Gå til innhold

Farlig å reise til London?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser nå at Cameron vil gå inn i koallisjonen mot IS. 

Reiser til London om en uke på handleferie.

tror dere at det er stor fare for terror der?

noe jeg bør unngå/gjøre?

Anonymkode: 6bab0...d35

Skrevet

Det er farligere å kjøre til flyplassen enn å være i London. Det er bokstavelig talt tusenvis ganger mer sannsynlig at du blir truffet av en bil mens du shopper enn at en terrorist angriper. Faren for terror er forsvinnende liten, det dør i vestlige land like mange av terror som det dør i trafikken i lille Norge hvert år.

Du bør unngå å se feil vei når du krysser veiene, velge tog/buss til flyplassen (husk bilbelte) og bruke refleks. Trafikk er farligere enn terrorister, og i motsetning til terrorisme kan du selv gjøre en innsats for å ferdes trygt i trafikken.

Skrevet

Nei. Gjør alt det du har lyst til :)

Anonymkode: e1f2b...647

• Liker 1
Skrevet

David Cameron ønsker å angripe IS også i Syria, men britiske politikere er likevel nødt til å stemme over forslaget først. Jeg tror imidlertid ikke at dette kommer til å forandre noe på terrortrusselen i Storbritannia. De bomber allerede IS i Irak og har, som de fleste andre vestlige land en viss andel radikaliserte islamister blant befolkningen. Sjansen for å bli utsatt for et terrorangrep er uansett veldig liten, og jeg ville i alle fall ikke ha hatt noen betenkeligheter med å reise til London :) Kos deg på tur!

• Liker 1
Skrevet

Nei. Gjør alt det du har lyst til :)

Anonymkode: e1f2b...647

David Cameron ønsker å angripe IS også i Syria, men britiske politikere er likevel nødt til å stemme over forslaget først. Jeg tror imidlertid ikke at dette kommer til å forandre noe på terrortrusselen i Storbritannia. De bomber allerede IS i Irak og har, som de fleste andre vestlige land en viss andel radikaliserte islamister blant befolkningen. Sjansen for å bli utsatt for et terrorangrep er uansett veldig liten, og jeg ville i alle fall ikke ha hatt noen betenkeligheter med å reise til London :) Kos deg på tur!

Takk for svar :-)

Anonymkode: 6bab0...d35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...