Gå til innhold

Kan bedrifter reklamere på noe de har bestilt fra annen bedrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Isåfall hva er egentlig reklamasjon på en tjeneste man er misfornøyd med?

 

Må produktet være ødelagt? Ikke nok å ikke like det man fikk (et design etc.)? 

 

Når kan en bedrift reklamere eller angre kjøpet?

Anonymkode: 69984...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varen som er kjøpt skal være i tråd med det som er avtalt (art, mengde, kvalitet, andre egenskaper), også når det er bedrifter som kjøper ting av hverandre. Referanse: kjøpsloven §17https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27#KAPITTEL_4

Det er der partene strides: kunden (bedriften) mener den ikke er  fornøyd og at tilbyderen bryter sin egen garanti der den lover 5 dagers gratis garantitid så kan bestiller avbestille gratis. Leveranse skjer normalt innen 1-2 dager men bedriften leverte etter 6 dager. Kunden (den andre bedriften) mente at gratis prøvetid må gjelde fra det øyeblikket førsteutkastet/forslaget (varen/tjenesten) ble levert. 

 

Tilbyderen mener den har lagt inn mye arbeid, oppfatter Lunde som useriøs, kommer med anklager og er litt frekk og truer med Forliksrådet. 

Anonymkode: 69984...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Ok, du lager to tråder om det samme, ja... 

Det virker jo urimelig at prøvetiden starter å løpe før kunden kan ha mottatt varen. Ellers anbefales det å sjekke leverandørens salgs- og leveringsbetingelser og andre ting som framgår av kontrakten. Jeg er for eksempel slett ikke sikker på at «gratis prøvetid» betyr at man kan forvente leverandøren skal arbeide gratis med logoene/logoforslagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...