Gå til innhold

Hva slags folk drar til Tyrkia?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne godt tenke meg å reise til Tyrkia, men ikke som sydenferie for det synes jeg er så kjedelig. Ville dratt til Istanbul, Pamukkale... har ikke vært der enda, altså.

Har derimot vært i Kina, og synes kineserne var ufyselige folk (de jeg møtte, da, sikkert ikke hele milliarden). Men mange liker jo Kina også, da. Merkelige greier.

Skrevet

Jeg er så glad at vi ikke hørte på folk med slike meninger før vi reiste til Tyrkia. Vi var to familier på tilsammen 8 personer som var i Tyrkia i mai i år. Og vet du vi lengter allerede tilbake. 8)

Vi storkoste oss fra dag en. For en service, og for et gjestfritt folk. Vi følte vi ble personlig kjente med halve Alanya, og det uten at de hverken klarte eller prøvde å loppe oss. Noen av dem ble vi venner med, og vi ble innvitert hjem til en taxisjåfør, og ble tatt med på påspandert lunsj av en kelner. Begge deler uten noe fordel for dem, og uten at de tjente noen verdens ting, de brukte fritiden sin på oss.

Skitne? Jeg ser mye mer skitne folk i min jobb i banken pr. dag, enn vi så på to uker i Tyrkia. Vi har vært endel på chartertur, og jeg er enig i at Hellas er flott, men ikke noe bedre enn Tyrkia på noen måte. Barna ble tatt imot som konger hver dag, de fikk løpe, leke å ha det gøy, uten at noen løftet et øyenbryn.

Vi hadde også hørt at tyrkerne var såååå uærlige. Vi opplevde det stikk motsatte. Vi glemte fotoapparatet i en taxi en sen kveld. Da vi oppdaget dette neste dag, fikk vi hjelp av en sjåfør som hørte til et annet sted. Han kjørte rundt hele Alanya sammen med min mann for å finne ut hvor den taxien hørte til. Vi fant taxien, og vi fikk kameraet, det kostet oss ingenting. Vi betalte og feil i en taxi en kveld, sjåføren kom løpende etter oss med vekslepenger.

Jeg kunne skrevet en hel dag om Tyrkia, og vår positive opplevelser. Jeg tror mye kommer an på holdningen før en reiser. Dette er tross alt et annet land, og en kan ikke forvente at alt skal være som hjemme. Det er jo mesteparten av turen det, og få oppleve en annen kultur. Hvis en vil ha det nesten som hjemme, kan en reise til Gran Canaria.

Vi har flere venner som har reist til Tyrkia på familietur, og ingen har et negativt ord å si.

Så har en et åpent sinn, og godtar og setter pris på at vi er forskjellige vil jeg anbefale en tur til Tyrkia. Og som om ikke det er nok, det er jo knallbillig, både å reise å leve der.

Skrevet

Blir litt oppgitt, jeg....

Synes ikke så mye om å "ta alle over ett" uansett hva det gjelder!

Jeg har også bare possitive opplevelser fra Tyrkia - har vært der 5-6 ganger og stortrivdes...på alle stedene!

Har også vært på en gresk øy, med dårlig service, innpåslitne grekere og alt annet enn vennlige mennesker hvor jeg aldri drar tilbake!

By the way - ganske mange steder man ikke bør reise dersom man blander inn politikk og dårlig hygiene! Treffer nemlig daglig i mitt yrke menn (OK - 90% eller no er menn....) som ikke har vasket seg denne uka iallefall! Det er da ikke dermed sagt at normenn er uhygieniske av den grunn!!

Skrevet

Leste innlegget til Stig før det ble slettet, men hadde ikke tid å kommentere det umiddelbart.

Fint du slettet det, Hege, for egentlig kunne "tyrkere" vært byttet ut med "jøder", og da hadde det gått Hitler en høy gang i rasediskriminering!

Er ellers enig med både Rufus og de andre som har hatt fine opplevelser i Tyrkia, og kan bare anbefale det som reisemål.

Skrevet

Siden det var hovedinnlegget som ble slettet tenkte jeg først å slette hele tråden, men svarene var fine.. :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...