ajarRun Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Jeg så denne konkurransen og ble mildt sagt sjokkert.Løfte "kvinnelige stemmer", virkelig? Mener de at det er en kvalitativ forskjell mellom skriveferdigheten til kvinner og alle de andre kjønnene? Jeg forstår ikke helt hvem som skal kunne delta, vil de godta en person som ikke er kvinne som har en "kvinnelig" stemme? Vil de nekte kvinner uten "kvinnelige" stemmer? Hva er en "kvinnelig stemme"? Implikasjonen her er jo at kvinner uttrykker seg på en annen måte og/eller om andre tema enn personer med andre kjønns-identiteter. Det blir for dumt. Vi er alle mennesker, og vi er alle like, uavhengig om vi er kvinne eller et av de andre kjønnene.Hva med alle de andre kjønnene? Jeg ble med i Kvinneguiden fordi jeg er en ihugga feminist, jeg tror på likeverd, like muligheter og gjensidig respekt. At folk kan ha slike holdninger i 2015 sjokkerer meg, jeg trodde vi la fra oss slikt for lenge lenge siden.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Du er på kvinneguiden, ikke på manneguiden. Det finnes nok av manneforumer som kun henvender seg til menn i konkurransene sine om du føler deg urettferdig behandlet. Anonymkode: 45e58...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå