AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Jeg kan ikke si at jeg selv er noe særlig opptatt av sosiale-medier, og heller skyr dem. Jeg har ikke twiter, blog, snapshot eller hva annet som gjelder fortiden for å dele livene sine med tusenvis til milioner av andre mennesker man ikke kjenner. Jeg har heller ikke noe i mot at andre føler behovet for dette, for min del må man da gjerne fortelle hele verden sine mørkeste hemmligheter. Jeg tror tom at i noen situasjoner kan det være essensielt for sin egen mentalehelse og være med å hjelpe andre. Dermed, hva som sier meg komplett i mot er når foreldre velger å dele intimer deler av deres barn liv for gud og hverman. Jeg har dessvere flere beskjente som blogger med fult navn og skole, og i noen tilfeller adresse, hvor de legger ut i detalje om barnas liv, om hvor rotete barna er? når de kommer i puberteten? Eller "nå ligger---- å gråter igjen på rommet sitt for nok engang har ikke far plukket han opp for helgen. Det popper opp flere og flere fora hvor man kan skrive anonymt til andre og dermed være anonym i sin mobbing. Jeg syns jeg hører om fler og fler, især, barn har det forferdelig pga nettmobbing. Men hva skjer når nettmobbingen starter i hjemmet? Jeg syns det er ekstremt påfallenede at man kan forsvare å legge ut om personlige ting om mennesker som ikke har, eller kan, samtykke til dette. Er det slik at disse menneskene ikke tror barn/ungdom kan google søke? Jeg kan faktisk ikke fatte at dette skjer. Er det ikke nok med motstanden barn møter ellers i verden? må foreldre virkerlig bidra til mobbingen? Jeg har lyst til å gå så langt som å si misbruk, misbruk av kunskap. Må man starte med at foreldre skiver under på en tausheterklæring når de får barn? Jeg ser forøvrig også en større risko i slik "utleggelse" på nette. Det er desverre ikke sånn at alle på andre siden av skjermen har gode hensiketer og øvrig moral. Jeg ser riskoen for at foreldre gjør barna sine til lette ofre, når de deler lettkledde bilder av barna sine på stranda, legger ut i detalje om fritidsaktiviter og på hvilket tidspunk av døgnet de befinner seg hvor. Er man virkelig villig til å ta konsekvensen av det man bedriver på nettet? Kan jeg virkelig være den eneste som reagerer på dette? Anonymkode: f54e4...495 2
ajarRun Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Jeg er glad du holder deg av sosiale medier, har du hørt om avsnitt?Trur ikke barn tar skade av Facebook, det stimulerer de tomme hodene deres. Du kan mobbe anonymt uten nett også, bare å skrive lapper det. De kan puttes i sekken, skapet eller lommene til offeret.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 Jeg er glad du holder deg av sosiale medier, har du hørt om avsnitt?Trur ikke barn tar skade av Facebook, det stimulerer de tomme hodene deres. Du kan mobbe anonymt uten nett også, bare å skrive lapper det. De kan puttes i sekken, skapet eller lommene til offeret. haha takk for undervisningen og tipis om anonym mobbing. Du klarer forøvrig ikke å se poenget. Jeg sier ikke at facebook er roten til alt vondt. Mener dog man selv skal få ta valget om hva man ønsker å dele av sitt eget liv. Anonymkode: f54e4...495
ajarRun Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 haha takk for undervisningen og tipis om anonym mobbing. Du klarer forøvrig ikke å se poenget. Jeg sier ikke at facebook er roten til alt vondt. Mener dog man selv skal få ta valget om hva man ønsker å dele av sitt eget liv. Anonymkode: f54e4...495Det har man da vel, Facebook spør jo hva jeg føler eller tenker. Dersom jeg tenker at ungene mine er noen drittsekker må jeg jo få lov til å skrive om det. Gudsjelov har jeg ikke unger da.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Noen foreldre burde ha gått på kurs om hvordan sosiale medier fungerer og hva som er lurt og ikke... Anonymkode: 486dc...768 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Jeg reagerer mest på hvordan foreldre føler for å blotte ungene sine med tekst "første gang på potta, så flink!!" med bilde av barnet sittende på... nettopp potta. Jeg takker Gud, Buddha og Vishnu for at jeg ikke er barn i dette medie-samfunnet, hvor det ikke er lagt ut 3-10 bilder av meg fra fødselen av, i pinlige settinger. Som de sier, i filmer har det alltid vært en greie at det er flaut når foreldre viser barnebilder til kjæresten. Hvor ille er det ikke å legge til mor på facebook, hvor man fint kan scrolle ned i album til mamma var så stolt av barnets første bæsj på potta eller hvor søtt det var når barnet gjorde flaue og rare ting. Faen ta foreldre som legger ut bilder av barna sine på nett! Skam dere!!! Kjenner ei som legger ut ALT gutten gjør eller sier. Minimum 3 bilder hver dag over alt og ingenting. Stakkars stakkars gutt! Særlig med tanke på at gutten sitter i bleia på omtrent alle bildene fra 0-3 år. Håper det blir forbudt! Anonymkode: ddb46...dc9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå