Gå til innhold

Smålig eller ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lånte ut leiligheten min i sommer til en venninne, ihvertfall en jeg anså som venninne. Så viser det seg i ettertid at både sykkelnøkkelen min, den eneste jeg hadde, en slags pyntestein, som betydde så mye for meg, og laken, fine,og en slags morgenkåpe( dyr, men det er ikke poenget) mangler. Dette mennesket har lånt leiligheten min før, da sa jeg meget klart og strengt ifra om at hun ikke fikk ha naschpiel der, så ringer hun meg dritings kl seks og har naschpiel med flust av folk der. Synes dette handler om mangel på respekt, ikke bare tingene som har forsvunnet, jeg føler meg ikke respektert.

Er jeg ekstremt smålig? Eller reagerer jeg normalt.

Anonymkode: 5a809...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker passiv-aggressiv.

Ja er passiv aggressiv, men det var ikke spørsmålet da, spørsmålet er om jeg er smålig her, om breaking point ang dette kommer for tidlig. Og om jeg burde forstå at personen er ganske ung og dermed bare forvente slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også må legge til, vedkommende betalte kun strøm ikke husleie for å bo der, da hun var i knipe. Mulig det er sånn at dette som mangler er bagateller, og at jeg ikke ser det. Men jeg følte at hun ikke respekterer meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du virker heller som en dørmatte. Du burde ha kuttet henne ut etter den første gangen hvor hun hadde hatt nachspiel. Og denne gangen bør du konfrontere henne med tingene som er borte. Og kutte henne ut etter du har fått tingene tilbake. Mulig du ikke får tingene tilbake, om hun er av den ekstra dårlige sorten. Da får det bare være et tap.

Anonymkode: 5f916...3e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker passiv-aggressiv.

Hva har det med saken å gjøre?

Jeg ville vært forbannet, TS. Hadde fortalt henne hva du føler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir siste gang jeg gidder låne ut leiligheten til folk jeg ikke føler respekterer meg. Jeg er nok naiv, men det var en krise og hun trengte et sted å bo, men nettopp derfor hadde jeg forventet bedre oppførsel. Man gir folk en sjanse og så viser de indirekte finger til deg føler jeg da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike folk kutter man gjerne ut tvert. Nytter ikke å gi dem en andre, tredje, fjerde.... sjanse.

Anonymkode: c1e56...53e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir siste gang jeg gidder låne ut leiligheten til folk jeg ikke føler respekterer meg. Jeg er nok naiv, men det var en krise og hun trengte et sted å bo, men nettopp derfor hadde jeg forventet bedre oppførsel. Man gir folk en sjanse og så viser de indirekte finger til deg føler jeg da.

Ja, det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så i tillegg så hadde hun råd til å dra til berlin på ferie og etpar andre steder som jeg ikke husker, og kunne ikke betale meg 1500 kr ekstra som jeg bad om, men gav meg en liten kopp og en bitteliten pose kaffe. Sykt lei meg jeg aldri får igjen den steinen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer.

Hva da det stemmer? Er du psykopat? Man ønsker jo å tro bedre om mennesker da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte ut leiligheten min i sommer til en venninne, ihvertfall en jeg anså som venninne. Så viser det seg i ettertid at både sykkelnøkkelen min, den eneste jeg hadde, en slags pyntestein, som betydde så mye for meg, og laken, fine,og en slags morgenkåpe( dyr, men det er ikke poenget) mangler. Dette mennesket har lånt leiligheten min før, da sa jeg meget klart og strengt ifra om at hun ikke fikk ha naschpiel der, så ringer hun meg dritings kl seks og har naschpiel med flust av folk der. Synes dette handler om mangel på respekt, ikke bare tingene som har forsvunnet, jeg føler meg ikke respektert.

Nei, du er generøs som låner ut leiligheten din. Ikke alle ville gjort dette; spesielt ikke om vedkommende forrrige gang viste at de ikke satte pris på generøsiteten, og tok seg til rette.

Noen ville sagt: Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Jeg er tilhenger av å gi folk flere sjanser. Imidlertid er det å stille sitt eget hjem til disposisjon noe man gjør for venner som over tid har vist at de er til å stole på. Det betyr at jeg i dette tilfellet ikke hadde lånt ut hjemmet mitt på nytt. Jeg hadde fortsatt kontakten, og prøvd å finne ut om vedkommende hadde lært at det å ta seg til rette (à la å drite i avtalen, og ha nachspiel i ditt hjem) var en ugunstig strategi for å bevare vennskap og tillit. Det kan jo komme mindre episoder der man får "testet" sånt. Det er noe som heter:"Den som er tro i smått, er tro i stort."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva da det stemmer? Er du psykopat? Man ønsker jo å tro bedre om mennesker da.

Om jeg er psykopat? Jeg mente at det stemmer at hun indirekte viste deg fingeren.

At du lurer på om jeg er psykopat på grunn av kommentaren min, virker jo rimelig spesielt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Fyf...,hun er en venninne du enten bør hudflette så hun skjønner alvoret,eller kutt henne ut! Her er du snill og sjenerøs,og dette er takken? Jeg ville blitt så sint,fordi det hadde såret meg.Og ingen respekt. Du reagerer moderat normalt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyf...,hun er en venninne du enten bør hudflette så hun skjønner alvoret,eller kutt henne ut! Her er du snill og sjenerøs,og dette er takken? Jeg ville blitt så sint,fordi det hadde såret meg.Og ingen respekt. Du reagerer moderat normalt :-)

Haha det var ikke akkurat sånn da. Jeg hadde strengt tatt et annet sted å bo. Det som er verre er at hun liker å mobbe meg og at mange andre også gjør det av det årskullet de er, de som er en ca. 10-12 husker ikke, år yngre enn meg. Er vanskelig med store alderforskjeller og det som såret meg mest var at jeg absolutt ville sette opp en markise på verandaen for henne så hun kunne trives bedre og så løftet hun ikke en finger for å hjelpe. Sånt synes jeg er elendig oppførsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Haha det var ikke akkurat sånn da. Jeg hadde strengt tatt et annet sted å bo. Det som er verre er at hun liker å mobbe meg og at mange andre også gjør det av det årskullet de er, de som er en ca. 10-12 husker ikke, år yngre enn meg. Er vanskelig med store alderforskjeller og det som såret meg mest var at jeg absolutt ville sette opp en markise på verandaen for henne så hun kunne trives bedre og så løftet hun ikke en finger for å hjelpe. Sånt synes jeg er elendig oppførsel.

Ok,men enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er psykopat? Jeg mente at det stemmer at hun indirekte viste deg fingeren.

At du lurer på om jeg er psykopat på grunn av kommentaren min, virker jo rimelig spesielt.

Ja hun gjorde sikkert det da, men hun var forelsket og det synes jeg var formildende omstendighet, dessuten så trenger hun tydeligvis hjelp da hun ofte snakker som om hun var 18 år gammel når hun er 28 og jeg tenkte at å bli forelsket kunne være bra for henne og jeg lærte en god del om stjernetegn av konversasjon med henne og hun gjorde meg to tjenester; å kjøre bil så jeg kunne spandere på hun den beste maten jeg kunne komme på og overnatte de 4 nettene jeg ikke turte sove alene. Når jeg tenker over det så ser jeg bare nok et eksempel på en person med dårlig natur som ikke klarer å bryte den, EKSTREMT vanlig her jeg kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det, samt at hun oppfører seg som en attenåring når hun er 28..

"With friends like this, who needs enemies?" sang Shakespeare's sister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...