Gå til innhold

Ubedne gjester

Fremhevede innlegg

Gjest Lille Du
Skrevet

Hei;

Lurer på om noen her har eller har hatt erfaring med ubudne gjester i hjemmet sitt. Og da tenker eg ikke på innbruddstyver og lignende.

Nei, her er det snakk om den typen gjester som sitetr att i en svunnen tid,,,som ikke har kommet seg over til den andre siden.

Åssen opplevde du/ dere dette?

Hva gjorde du/ dere for å løse problemet?

Lille Du :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier det som det er, at vi er trøtte og vil legge oss og spør om vi evt skal kjøre dem hjem.

Gjest Anonymous
Skrevet
Gå å legg deg. Mulig de tar hintet da :wink:

Tror nok du har misforstått, om jeg ikke tar helt feil er spørsmålet om noen har hatt ånder/gjenferd eller hva en vil kalle dem i hjemmet sitt.

Kan desverre ikke hjelpe da jeg ikke har opplevd det.

Skrevet

Ah, den type gjester ja. Vel, det har jeg opplevd, og har ikke gjort noen ting. Synes det er helt greit at de er der.

Skrevet

Min venn er tja hva heter det, en slik en som spår og syner.

Men ihvertfall han sier at jeg har en gammel dame på kjøkkenet mitt, hun er ikke en ond ånd heller en som passer på hjemmet.

Han sier han får en god stemning av å være der (trudde det var meg som lagde den stemningen jeg da) og at hun er full av kjærlighet.

Men om jeg tror på det er noe annet, for jeg føler nemlig ingen ting.

Derimot føler jeg ofte på meg om noe ondt/trist skal skje og har mange ganger hatt rett i de følelsene.

Dessverre.

Gjest Lille Du
Skrevet

Det er riktig at det er sjeler, spøkelser ol eg snakker om.

Her i vårt hus er det et eller annet som holder til i den gamleste delen av huset. Det verste er at det skremmer livet av guttungen min...han har problemer med søvnen og snakker om at det ikke er lov å danse ol.

I tillegg snakker han til andre om at huset vårt er farlig...ikke kjekt å være forelder da...

Men får heldigvis hjelp på torsdag. Da kommer det en mann som etter sigende skal kunne hjelpe oss.

Skrevet

Fortell oss hvordan det går da! Lykke til med å bli kvitt "spøkelse".

Skrevet

Har litt vanskelig for å tro at det finnes spøkelser.

Skrevet

Jeg hadde en guffen opplevelse for flere år siden, jeg og min tidligere kjæreste hadde kjøpt en brukt seng med madrasser. Hver natt når jeg lå på "min" side av sengen hadde jeg forferdelige mareritt, kjæresten merket ingenting. Men ett par ganger så var jeg borte og han sov alene hjemme, da lå han halveis over på min side for å kjenne duften av meg, mens han sov da hadde han også tilsvarende mareritt. Vi byttet sider for å se.... og mens jeg sov i fred på hans side så hadde han mareritt på min side. Dette pågikk ganske lang tid. Det endte med at vi kastet ut hele sengen og kjøpte ny. :hår:

Vet ikke hva dette var, om det var noe som "hang" igjen i senga eller om det var underbevisstheten vår som sa ifra at vi egentlig ikke likte å sove på andres brukte madrasser. :forvirra:

Gjest Anonymous
Skrevet

Troe egentlig ikke på slikt eg heller. Men eg ser virkningen på sønnen min, hører folk i huset. Og sist natt, da eg satt oppe med mine syke barn, så jeg en skygge som beveget seg gjennom stua mi... :-?

Ikke spesielt kult det da.

Men i morgen kommer han mannen som skal hjelpe oss å bli kvitt dette greiene. kan knapt vente...

Skrevet

Huff, jeg får gåsehud av å lese sånt! Jeg sier stadig til meg selv at jeg ikke tror på sånt! Men klarer visst ikke helt å overbevise, nei...

Bodde i et ganske gammelt hus før, og når jeg var alene hjemme syntes jeg alltid det var litt skummelt. Hørte mye lyder (gamle hus har som regel mye lyder!) og hadde besøk av en katt som plutselig stirret ut i stuen :o Men har aldri sett skygger eller hatt noe konkret! Har bare ikke likt meg alene hjemme, tror jeg..! Men det du forteller om.. Grøss.. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert på det..!

Skrevet

Hah, jeg hadde tilta om jeg hadde opplevd noe slikt.

Gjest GreenSky
Skrevet
Hei;

Lurer på om noen her har eller har hatt erfaring med ubudne gjester i hjemmet sitt. Og da tenker eg ikke på innbruddstyver og lignende.

Nei, her er det snakk om den typen gjester som sitetr att i en svunnen tid,,,som ikke har kommet seg over til den andre siden.

Åssen opplevde du/ dere dette?

Hva gjorde du/ dere for å løse problemet?

Hm, spøkelsene som bor der, synes sikkert at dere er de ubudne gjestene. :wink: Jeg vet ikke jeg, hva med å bare forklare saken for dem, og spørre pent om de kan gå?

Skrevet

Så ekkelt... Jeg hadde en opplevelse når jeg spådde meg en gang.Brann alarmen begynte å ule vilt.(var ingen grund til det) Den natten var det utrolig uhuggelig følelse i huset.Får gåse hud bare ved å tenke på det.Etter det så har jeg aldri brukt tarot kort for å si det sånn.Håper det roer seg hos dere etter han har vert hos dere da.

Skrevet

Brrr...får gåsehud jeg.

Har ikke opplevd noe direkte selv, men noe uforklarlig har da skjedd i ny og ne. Heldigvis ikke i vår nåværende leilighet.

Håper dere får hjelp på torsdag, det der høres ikke morro ut.

:trøste: :klem:

Gjest Lille Du
Skrevet

Hei alle som leser denne tråden...

Ja, nå er det endelig over. Mannen som skulle hjelpe oss har vært her og ordnet opp i det som var her.

Etter å ha hilst på oss på trappa gikk han inn i huset og gikk en tur mellom stuene. "Åssen klarer dere å bo her?" Spurte han oss...Han hadde ikke klart det sa han...for mye aktivitet... :-?

Rart vi ville ordne opp i det?

Kort versjon;

Nede i stua og gangen gikk det en mann...det var han som først bodde i huset her.

Utenfor huset var det en gammel brønn der det hadde druknet en gutt en gang.

På loftet...tett ved guttungen sin seng...var det en gammel dame som gråt sin fortvilelse fordi hun ikke ville forlate huset... :-?

Uansett fikk vi ordnet opp i det som var her. Men han mente at guttungen var sterkt preget av det og at han nå ville forandre seg og bli lettere å legge.

Så til dem som ikke trodde på det;

I følge han var det noen her og de hadde forstyrret oss bra, men nå er det borte og vi er endelig alene hjemme.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan går det med søvnen til gutten din nå da?

Skrevet

Uff, dette hørtes bare grusomt og nifst ut! Så godt at dere har fått hjelp! :o

Jeg er ikke et sekund i tvil om at det finnes gjenferd eller ånder eller hva man skal kalle dem; har hørt litt for mye av litt for mange pålitelige kilder til å kunne betvile disse fenomenene. Også i vår egen slekt har det vært en del spesielle hendelser som ingen kan forklare, men som mamma fortalte meg for mange år siden.

Selv om jeg finner slike fenomener spennende og fasinerende, har jeg heldigvis aldri opplevd noe sånt selv, og håper virkelig jeg slipper. Jeg vet 100% sikkert at jeg ikke hadde taklet det i det hele tatt. Jeg hadde måttet flytte etter første tegn på slik aktivitet i huset! Sånt sett er det trygt og godt å bo i eget, nytt hus! :wink:

Lykke til videre, håper dere får huset for dere selv fra nå av, og at både store og små finner roen og tryggheten igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...