Gå til innhold

Vil han eller vil han ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg omgås en alle tiders mann. Vi tilbringer mye tid sammen og grunnen til at vi beg å henge sammen er fordi ingen av oss ville ha ny kjæreste på det tidspunktet vi møttes. 

Han følte seg trygg på at han kunne omgås meg fordi jeg ikke ville mase om kjæresteting. 

Ting har utviklet seg og vi er utrolig glad i hverandre, kan ikke tenke oss ett liv uten hverandre, men fremdeles vil ikke han bli kjæreste. Han må bli ferdig og finne seg selv etter ett brudd for 3 år siden. Nye ting fra det forholdet har dukket opp, som gjør han enda mer redd for ett forhold igjen.Vi har gjort ting sammen som kjærester gjør, så egentlig mangler vi bare å bli sammen eller ikke.

Han har sagt det så mange ganger at hvis han hadde vært klar for nytt forhold, så ville han valgt meg. Han har i "fylla" mange ganger sagt at han elsker meg, det er ingen andre enn meg for han. Han har til og med sagt at det er meg han vil gifte seg med og vil skjemme bort på alle måter. Dagen etter så ble han skikkelig flau da jeg nevnte det for han, men han innrømmet at han ofte tenkte det han hadde sagt og at det er mye sant det han sier i "fylla"

Den som får meg vil visstnok bli verdens heldigste mann, men han beklager at akkurat nå så klarer han ikke binde seg igjen. Han har mange ganger grått overfor meg og sagt at han er så lei seg for at han ikke kan gå videre og han har bedt om tid til å bearbeide ting.

Jeg må ikke flytte sammen med han i neste uke eller neste år, men kunne så gjerne likt å visst om jeg skal vente eller om jeg bare må innfinne meg med at vi bare forblir venner.

Han har til og med sagt at vi skulle satset på å selge hvert vårt hus og kjøpt noe sammen, da kunne vi fått ett utrolig fint, dyrt hus og samtidig blitt gjeldfrie. Han vet jeg er interessert i han som mer enn en venn.

Hva trur dere, er han bare redd for å binde seg igjen eller hva?

Anonymkode: dd81a...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sagt at han MÅ ta dt valg på og være eller ikke være.

det handler jo faktisk litt om deg og. Skal du gå på vent til han blir klar igjen?

Nei, jeg hadde sagt at "for min del nå så må du ta et valg, skal vi være kjærester eller skal vi ikke være?" 

Anonymkode: 3dc46...cc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier veldig mye han her..  alt det en kvinne vil høre egentlig.. og jeg tror han nok er klar over det også.. 

Du sier at ting har utviklet seg og dere har blitt veldig glad i hverandre og kan ikke se for dere at dere lever uten hverandre. Hvis det er sant så vil han definitivt ikke gi slipp på deg heller, men hvorfor skal ha binde seg når du ikke krever det?

Så jeg er enig med AB over: "for min del så må du ta et valg, skal vi være kjærester eller skal vi ikke"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du her om noe han har gitt deg svar på?

Anonymkode: 1a229...f2b

Fordi jeg er usikker, så spør jeg her.

Jeg VET 100% at ekteskapet han var i ødela han på det følelsesmessige planet, dette kom av mange forskjellige ting jeg ikke vil nevne her.

Han har flere ganger sagt både edru og full at han ønsker at jeg kan gi han tid.

Han har innrømmet at han har følelser for meg, men han er ikke forelsket, trur han. Han er livredd for å få ett liknende forhold igjen, enda han kjenner meg såpass godt at han vet jeg er stikk motsatt av hans eks.

Jeg er ikke ute etter å finne meg en annen enn han per i dag men jeg skulle gjerne vært synsk akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

Jeg kan også nevne at han spør meg om råd til alt han ønsker å gjøre privat og han tar mine råd til seg.

Det var ikke lenge etter at vi møttes at han ga meg nøkkel hjem til seg og jeg kan bruke den akkurat som jeg vil. Han vet at jeg aldri vil låse meg inn når han ikke er hjemme og jeg er allerede en smule bortskjemt av han. Han vet ikke hva godt han kan gjøre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hvordan klarer du å bruke så mye av tiden og følelsene dine på en som ikke er forelsket i deg? Hadde han sagt at han ikke var forelska, hadde det vært dråpen for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg ser det ut i fra det du skriver her så er dere sammen. Han her må vokse opp og komme seg ut av den offerrollen han har påtatt seg. Man kan ikke dyrke det vonde og bare vente på at ting ikke skal føles sårt en dag, det er stor forskjell på å ha fortiden i minnet (alle blir påvirket av ting man opplever) og det å gjenleven fortiden. Han gjør tydelig sistnevnte, 3 år er god tid på å i det minste innse at kjipe ting har skjedd, men at det er lov å synes at det var en mørk periode. Alle er ikke like og det blir for dumt at du skal straffes for noe eksen hans gjorde.

det blir ikke bedre av at han sitter passivt og venter på at alt skal føles riktig, han må jobbe aktivt for det. Første steg kan kanskje være å bli kjæresten din også skjønner han at verden faktisk ikke går under. Mest sannsynlig vil ingenting endre seg siden dere er, som jeg sa innledningsvis, et par.

han må rett og slett snap out of it. 

Anonymkode: 8585e...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...