AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #1 Del Skrevet 28. november 2015 Har/hadde ei veninne som nå har kutta meg fra facebook, insta og snap... Har ikke hørt grunnen, bør jeg spørre? Evt sende en god jul melding før jul helt casual og se om jeg får noe respons?? Anonymkode: bef7a...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #2 Del Skrevet 28. november 2015 Hvis dere har vært gode venninner bør du spørre om grunnen. Anonymkode: a2e22...e20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #3 Del Skrevet 28. november 2015 Hvor gamle er dere? Anonymkode: 980bc...c03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #4 Del Skrevet 28. november 2015 Hvor gamle er dere?Anonymkode: 980bc...c03I slutten av 20 årene. Anonymkode: bef7a...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 28. november 2015 #5 Del Skrevet 28. november 2015 Først, ett oppføgingsspørsmål: Er du overrasket? Har dere hatt en nær relasjon, eller først og fremst blitt holdt sammen av felles studier, hobbyer, venner osv?Det er ikke så mange måter man kan kutte ut venner på. Og noen blir feige og teite av det. Jeg ble dumpet av en venninne etter videregående, og da synes jeg det var skikkelig brutalt. Etter å ha omtrent falt av jordens overflate (vi hadde ikke så mange felles venner så møttes ikke tilfeldig), ville ikke komme på invitasjoner eller var online (hun hadde blokkert meg, antageligvis) sendte jeg en epost om vi ikke skulle finne på noe en dag. Da svarte hun at hun ikke synes vi hadde noe til felles, og at det ikke var noen vits at vi skulle møtes, for vi ville ikke hatt noe å snakke om. Det var skikkelig vondt å høre der og da, men samtidig gjorde det at jeg ikke brukte masse tid og krefter på å prøve å holde i gang en relasjon med noen som ikke var interessert i å ha den med meg. Antageligvis hadde vi lite til felles ut over å gå i samme klasse, så hun hadde nok rett også. Og hadde jeg ikke pushet henne, men sluttet å ta kontakt, ville hun ha sluppet å gjøre det. Om vedkommende har slettet deg vil hun ikke at du skal ta kontakt. Ikke gjør det pinligere enn det trenger å være, og hold deg unna. Så får det bli skikkelig pinlig for vedkommende neste gang dere eventuelt møtes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. november 2015 #6 Del Skrevet 28. november 2015 Send en sms og gi en beskjed om at du ikke har visst noe om at dere to hadde et problem sammen og at du synes det var feigt å bare slette deg overalt uten noe mer og ønsk henne deretter alt godt videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #7 Del Skrevet 28. november 2015 Hvordan er du så sikker på at denne vennen har slettet deg alene? Er det andre venner som kan se denne vennen på disse mediene? Personlig så får jeg nok av sosiale medier og tar pause fra disse (deaktiverer Facebook, logger av Instagram, Twitter, Snapchat, og lignende) for en lengre periode ad gangen. Det er godt, men ofte enkeltpersoner som tror jeg har fjernet vedkommede spesifikt. Enkelte må bare tenke på seg selv.. Anonymkode: 87479...95b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #8 Del Skrevet 28. november 2015 Ut ifra hvordan du legger frem problemet virker det ikke som om dette er en venn du treffer. Jeg ser ikke problemet i å rydde vennelisten for noen man uansett ikke har kontakt med lenger. Det gjør jeg ofte uten at jeg legger noe særlig i det annet enn at jeg ikke lenger har noe med de å gjøre. Hvor kjenner du denne vennen fra? Hvor lenge har dere vært venner? Vil du anse at dere er gode venner? Hvor ofte snakker dere sammen?Hvor ofte møtes dere? Det er helt utrolig at mange ser på det som helt hjerterått å slette noen fra sosiale medier. Hvor er verden på vei... Anonymkode: 8b10c...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 28. november 2015 #9 Del Skrevet 28. november 2015 Hvordan er du så sikker på at denne vennen har slettet deg alene? Er det andre venner som kan se denne vennen på disse mediene? Personlig så får jeg nok av sosiale medier og tar pause fra disse (deaktiverer Facebook, logger av Instagram, Twitter, Snapchat, og lignende) for en lengre periode ad gangen. Det er godt, men ofte enkeltpersoner som tror jeg har fjernet vedkommede spesifikt. Enkelte må bare tenke på seg selv..Anonymkode: 87479...95bDette kan faktisk være en årsak. Jeg har ved et par anledninger (med noen års mellomrom) deaktivert facebook kort og greit for å gi meg selv en "timeout". Jeg var en periode veldig avhengig og var innom "hele tiden" for å sjekke om noe hadde skjedd så det var kort og greit bare for å få e pause. En annen periode brukte jeg facebook som unnskyldning for å ikke lese til eksamen osv så deaktiverte for å gi meg selv ro. Planen var hele tiden å komme tilbake. Jeg måtte dog alle tre gangene bare gå inn og aktivere kontoen igjen for jeg fant ut at det var mye mer slitsomt å ikke ha facebook enn å ha. Jeg fikk så sykt mye tlf og sms fra folk som lurte på hvorfor i helvete jeg hadde slettet dem som venn/blokkert dem Det var så mye grettne folk og så mye spm at jeg bare kom tilbake igjen Så slapp man i det minste maset.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #10 Del Skrevet 28. november 2015 Send en sms og gi en beskjed om at du ikke har visst noe om at dere to hadde et problem sammen og at du synes det var feigt å bare slette deg overalt uten noe mer og ønsk henne deretter alt godt videre. Må det være et problem mellom to personer for at den ene velger å ikke ha den andre på sosiale medier lenger? Er det feigt å slette en person på sosiale medier uten å gi en begrunnelse? De fleste mennesker lever ikke livet sitt gjennom sosiale medier. Merk at TS kun kommenterer slettingen, og ikke at vedkommende ikke tar kontakt lenger. Dersom de uansett ikke har kontakt lenger, hvorfor er det da rart å slette noen på sosiale medier? Anonymkode: 8b10c...09c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 28. november 2015 #11 Del Skrevet 28. november 2015 Det er utrolig mange som kunne spart seg mange runder med "rydding" i sosiale medier om de hadde skjønt forskjell på "publiser til alle" og "publisert til venner minus bekjente". Det er ingen problemer å ha en lightversjonen av profilen tilgjengelig for bekjente, uten at du deler alt, i tillegg slipper du å få alt de gjør og ikke gjør i feeden din hele tiden. At folk som legger til tinderdates og ONS og folk man har truffet på byen over en lav sko, kan jeg derimot forstå har et større ryddebehov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. november 2015 #12 Del Skrevet 28. november 2015 Må det være et problem mellom to personer for at den ene velger å ikke ha den andre på sosiale medier lenger? Er det feigt å slette en person på sosiale medier uten å gi en begrunnelse? De fleste mennesker lever ikke livet sitt gjennom sosiale medier. Merk at TS kun kommenterer slettingen, og ikke at vedkommende ikke tar kontakt lenger. Dersom de uansett ikke har kontakt lenger, hvorfor er det da rart å slette noen på sosiale medier? Anonymkode: 8b10c...09cHvis en venn sletter meg overalt så ser jeg det som et tegn på at det er et problem oss i mellom ja. Du er naturligvis velkommen til å tolke det på annet vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #13 Del Skrevet 28. november 2015 Det er utrolig mange som kunne spart seg mange runder med "rydding" i sosiale medier om de hadde skjønt forskjell på "publiser til alle" og "publisert til venner minus bekjente". Det er ingen problemer å ha en lightversjonen av profilen tilgjengelig for bekjente, uten at du deler alt, i tillegg slipper du å få alt de gjør og ikke gjør i feeden din hele tiden. At folk som legger til tinderdates og ONS og folk man har truffet på byen over en lav sko, kan jeg derimot forstå har et større ryddebehov.De aller fleste forstår denne forskjellen. Det finnes faktisk mange som bare ikke ønsker å ha alle og enhver på Facebook. Anonymkode: 8b10c...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tapet Skrevet 28. november 2015 #14 Del Skrevet 28. november 2015 De aller fleste forstår denne forskjellen. Det finnes faktisk mange som bare ikke ønsker å ha alle og enhver på Facebook. Anonymkode: 8b10c...09cHelt enig, men jeg synes fortsatt at dimensjonen "vil jeg møte denne personen igjen?" kan regnes inn litt mer enn jeg ser flere gjør. Det finnes selvfølgelig "venner" som inviterer deg til all mulig event-skit, er medlemmer av Norwegian Defense League eller skal selge deg Herbalife eller noe (et utvalg av noen av de som møtte sletteknappen her hos meg), men her snakker vi altså om helt ordinære venner. Da en venn giftet seg i fjor ble en venninne satt på et bord sammen med en haug med folk de hadde gått på skole med, og som hun hadde sett seg "ferdig" med og slettet. Det ble ganske flaut. Det hadde ikke kostet noenting å ha dem der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 28. november 2015 #15 Del Skrevet 28. november 2015 Skjønner ikke sånt,har folk helt sluttet å kommunisere verbalt,blikk mot blikk? Jeg ville jo spurt.Ansikt til ansikt faktisk.Folk må lære å stå for ting,ikke gjemme seg bak et tastatur.Det er feigt,og det er urettferdig.Er det noe folk velger å være mer og mer? Jeg må revurdere respekt for slike.Så spør henne.Hvis hun er verdt det for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. november 2015 #16 Del Skrevet 28. november 2015 Helt enig, men jeg synes fortsatt at dimensjonen "vil jeg møte denne personen igjen?" kan regnes inn litt mer enn jeg ser flere gjør. Det finnes selvfølgelig "venner" som inviterer deg til all mulig event-skit, er medlemmer av Norwegian Defense League eller skal selge deg Herbalife eller noe (et utvalg av noen av de som møtte sletteknappen her hos meg), men her snakker vi altså om helt ordinære venner. Da en venn giftet seg i fjor ble en venninne satt på et bord sammen med en haug med folk de hadde gått på skole med, og som hun hadde sett seg "ferdig" med og slettet. Det ble ganske flaut. Det hadde ikke kostet noenting å ha dem der. Beklager Tapet, men her må jeg le. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #17 Del Skrevet 28. november 2015 Ts her. Vi var velig gode venner før og hadde god kontakt i perioder. Og så mistet vi litt kontakt da vi flyttet, jeg har driti meg ut en gang, men det ble tilgitt. Nå er jeg sletta.. før jeg merket at jeg var blitt sletta så var det lite kontakt.. syntes det var kjett å bli slettet, det koster jo ikke noe å ha noen på facebook. Anonymkode: bef7a...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roseh Skrevet 28. november 2015 #18 Del Skrevet 28. november 2015 Jeg har opplevd å bli sletta av et par ex-veninner. Skjønner ikke hva jeg har gjort galt. Bare mister kontakten også er jeg plutselig slettet. Synes ikke det er vits å slette alle man ikke har snakket med på en stund, men det er vel meg. Gøy å se hva tidligere besteveninner styrer til med. Om de har fått barn, utdanning og blitt gift.Føler med deg TS. Jeg sender aldri melding eller noe om jeg blir slettet. Jeg bare lar det gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #19 Del Skrevet 28. november 2015 Har hun slettet bare deg?Jeg ville slette hele Facebookprofilen min for en del år siden. Gikk ikke an å gjøre annet enn å deaktivere. Men jeg slettet alt av bilder, venner osv. Anonymkode: 75060...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2015 #20 Del Skrevet 28. november 2015 Hun er forsatt aktiv. Ser det gjennom våre felles venner. Anonymkode: bef7a...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå