AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 I dag på jobben greide jeg det store. Nemlig å selge øl til en gutt som ikke var gammel nok:(Han var somalisk med langt skjegg..En dame fra klesbutikken på kjøpesenteret hadde overhørt en samtale han hadde med kompiser, hvor han skal ha sagt at han gruet seg..Jeg ble så flau og skamfull at jeg droppet min etterlengtede julehandel etter endt arbeid.Jeg bor i ei bygd og dette vil få folk til å rase.. Anonymkode: ad6f9...6e8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Jeg hadde ikke brydd meg Anonymkode: 2506f...92d 2
Stiani Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Du skal alltid be om legitimasjon når mennesker handler varer med aldersgrense. Du er ikke skikket for jobben. Var jeg deg hadde jeg levert min oppsigelse på mandagen etter helga. 3
Strixvaria Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 Du skal alltid be om legitimasjon når mennesker handler varer med aldersgrense. Du er ikke skikket for jobben. Var jeg deg hadde jeg levert min oppsigelse på mandagen etter helga.Du skal be om legitimasjon dersom du er i tvil om vedkommende er gammel nok til å kjøpe varen. Det er forståelig at en mann med langt skjegg kan tas for å være gammel nok ved en feiltakelse, men nå hvertfall vet TS til neste gang at hun må spørre også utenlandske menn som ser gamle ut. Da har hun lært til neste gang.Å si at noen ikke er skikket for jobben på bakgrunn av en sånn ting er fullstendig lavmål, og jeg regner med at også TS ser at det ikke er noen grunn til å ta oppgulpet ditt seriøst. 24
Gjest Margit Spat Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 Kanskje han ikke var mindreårig, men derimot grudde seg fordi han, som 99,9% sikkert er muslim, bryter med islams regler mot alkohol?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Du skal alltid be om legitimasjon når mennesker handler varer med aldersgrense. Du er ikke skikket for jobben. Var jeg deg hadde jeg levert min oppsigelse på mandagen etter helga.Dette var jo bare helt på tryne. Hva med at hun heller begynner å be om legitimasjon fra mandag av? Ut i fra det du skriver er du ikke skikket til å arbeide med/rundt mennesker. Kanskje du bør levere din oppsigelse mandag? Anonymkode: 2506f...92d 8
Stiani Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Dette var jo bare helt på tryne. Hva med at hun heller begynner å be om legitimasjon fra mandag av? Ut i fra det du skriver er du ikke skikket til å arbeide med/rundt mennesker. Kanskje du bør levere din oppsigelse mandag?Anonymkode: 2506f...92dPå hvilken måte kan du avgjøre det?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Ta det til etterretning og vurder litt nøyere neste gang. Menn med utenlandsk opprinnelse kan også gjerne se litt eldre ut enn nordmenn. Kjempeflott at denne kvinnen sa det til deg forresten. Det er flott at man har øynene oppe. Det er ikke helt krise. Man gjør feil og av og til er det ikke så lett å gjennomskue alle. Det er ikke første gangen en mindreårig har kjøpt alkohol, og det blir definitivt ikke den siste. Det eneste du kan gjøre er å prøve å hindre at det skjer igjen. Anonymkode: f498a...4e9 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #9 Skrevet 27. november 2015 På hvilken måte kan du avgjøre det?På grunn av at du trykker ned TS og forteller at hun ikke er egnet til yrket sitt på grunn av én feiltakelse. En feiltakelse som TS selv erkjenner og er lei seg for. Du virker ikke særlig medmenneskelig, og derfor er det kanskje ikke særlig lurt av deg å jobbe med andre mennesker. Anonymkode: f498a...4e9 10
Stiani Skrevet 27. november 2015 #10 Skrevet 27. november 2015 (endret) På grunn av at du trykker ned TS og forteller at hun ikke er egnet til yrket sitt på grunn av én feiltakelse. En feiltakelse som TS selv erkjenner og er lei seg for. Du virker ikke særlig medmenneskelig, og derfor er det kanskje ikke særlig lurt av deg å jobbe med andre mennesker. Anonymkode: f498a...4e9Noen feil er det null tolleranse for. Tenk hvis de mindreårige som skulle drikke dette skadet seg? Du tar feil av meg, det at jeg tar regler seriøst gjør meg særdeles egnet til å jobbe med mennesker. Endret 27. november 2015 av Stiani skrifeleiv
Beach Skrevet 27. november 2015 #11 Skrevet 27. november 2015 Noen feil er det null tolleranse for. Tenk hvis de mindreårige som skulle drikke dette skadet seg? Du tar feil av meg, det at jeg tar regler seriøst gjør meg særdeles egent til å jobbe med mennesker.Er du seriøs, eller? Jeg synes det er mer komisk at jeg blir spurt om leg for å kjøpe snus, når det er tydelig at jeg ikke er under 18. Alle kan gjøre feil, sånn er det bare. Det skal mye til for å drikke seg snydens på noen øl, og om man er desperat nok, får man tak i alkohol uansett. 1
Gjest Hummels Skrevet 27. november 2015 #12 Skrevet 27. november 2015 Ikke bry deg ts. Ungen med skjegg sitt problem.
NumberSix Skrevet 27. november 2015 #13 Skrevet 27. november 2015 Jeg bor i ei bygd og dette vil få folk til å rase..Anonymkode: ad6f9...6e8Hvis dette er det som gjør folk i bygda di rasende så må det bo rimelig spesielle folk der! Bortsett fra det; alle kan gjøre en slik feil, for det er virkelig vanskelig å anslå alder på folk. Jeg har støtt og stadig fått rare blikk fordi jeg spør 33-åringer om legitimasjon.
Snadder Skrevet 27. november 2015 #14 Skrevet 27. november 2015 Heihei TSJeg har selv jobbet i butikk og skjønner situasjonen veldig godt. Et lite tips er å spørre alle du er usikker på er under 30 i stedet for 18. De fleste tar det som et kompliment dersom de er gammel nok 2
Stiani Skrevet 27. november 2015 #15 Skrevet 27. november 2015 Er du seriøs, eller? Jeg synes det er mer komisk at jeg blir spurt om leg for å kjøpe snus, når det er tydelig at jeg ikke er under 18. Alle kan gjøre feil, sånn er det bare. Det skal mye til for å drikke seg snydens på noen øl, og om man er desperat nok, får man tak i alkohol uansett.Slike feil skal ikke forekomme. Er du feks under 25 skal du uoppfordret vise legtimasjon.
Red-Ruby Skrevet 27. november 2015 #16 Skrevet 27. november 2015 På grunn av at du trykker ned TS og forteller at hun ikke er egnet til yrket sitt på grunn av én feiltakelse. En feiltakelse som TS selv erkjenner og er lei seg for. Du virker ikke særlig medmenneskelig, og derfor er det kanskje ikke særlig lurt av deg å jobbe med andre mennesker. Anonymkode: f498a...4e9Helt enig med deg. Helt på trynet hele svaret hans.Slike feil skal ikke forekomme. Er du feks under 25 skal du uoppfordret vise legtimasjon.herregud.. hadde hun solg rent sprit så hadde jeg stussa, men litt 4,5% alkohol til en som blir 18 om kanskje 4 mnd? Ro ned. 1
Beach Skrevet 27. november 2015 #17 Skrevet 27. november 2015 Slike feil skal ikke forekomme. Er du feks under 25 skal du uoppfordret vise legtimasjon.Jeg er enig i at det er suspekt om en gjeng 14-åringer får kjøpt øl/rusbrus på sin lokale Rema, men glipper kan skje. Man er ikke et dårlig menneske eller lite skikket til sin jobb, om det skulle forekomme. Alle kan ta feil.Jeg tror ikke det føles naturlig å stå klar med legitimasjon når du er passert 20 for å handle varer tilegnet personer over 18. Jeg f.eks., på 22, med en svært moden stil og ansikt, kan ikke forstå at butikkmedarbeidere kan ta meg for en 17-åring eller under. Men jeg forstår såklart at det kan være vanskelig som butikkmedarbeider å bedømme alderen til kunden. Noen ser eldre ut enn de egentlig er, andre yngre. Men jeg gjentar meg selv: er man desperat nok, får man tak i ølen sin på andre måter. Det finnes ingen lov eller regel her i Norge som kan få "mindreårige" til å holde seg unna alkohol til de er 18. 1
Smookiekins Skrevet 27. november 2015 #18 Skrevet 27. november 2015 Det er jo en forståelig feil, så skjønner ikke helt hvorfor bygda skal rase over dette? Jeg har jobbet med alkoholservering selv, og synes ofte det er vanskelig å avgjøre alder på den som skal kjøpe. Betaler de kontant eller med visa elektron og ser unge ut så sier jeg bare: foresten har du leg?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #19 Skrevet 27. november 2015 Slike feil skal ikke forekomme. Er du feks under 25 skal du uoppfordret vise legtimasjon.for en nerd.. Anonymkode: fabf6...854 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #20 Skrevet 27. november 2015 På hvilken måte kan du avgjøre det?På samla måte som du kan avgjøre at hun bør levere sin oppsigelse. Det å selge alkohol er jo en veldig liten del av denne jobben. Anonymkode: 2506f...92d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå