AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #1 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg vil ikke gå så veldig mye inn på detaljer, men tenkte å prøve å forklare på en noenlunde grei måte for å få dette fram likevel. For ett 1års tid+++ gikk jeg skole et annet sted enn hjembyen min hvor jeg er tilbake igjen i dag. Mot slutten av tiden min der begynte noen merkelige ting å skje, noe som igrunn ikke hørte hjemme noen plass. Min mannlige lærer (som er såpass mye eldre enn meg at han kunne vært bestefaren min), ga meg plutselig en klem bakfra når vi stod alene, holdt meg i hånden en gang, hvilte hånden mot låret mitt en kjøretur, satt og holdt på med hånden min mens vi satt på kontoret hans og snakket om noe skolerelatert. Det skal sies at han også er gift. Men til tross for dette er han en veldig snill og hyggelig mann, og jeg sa egentlig heller aldri noe til det.. Som jeg kanskje burde gjort?Men i hvert fall. Såå et par uker senere dro jeg hjem. Glemte det av litt og fortsatte livet mitt, men til stadig dukket det opp. Så jeg bestemte meg for å spørre ham ut skriftlig, noe veldig klumsete men gjort er gjort.. Men det som jeg nå i ettertid sitter og grubler over i blant er svaret han ga meg. Et svar hvor han sa at han var sjokkert og ikke kunne huske noe av det jeg påstod han hadde gjort. Er det virkelig mulig at han kan ha glemt disse tingene? Eller at han egentlig ikke der og da var helt klar over at han gjorde det? Så derfor blir det til at tvilen sniker seg innpå meg når jeg begynner å tenke over dette. Har han virkelig gjort dette? Men samtidig er det aldeles ikke noe jeg ville funnet på av meg selv. Ikke uten hjelp. Det kan jeg med hånden på hjertet si. Så hvorfor nektet han for det som om han ikke hadde gjort det? – Kan det være for at han rett og slett har glemt det/ikke var klar over at han gjorde det, eller er det for at han ikke ville risikere å få skriftlige bevis mot seg siden han er gift?Glemte en liten ting: Da jeg hadde sendt ham den meldingen spurte han om han kunne ringe meg. Jeg sa nei på flekken. Jeg var vel litt nervøs på den tiden.. Så prøvde jeg nå i sommer å sende ham en melding hvor jeg spurte hvorfor han absolutt ville ringe. Kunne han ikke bare ta det over melding? Jeg fikk aldri noe svar..Jeg vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Bare høre hva andre sier, kanskje.Og jeg er heller ikke sikker på om denne havnet innenfor rett tema, så da får dere heller bare arrestere meg om det ble total feil… Anonymkode: fee88...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egraf Skrevet 26. november 2015 #2 Del Skrevet 26. november 2015 Han vet nok at han gjorde noe dumt, også nekter han for det når han blir konfrontert. Det er en ganske vanlig reaksjon tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 26. november 2015 #3 Del Skrevet 26. november 2015 Det kalles gas lighting. Overgripere vil alltid nekte eller si de ikke husker for å få deg til å tvile på ditt egent sinn. I tillegg må man jo være bra idiot for å innrømme sånt skriftlig. Han ville selvsagt ringe deg for å finne ut hva i helvete du driver med, og for å deeskalere situasjonen (sørge for at du ikke steller istand faenskap for han). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #4 Del Skrevet 26. november 2015 Ts her. Såå. Om jeg søker et svar og tar det over telefon, det er jo ingenting som tilsier at han da plutselig slår ut håret og legger ut om alt sammen. Det er jo egentlig det jeg er litt ute etter, om jeg har ''mot'' nok til det, men det trenger jo ikke ende opp med det svaret jeg vil ha? Jeg vil egentlig bare få en slags bekreftelse og ikke bry meg mer. Ikke det at jeg bryr meg så forferdelig mye nå heller da, men det er jo den der lille tvilen, irriterende nok. Er det ikke litt tvilsomt at han hadde gjort dette uten og være klar over det, eller at han hadde glemt det? Eller skjer det faktisk med noen mennesker? De fleste har nå vel rimelig kontroll over hva de holder på med.. Anonymkode: fee88...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidifrøkna Skrevet 27. november 2015 #5 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg tror at noen mennesker er mer fysiske enn andre. Har selv opplevd et par som kanskje har beveget seg veldig nærme grensa på hva som er ok, men fortsatt ikke gjort (eller sagt) noe som er direkte upassende.Det jeg stusser litt på er.. Hvorfor var du på en kjøretur med han? Nå skriver du ingenting om hva slags skole dette er, noe som er ganske relevant! Det er en stor forskjell av alvorlighetsgrad om dette er på ungdomsskolen eller universitet tenker nå jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. november 2015 #6 Del Skrevet 27. november 2015 Hvorfor er du så betatt av sånne småting? Er du interessert i fyren? Jeg skjønner ikke angelen din her, hva er hensikten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #7 Del Skrevet 27. november 2015 Selvfølgelig mulig at han kan ha glemt disse tingene om han bare var seg selv(er slik som person mot "alle") og ikke hadde noen baktanker med det. Jeg signerer ambivalent over her. Anonymkode: e2f78...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 27. november 2015 #8 Del Skrevet 27. november 2015 Det jeg stusser litt på er.. Hvorfor var du på en kjøretur med hanStusser på det jeg også. Tror du bare skal legge ballen død jeg og ikke dra saken lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #9 Del Skrevet 27. november 2015 Hva er målet ditt med dette? Ønsker du bare å få bekreftet det du tror, eller ønsker du å anmelde overgrep? Læreren din skjønner at han har gjort noe galt og kommer ikke til å innrømme det, spesielt ikke skriftlig. Så det kan du bare gi opp. Om du heller ikke ønsker å anmelde forholdet, tror jeg det beste er å glemme hele greia. Hvis ikke kommer det til å ete deg opp. Mannen kommer aldri til å gi deg noe svar, og du blir gående å gruble. Det du kan gjøre er å ta lærdom når det kommer til menn, myndighetspersoner (lærere og andre som står i en myndighetsperson ovenfor deg) og din egen "svakhet" i forhold til dem. Hvorfor fikk dette forholdet fortsette? Jeg mener ikke å legge skylden på deg, det er læreren som har gjort feilen her. Det du kan lære er å si "nei, dette er ikke greit" om du skulle havne i en lignende situasjon igjen. Anonymkode: 4f94e...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå