Gå til innhold

Mine klær/sko havner hos søskens stesøsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper overskriften er forståelig. Mine to søsken har en annen far, hvor mor og far er skilt. Min tidligere stefar har funnet ei ny som har to barn fra før. 

Meg og min søster kan fint finne på å låne klær av hverandre, men av og til har mine klær opp igjennom blitt borte. I forrige uke kom min søster med en min favoritt t-skjorte (som hadde vært borte i 6 år!), hvor den hadde vært hos hennes stesøster og tilfeldigvis dukket opp igjen.  

Jeg er litt forbannet, for dette har skjedd flere ganger enn jeg ønsker å kommentere. Møtte på en av disse stesøstrene en dag, hvor hun ene gikk med MINE SKO??? 

Blir utrolig oppgitt! Klart min søster får låne mine ting, men når det havner hos disse to jentene (som alle er ganske like i størrelse og dessverre skostørreøse med den eldste av dem). 

Skulle ønske at de drittungene kunne la mine/søster sine ting være i fred. Jeg synes det er utrolig frekt, særlig fordi min søster ikke kan fordra disse to, samt at hun kan finne på å låse døra når hun er hos mamma for å unngå at dette skjer. Likevel går jo selvsagt ting til vask, og da kan vi fort miste klær som jentene fint kan si er deres.... Nei, navnelapper har ikke fungert. 

Godt å få det ut... 

Anonymkode: 6733b...d91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til at ting blir borte, også fordi stesøstrene kan ta med seg tingene til sin far, og da er det offisielt vekk... 

TS

Anonymkode: 6733b...d91

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Klag til moren din, så får hun ta det videre til sin eks.

Skrevet

Forklar problemet for søstrene dine og si at det ikke er greit at de tar med dine ting dit da det blir borte. 

Om de vil låne fra deg så er det utelukkende når de er hos mor, og klærne skal ikke tas med til far. 

Si at om de ikke kan respektere dette så er du nødt til å slutte å låne de klær. 

Ansvarliggjør dem! Det er de som først vandrer avgårde med klærne. 

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gamle disse søskene er. Kanskje de synes klærne du har er kule, de har dårlig råd til å kjøpe nye klær eller noe. Men er de gamle nok så tror jeg nesten jeg ville vurdert å true med anmeldelse. Det er faktisk stjeling. Og de har jo hittil fått beskjed om at dette er dine klær, du har forsøkt med navnelapp osv. De bør snart se alvoret i det. Tar de dine klær er det sikkert større sjanse for at de blir fristet til å ta andres klær også. Du kan selvsagt ta en alvorsprat først og advare dem med at neste streg blir anmeldelse dersom dette gjentar seg. Da er de forberedt. 

Skrevet

Ta med klærne med deg hjem der de ste-søskene, de kommer nok aldri til å forstå det og bare fortsette med det,

Noen folk har ikke respekt nok til å ta tilbakmeldinger om at deres oppførsel/behandling av deg ikke er ok. Og da gjør du det slikt at rett og slett ikke kan fortsette.

Det med å komme tomme trusler hjelper ikke, folk er ikke dumme.

Anonymkode: 046ba...49f

• Liker 1
Skrevet

Ta med klærne med deg hjem der de ste-søskene, de kommer nok aldri til å forstå det og bare fortsette med det,

Noen folk har ikke respekt nok til å ta tilbakmeldinger om at deres oppførsel/behandling av deg ikke er ok. Og da gjør du det slikt at rett og slett ikke kan fortsette.

Det med å komme tomme trusler hjelper ikke, folk er ikke dumme.

Ikke er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...