Gjest privatist Skrevet 2. oktober 2004 #1 Skrevet 2. oktober 2004 Jeg er voksen, og har lyst til å ta fagbrev i resepsjonsfaget eller kontorfaget. Noen som har erfaring med disse yrkene? Og kan jeg ta dette som privatist? Har jeg sjans på å få læreplass selv om jeg ikke er vanlig elev? Har allmenne fag fra før av, og har ikke rett på videregående utdanning. Håper noen kan hjelpe meg!
Naima Skrevet 2. oktober 2004 #2 Skrevet 2. oktober 2004 om du har fem års arbeid erfaring innen for faget så kan du gå opp til fagprøve uten at du har vært i lære eller tatt noe form for skole innen faget. Det du gjør er å ta kontakt med fagopplærings kontoret i ditt fylke brinnger med atester ol og så avgjør d om du har nokk relevant erfaring til å ta fagprøven
Midnattsol Skrevet 2. oktober 2004 #3 Skrevet 2. oktober 2004 Ja det mener jeg du kan. Da jeg tok mitt fagbrev i kontor for 4 år siden var det i alle fall sånn at om man hadde jobba minst 5 år innen f.eks kontor trengte man bare ta teorien. Forhør deg med opplæringskontoret om dette så får du vite det helt sikkert.
Gjest privatist Skrevet 2. oktober 2004 #4 Skrevet 2. oktober 2004 Takk for svar! Men jeg har ikke erfaring innen disse yrkene, så da må jeg vel først ta grunnkurs og vk1?
Naima Skrevet 2. oktober 2004 #5 Skrevet 2. oktober 2004 du kan også søke amo kurs salg og service (mener dete er et lands dekkende kurs som tilsvarer at du tar to år på skole på 4 månder)om du da har almenfag i tilleg så kan du etter dette kurset begynne i lære innen for det service arbeidet du måtte ønske omtrendt....
Gjest privatist Skrevet 2. oktober 2004 #6 Skrevet 2. oktober 2004 Men Naima, jeg må vel være registrert arb. ledig for å søke AMO kurs? Jeg jobber og studerer, men ikke det jeg helst vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå