Berit Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Hvorfor forventes det at du drikker litt når du er på julebord?
absinthia Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 (endret) Vel... fra gammelt av var blant annet vikingene, skikkelig skeptiske til folk som ikke drakk i godt lag, fordi de trodde at de kanskje var redde for å røpe noe/ hadde noe å skjule. Man tok også gjerne godt for seg, når det var fest. Tror det henger litt igjen derfra. Endret 27. november 2015 av absinthia 1
Berit Skrevet 28. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2015 Vel... fra gammelt av var blant annet vikingene, skikkelig skeptiske til folk som ikke drakk i godt lag, fordi de trodde at de kanskje var redde for å røpe noe/ hadde noe å skjule. Man tok også gjerne godt for seg, når det var fest. Tror det henger litt igjen derfra. Ha, ha, ja, det var en god forklaring. Det får jeg si på neste fest jeg er på uten å drikke, at jeg ikke drikker fordi jeg har noe å skjule som jeg er redd for å røpe, hi, hi. Jeg forstår godt at folk synes det er hyggelig at folk både smaker og forsyner seg av det som selskapet har å tilby. Det blir som at vi har noe felles, noe vi deler sammen av mat og drikke. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå