mot din person. Nå snakker jeg utifra hvordan jeg opplevde det i mitt liv, du kan ha en annen opplevelse av det i ditt. Men har du såret en venn så sitter slikt dypt i for noen. Klarer ikke å lese om du ønsker kontakt som en psykopat ville ønsket det for å følge med på og kontrollere personen, eller om det står at det var kjekt å bli slettet at det er en annen dialekt du snakker.

Vel, gode venner vokser ikke på trær alltid så har noen bestemt seg for å gå fra deg som venn så har de nok en grunn for det. Kanskje du bare brydde deg om deg selv? Trist at vennskapet deres ikke gikk. Jeg har kuttet ut venner som hadde 1 fellesnevner; de kom til meg for å høre dritt om livet mitt.

hvis du leser så står det kjett  (kjedelig/sårende) og ikke kjekt... jeg er ingen psykopat, jeg er glad i henne og selv om vi mistet litt kontakt så syntes jeg det var en trøst å se på Facebook og instagram ar hun hadde det bra...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt ei barndomsvenninne som slettet meg på facebook uten at jeg helt vet hvorfor. Vi hadde en stor knute på tråden som ungdommer og det virker som hun aldri kom seg helt over det, selv om det er snart 20 år siden. Men tenker at hvis hun ønsker det slik og har det bra med det så ønsker jeg henne det beste for fremtiden. Jeg har nok med eget liv til å begynne å spekulere og tenker uansett at folk går videre.

Anonymkode: 33544...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt ei barndomsvenninne som slettet meg på facebook uten at jeg helt vet hvorfor. Vi hadde en stor knute på tråden som ungdommer og det virker som hun aldri kom seg helt over det, selv om det er snart 20 år siden. Men tenker at hvis hun ønsker det slik og har det bra med det så ønsker jeg henne det beste for fremtiden. Jeg har nok med eget liv til å begynne å spekulere og tenker uansett at folk går videre.

Ikke alt man kan komme seg over nei. Du sier jo indirekte at hvis hun ønsker å aldri komme over det, ingen ønsker å aldri komme over det. Men veldig sunt å ikke spekulere og tenke at folk går videre, men; - det er nok ikke sånn i det virkelige liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må det være et problem mellom to personer for at den ene velger å ikke ha den andre på sosiale medier lenger? Er det feigt å slette en person på sosiale medier uten å gi en begrunnelse? 

De fleste mennesker lever ikke livet sitt gjennom sosiale medier. Merk at TS kun kommenterer slettingen, og ikke at vedkommende ikke tar kontakt lenger. Dersom de uansett ikke har kontakt lenger, hvorfor er det da rart å slette noen på sosiale medier? 

Anonymkode: 8b10c...09c

Det uthevede er jeg helt uenig i. For meg virker det som de fleste lever gjennom SoMe i stor grad i dag, dessverre, og da vil en sånn sak som TS beskriver, bli et reelt problem. TS bør enten spørre venninnen direkte om hvorfor hun har slettet henne, eller bare blåse i det. Det kommer helt an på hvor viktig dette er for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har "driti deg ut" en gang, så er det viktig, selv om du er tilgitt, at du oppfører deg fint og litt omtenksomt mot personen etterpå. Om du viser en likegladhet ovenfor personen etterpå, f.eks. ved å ikke svare på meldinger eller ikke følge opp avtaler, så oppleves det litt hensynsløst/respektløst av den som tross alt har tilgitt deg tidligere. Da gidder man ikke mer med den personen. Jeg snakker av erfaring, da jeg kuttet ut en venninne jeg tidligere hadde tilgitt.

Anonymkode: a2e22...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har "driti deg ut" en gang, så er det viktig, selv om du er tilgitt, at du oppfører deg fint og litt omtenksomt mot personen etterpå. Om du viser en likegladhet ovenfor personen etterpå, f.eks. ved å ikke svare på meldinger eller ikke følge opp avtaler, så oppleves det litt hensynsløst/respektløst av den som tross alt har tilgitt deg tidligere. Da gidder man ikke mer med den personen. Jeg snakker av erfaring, da jeg kuttet ut en venninne jeg tidligere hadde tilgitt.

Anonymkode: a2e22...e20

Enig.

Anonymkode: 51145...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt man kan komme seg over nei. Du sier jo indirekte at hvis hun ønsker å aldri komme over det, ingen ønsker å aldri komme over det. Men veldig sunt å ikke spekulere og tenke at folk går videre, men; - det er nok ikke sånn i det virkelige liv.

nei det gjør jeg ikke, da misforsto du meg kanskje litt. Men synes kanskje det er litt rart siden jeg selv har opplevd lignende og greid å komme videre på mye kortere tid, selv om vanskelige tider setter spor. Skjønner selvsagt at mennesker har forskjellig tålegrense. Ja det er ikke noe mer jeg kan gjøre for henne, så da er det ikke annet å gjøre enn å ønske det beste for henne for fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er forsatt aktiv. Ser det gjennom våre felles venner.

skjedde med meg også for noen måneder siden. En jeg hadde god kontakt med sslettet meg på Facebook og instagram. Jeg spurte ikke hvorfor, men en felles venninne gjorde det og da fikk jeg høre at hun hadde hørt fra noen at noen mente at jeg snakket stygt om typen hennes. Og gjett hva ? Jeg visste ikke engang at hun hadde en type.  Jeg hadde uansett ikke brukt tid og energi på å baksnakke noen jeg ikke kjenner.  Jeg syns det var umodent og rart,men herregud la nå dem leve sitt liv 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...