AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #21 Del Skrevet 3. desember 2015 unnskyld? Jeg skriver at ingen skal bo der i EN UKE?! Det er ikke det samme som å ikke ha besøk på dagen/kvelden.Jeg leier gjennom SiO. Her er faktisk grensen på å ha besøk i "strekk" 14 dager. Så du er fryktelig streng på det punktet. Anonymkode: 84805...a12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappar Skrevet 3. desember 2015 Forfatter #22 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) Jeg leier gjennom SiO. Her er faktisk grensen på å ha besøk i "strekk" 14 dager. Så du er fryktelig streng på det punktet. Anonymkode: 84805...a12 Jeg leier gjennom SiO. Her er faktisk grensen på å ha besøk i "strekk" 14 dager. Så du er fryktelig streng på det punktet. Anonymkode: 84805...a12Det synes jeg er sjokkerende at noen kan synes!Leiligheten er på 65 kvm. Jeg tror det blir trangt nok som det er med 3 personer her. Om han i tillegg skal ha besøk som skal "bo" her, dvs. bruke varmtvannet og strømmen osv som vi betaler for, over en uke eller to, så synes jeg det er skikkelig frekt faktisk. Mulig jeg er streng? Men jeg trenger som sagt en del alenetid for å trives, og vil ikke føle at jeg driver hotell. Venner på besøk er som sagt selvfølgelig helt ok. EDIT: SiO? Da bor man vel alene? Da blir det jo ikke det samme i det hele tatt? Kan jo ikke sammenlikne studentleiligheter med vår private leilighet . Endret 3. desember 2015 av pappar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #23 Del Skrevet 4. desember 2015 unnskyld? Jeg skriver at ingen skal bo der i EN UKE?! Det er ikke det samme som å ikke ha besøk på dagen/kvelden.Hva med å svare på det jeg spør om? Har du informert han om dette. For det er faktisk jævlig strengt, jeg hadde følt meg snytt om en slik regel dukket opp etter at husleia var betalt. Noen av oss har venner og familie ganske langt unna, og da må man ha overnattingsbesøk. I mitt tilfelle ville en slik regel betydd at jeg aldri ville få sett familien min, siden de bor på motsatt kant av landet. Og samme hvor liten leilighet jeg hadde hatt hadde jeg ikke fått meg til å be familie og venner ta inn på hotell for å treffe meg. Anonymkode: 5675d...056 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 4. desember 2015 #24 Del Skrevet 4. desember 2015 TA DEPOSITUM!!!dette er ekstremt viktig. man tror man kjenner en person, men alt kan endre seg når man flytter sammen.kan ikke understreke dette hardt nok hvor viktig det er. selv om dette er din beste venn, ta depositum! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #25 Del Skrevet 4. desember 2015 Eg budde saman med nokon som eigde leilegheita. Reglane i forhold til vasking, besøk og "husreglar" som i utgangspunktet var grei, men måten dei vart handheva på gjorde at det vart heilt umulig å bu der. Kjenner eg får vondt i magen av å tenke på kor ille eg hadde det dei månadane det vara.Ein enkel husleigekontrakt får de lasta ned på nett, kryss av for "rom i leilegheit" og kryss av for ting som "inkl. straum og internett". Det er 1 -en- månads gjensidig oppsigelse når ein leiger ut rom i eigen bustad. Så eg ville laga ein vaskeplan, slik at leigetakaren din ikkje blir "hotellgjest" som du frykta, men ein del av hushaldninga som bidrar på lik linje som alle andre. Om han ikkje er like nøye som deg, får du heller prøve bite i deg. Folk er sjeldan lik på korleis dei likar å ha det heime :-)Trur eg hukar av for "anonym" her eg òg.. Anonymkode: 0aa4b...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappar Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #26 Del Skrevet 4. desember 2015 Hva med å svare på det jeg spør om? Har du informert han om dette. For det er faktisk jævlig strengt, jeg hadde følt meg snytt om en slik regel dukket opp etter at husleia var betalt. Noen av oss har venner og familie ganske langt unna, og da må man ha overnattingsbesøk. I mitt tilfelle ville en slik regel betydd at jeg aldri ville få sett familien min, siden de bor på motsatt kant av landet. Og samme hvor liten leilighet jeg hadde hatt hadde jeg ikke fått meg til å be familie og venner ta inn på hotell for å treffe meg. Anonymkode: 5675d...056nei det har vi ikke snakket om. Familien hans bor 45 min. unna, så tror ikke akkurat Det er et problem. Kommer det folk på besøk fra andre delen av landet så får de ta inn på hotell om de skal være her over flere enn et par dager. Det synes jeg er helt vanlig. Jeg hadde aldri forventet å få bo gratis i to uker hos noen en jeg kjenner leier av! Det er faktisk ikke plass til en pers. Til på soverommet (med mindre de skal dele seng), og jeg lager ikke teltplass i stua altså!😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #27 Del Skrevet 4. desember 2015 nei det har vi ikke snakket om. Familien hans bor 45 min. unna, så tror ikke akkurat Det er et problem. Kommer det folk på besøk fra andre delen av landet så får de ta inn på hotell om de skal være her over flere enn et par dager. Det synes jeg er helt vanlig. Jeg hadde aldri forventet å få bo gratis i to uker hos noen en jeg kjenner leier av! Det er faktisk ikke plass til en pers. Til på soverommet (med mindre de skal dele seng), og jeg lager ikke teltplass i stua altså!😂 Du har helt seriøst ikke planer om å si ifra om denne ekstreme husregelen før han flytter inn? Wow. Hvor mye er det meningen at han skal betale for denne jalla-løsningen da? Anonymkode: 5675d...056 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappar Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #28 Del Skrevet 4. desember 2015 Du har helt seriøst ikke planer om å si ifra om denne ekstreme husregelen før han flytter inn? Wow. Hvor mye er det meningen at han skal betale for denne jalla-løsningen da?Anonymkode: 5675d...056Du vet jo ingen ting om når han flytter inn😊 Skal jeg ringe og mase om det tre måneder før han flytter inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappar Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #29 Del Skrevet 4. desember 2015 Og hva vi tar? 3500,- inkl. Alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #30 Del Skrevet 4. desember 2015 Trivelig om han får seg kjæreste som bor i en annen by. "Nei, kjære du kan ikke komme på besøk og være hos meg en hel uke, for jeg får ikke lov av utleierne mine". Anonymkode: b4cae...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappar Skrevet 4. desember 2015 Forfatter #31 Del Skrevet 4. desember 2015 Trivelig om han får seg kjæreste som bor i en annen by. "Nei, kjære du kan ikke komme på besøk og være hos meg en hel uke, for jeg får ikke lov av utleierne mine". Anonymkode: b4cae...015"Utleierne"... mener du to venner som er snille som lar han bo i deres leilighet BILLIG, uten depos. til han finner seg noe annet? Det er ingen permanent løsning som går ut på at han skal bo der i flere år. Vi har sagt at han kan bo der en stund, så får vi se hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GillSans Skrevet 4. desember 2015 #32 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg har leiet rum ut i min bolig og min erfaring er at man bliver lei af det uanset hvor god en person man har boende. For meg har det alltid gået fint i første måneder men så begynder man at bli litt irriteret over små ting. For 2 år siden begyndte jeg at leie mit rum ut på airbnb.com i stedet for - og det har været meget bedre for meg. Jeg syntes det er gøy med alle de spændende folk der kommer og jeg har aldrig oplevet noen problemer. Kun mange gode oplevelser, -og MEGET bedre økonomi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. desember 2015 #33 Del Skrevet 4. desember 2015 kjæresten min er ikke sånn. Han bidrar like nye hjemme som meg. Så sånn blir det heldigvis ikke ☺Men hehe, jeg angrer litt på at jeg noen sinne sa ja. Men da sier du nei nå da vet du. Du er 50% av dere som bor der nå. Kan ikke undergrave dine egne følelser om du skal ha det bra i parforholdet du er i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #34 Del Skrevet 5. desember 2015 Du sa ikke i HI at det kun er snakk om en kort periode til han finner seg noe eget. Det blir noe litt annet enn om han skulle gjøre dette til sitt hjem. Du må uansett slappe litt av og la andre få leve livene sine. Evt. må du si nei, men nå når det er bestemt er jo det også litt dårlig gjort. Spesielt hvis han ikke hal alternativer. Anonymkode: ce41a...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappar Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #35 Del Skrevet 5. desember 2015 Du sa ikke i HI at det kun er snakk om en kort periode til han finner seg noe eget. Det blir noe litt annet enn om han skulle gjøre dette til sitt hjem. Du må uansett slappe litt av og la andre få leve livene sine. Evt. må du si nei, men nå når det er bestemt er jo det også litt dårlig gjort. Spesielt hvis han ikke hal alternativer.Anonymkode: ce41a...69fhar jeg noen sinne sagt noe annet? ☺ annet enn at det ikke skal bo fremmede her i flere uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2015 #36 Del Skrevet 9. desember 2015 Jeg er enig i at det er forskjell på et kollektiv og en "egen" hybel i et hybelhus når det gjelder å ha gjester over lengre tid. Men å ha besøk en helg, synes jeg man må kunne forvente å få lov til. Slike begrensinger bør en ihvertfall fortelle om før avgjørelsen tas helt (og før han står på døren med alle tingene sine), siden det varierer veldig hva folk synes er greit i slike tilfeller. Anonymkode: e148b...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappar Skrevet 10. mars 2016 Forfatter #37 Del Skrevet 10. mars 2016 Hei! Jeg tenkte jeg kunne oppdatere denne tråden, i tilfelle det er andre som vurderer å leie ut rom. Nå har vi leid ut rommet i to måneder. På mange måter går ting greit. Han har de fleste tingene sine på soverommet sitt og bråker lite. Men. Hvis det er andre der ute, som er som meg: opptatt av at det er rent og ryddig omtrent hele tiden, IKKE lei ut!😂 jeg begynner allerede å bli lei av: hår i dusjen og munnskyllevann over hele vasken. Smuler og skitt etter matlaging over hele kjøkkenbenken, selvom jeg har shiner over selv hver gang Vi lager mat. Panner og gryter og brukes daglig settes inn i nesten tom oppvaskmaskin? Vel, da må jo jeg skrubbe den først når vi skal lage mat. Han bruker vaskemiddelet vårt, hvilket gjør at det blir fort tomt. Og han bruker tannkremen vår. Dette synes jeg bare er ekkelt, så har kjøpt en annen som jeg "gjemmer". Av og til bremsespor i do...ekkelt det og. Greit 1 gang eller 2, men ikke så ofte. Og det stiiinker på rommet, for han lufter aldri. Kan kjenner fra andre siden av leiligheten om han har døra si oppe. Gudameg... Nå er jo ikke alle like, men håper dette kan hjelpe noen andre hvis de vurderer å leie ut. Kanskje lettere å leie ut til jenter, hvis de er av den ryddige sorten. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 10. mars 2016 #38 Del Skrevet 10. mars 2016 Hyggelig at du oppdaterer, men tok du ingen råd til følge i forkant? Skrev dere ikke en liste med ordensregler? Hadde dere ikke klare forventninger til han? Og tør du ikke si i fra om noe som helst? Gi han klar beskjed på disse punktene du nevner! Vaskemiddel og tannkrem får han holde selv! Sett krav til rengjøring og lufting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 10. mars 2016 #39 Del Skrevet 10. mars 2016 Dersom du ikke har større problemer med leieboeren din enn som så TS så vil jeg si at du er veldig heldig 😂 Selv om jeg for ALL DEL skjønner at det er fryktelig irriterende! Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå