Gå til innhold

Noen som vet om et sted i Praha der en kan kjøpe glassperler


Mulle7

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal snart til Praha på weekendtur. :hoppe: Har vært der en gang før, og da husker jeg at de hadde en del kjeder, armbånd etc i glassperler (Praha har jo utrolig mye i GLASS og kystall!!). Siden jeg har blitt oppslukt av en ny hobby, nemlig smykkelaging, siden den turen, lurer jeg litt på om det er noen som vet om et sted en får kjøpt glassperler etc. løst i Praha? Hadde vært gøy å fått hamstret litt til hobbien min mens jeg er der! Tips mottas med stor takk!! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Praha for mange år siden og husker at en av de jeg reiste med spurte seg om i en sånn hjemmelaet butikk som solgte keramik ol. dama i butikken var utrolig hjelpsom for et par slanter skaffet hun det du ville for en meget billig penge....

Så spør de innfødte det lønner seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det rett og slett er veien å gå? Hvis jeg ikke får noen andre konkrete tips, prøver jeg i hvert fall dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er veldig greie i østeuropa om man bare behandler dem som vanlige mennesker selv om de kjører i kassa biler og omtrendt bare har piratkopier av merke varer.

Husker vi hadde en fast taxi sjofør i 14 dager og betalte han litt for mye hver tur (tips) dagen før vi dro kjøpte vi en dukke til datteren hans og ga han all mynten vi hadde.

Hadde ikke rå å kjøpe den til henne selv stakkars han ble så glad at han innviterte oss hjem på middag og han og kona gråt av takknemelighet....

Ellers fikk jeg bytta en gammal svart levis bukse på torge med 12 krystall glass bohemia med guld bord.....

Så hadde en koselig tur og det takke vere lokal befolkningen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, det skulle bare mangle!! Det er en selvfølge å møte ukjente med et åpent sinn, uansett, ikke sant? Det finnes så mange flotte mennesker, og jeg fikk selv stor sans for tsjekkere på den korte turen min for et par år siden. Kulturelle, flotte og kreative mennesker mange av dem... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedgaten (?) (i nærheten av operaen osv) ligger det en butikk som i 1. etasje har diverse smykker, og i 2. etasje har masse forskjellige perler til en veldig billig penge. Husker dessverre ikke adresse, men den ligger på venstre side av veien når du går oppover mot nasjonalmuseet/monumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Genevieve

Det ligger en nydelig butikk ca 100 meter nedenfor Rådhuset med den berømte klokka som er en av Prahas store turistattraksjoner. Butikken ligger på venstra side av gaten og har en stor påfugl i mosaikk over døren som er knallrød. Der selges alt du kan tenke deg av glass og krystall- også glassperler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...