2shy Skrevet 2. desember 2015 #41 Skrevet 2. desember 2015 Takk for tips, det var i grunnen akkurat det jeg håpet du skulle si! Da skal jeg se om jeg får mulighet til å reise ut og ta en titt på den i morgen! Anonymkode: efc69...300Hvordan gikk det, fikk du prøvd den?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #42 Skrevet 2. desember 2015 Jeg skal kjøpe meg bruktbil og har lyst på en som ikke er så voldsomt dyr. Jeg har ikke barn, og har derfor ikke behov for spesielt mye plass. Jeg har sett litt på Toyota Aygo, og synes det virker som en rimelig og grei bil, men den omtales som en typisk bybil, mens jeg tenker å bruke den på motorveien til og fra jobb. Jeg kunne derfor tenke meg å høre om noen har erfaring med eller kunnskap om denne bilen. Vil den gjøre susen når jeg tenker å bruke den til en drøy halvtimes motorveikjøring til og fra jobb?Anonymkode: efc69...300Hvorfor ikke se på en Honda CR-Z. Det ligger 4 på finn.no nå. Den ene koster rundt 100 000 kr. Du kan sikkert presse prisen enda lenger ned, alle har ligget der en måned eller 2. Her får du greit forbruk, godt bygget, Honda kvalitet/driftssikkerhet, bygget i Japan, og en peppy motor som er bra i byer. Litt lite plass bak, men det er like liten plass i en Aygo. Anonymkode: cfdcf...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #43 Skrevet 2. desember 2015 Hvordan gikk det, fikk du prøvd den? Jeg var ute og så på den, men ble litt usikker. Det var noen bittesmå bulker og noen småskraper i lakken, og personalet var veldig lite hjelpsomme, så jeg ble litt skeptisk. Jeg vurderer likevel å dra tilbake og prøvekjøre den, siden jeg ikke prøvde den da jeg var der, og prisen er strengt tatt god. Anonymkode: efc69...300
2shy Skrevet 3. desember 2015 #44 Skrevet 3. desember 2015 Jeg var ute og så på den, men ble litt usikker. Det var noen bittesmå bulker og noen småskraper i lakken, og personalet var veldig lite hjelpsomme, så jeg ble litt skeptisk. Jeg vurderer likevel å dra tilbake og prøvekjøre den, siden jeg ikke prøvde den da jeg var der, og prisen er strengt tatt god. Anonymkode: efc69...300Hvilken av bilene var dette, var det den utenfor Drammen? Du kan be de rette ut bulkene og polere vekk ripene, men ha i bakhodet at det er vanlig med litt småriper ettersom bilen eldes (steinsprut osv). Ring de i forkant og avtal prøvekjøring, og hør med dem om de har tenkt å fikse opp bulker før salg. Hvis ikke så lar du vær å komme, og kjøper heller bil et annet sted God service fra personal er kjempeviktig. Deres fremtoning når du kjøper bil, kan si mye om hvordan de vil ta deg imot hvis du skulle måtte komme tilbake og reparere feil innunder garanti. Ring og snakk direkte med en selger, så kjenner du litt på hvordan det oppleves
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #45 Skrevet 3. desember 2015 Hvilken av bilene var dette, var det den utenfor Drammen? Du kan be de rette ut bulkene og polere vekk ripene, men ha i bakhodet at det er vanlig med litt småriper ettersom bilen eldes (steinsprut osv). Ring de i forkant og avtal prøvekjøring, og hør med dem om de har tenkt å fikse opp bulker før salg. Hvis ikke så lar du vær å komme, og kjøper heller bil et annet sted God service fra personal er kjempeviktig. Deres fremtoning når du kjøper bil, kan si mye om hvordan de vil ta deg imot hvis du skulle måtte komme tilbake og reparere feil innunder garanti. Ring og snakk direkte med en selger, så kjenner du litt på hvordan det oppleves Du har kanskje rett i at det er vanlig med småriper. Jeg tror kanskje jeg har hatt litt urealistiske forventninger til det hele, kanskje til selger også. Han bare virket så likegyldig, og når jeg prøvde å få litt hjelp og fortalte ham hva jeg tenkte, var han fullstendig uinteressert i å hjelpe meg. Jeg tror likevel jeg drar tilbake til helgen og prøvekjører. Kanskje møter jeg en annen selger, eller kanskje er han mer interessert når jeg kommer for 2. gang, og han skjønner at det kanskje blir salg... Anonymkode: efc69...300
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #46 Skrevet 3. desember 2015 Du har kanskje rett i at det er vanlig med småriper. Jeg tror kanskje jeg har hatt litt urealistiske forventninger til det hele, kanskje til selger også. Han bare virket så likegyldig, og når jeg prøvde å få litt hjelp og fortalte ham hva jeg tenkte, var han fullstendig uinteressert i å hjelpe meg. Jeg tror likevel jeg drar tilbake til helgen og prøvekjører. Kanskje møter jeg en annen selger, eller kanskje er han mer interessert når jeg kommer for 2. gang, og han skjønner at det kanskje blir salg...Anonymkode: efc69...300På denne bilen så tjener ikke bilforretningen noe og vil bare ha den vekk, så forhandleren driter nok i den. Anonymkode: cfdcf...3ef
2shy Skrevet 3. desember 2015 #47 Skrevet 3. desember 2015 Du har kanskje rett i at det er vanlig med småriper. Jeg tror kanskje jeg har hatt litt urealistiske forventninger til det hele, kanskje til selger også. Han bare virket så likegyldig, og når jeg prøvde å få litt hjelp og fortalte ham hva jeg tenkte, var han fullstendig uinteressert i å hjelpe meg. Jeg tror likevel jeg drar tilbake til helgen og prøvekjører. Kanskje møter jeg en annen selger, eller kanskje er han mer interessert når jeg kommer for 2. gang, og han skjønner at det kanskje blir salg...Anonymkode: efc69...300Det er ikke urealistisk å forvente god service, uavhengig om bilen er et godt salg for dem eller ikke. Dra tilbake igjen, får du ikke god service da så finner du en annen forhandler. Hvis ikke de klarer å yte service når de skal selge bil, hvordan tror du servicen er hvis du ber de fikse eventuelle feil innen garantiperioden? Forhåpentligvis hadde han bare en dårlig dag
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #49 Skrevet 3. desember 2015 Det er ikke urealistisk å forvente god service, uavhengig om bilen er et godt salg for dem eller ikke. Dra tilbake igjen, får du ikke god service da så finner du en annen forhandler. Hvis ikke de klarer å yte service når de skal selge bil, hvordan tror du servicen er hvis du ber de fikse eventuelle feil innen garantiperioden? Forhåpentligvis hadde han bare en dårlig dag Takk for råd. Jeg skal oppdatere når jeg har vært der igjen, forhåpentligvis denne helgen Anonymkode: efc69...300
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #50 Skrevet 6. desember 2015 Da har jeg kjøpt meg en nydelig Mazda 2. Jeg vil takke dypt og inderlig for all hjelpen jeg har fått her inne, spesielt av deg, @2shy, du har vært uvurderlig! Anonymkode: efc69...300 1
2shy Skrevet 6. desember 2015 #51 Skrevet 6. desember 2015 Da har jeg kjøpt meg en nydelig Mazda 2. Jeg vil takke dypt og inderlig for all hjelpen jeg har fått her inne, spesielt av deg, @2shy, du har vært uvurderlig! Anonymkode: efc69...300Ååå så gøy! Hvilken farge ble det, ble det den svarte? Bare hyggelig, håper virkelig du blir fornøyd! :D Husk å ta en garantiutløpstest hos NAF like før garantien går ut
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #52 Skrevet 6. desember 2015 Ååå så gøy! Hvilken farge ble det, ble det den svarte? Bare hyggelig, håper virkelig du blir fornøyd! :D Husk å ta en garantiutløpstest hos NAF like før garantien går ut Denne fargen (ikke meg på bildet) ! Den virker veldig god så langt! Takk for tipset, skal prøve å huske det! Det er en 2013-modell, så den har garanti en god stund fremover Anonymkode: efc69...300
2shy Skrevet 6. desember 2015 #53 Skrevet 6. desember 2015 Denne fargen (ikke meg på bildet) ! Den virker veldig god så langt! Takk for tipset, skal prøve å huske det! Det er en 2013-modell, så den har garanti en god stund fremover Anonymkode: efc69...300Så fin! Legg det inn i kalerenderen, det kan spare deg for maaange tusen kroner lykke til, kos deg masse med ny bil!
Commander Skrevet 7. desember 2015 #54 Skrevet 7. desember 2015 Da har jeg kjøpt meg en nydelig Mazda 2. Jeg vil takke dypt og inderlig for all hjelpen jeg har fått her inne, spesielt av deg, @2shy, du har vært uvurderlig! Anonymkode: efc69...300Gratulerer! Moro med ny bil som man faktisk har lyst på og liker . Ikke bare fordi det er et nødvendig onde som man må ha,det er lov å syntes det er litt moro også. Mazda har, som nevnt tidligere i tråden, kommet med mye fint siste årene som har fått lite oppmerksomhet. Tror du kommer til å bli (minst) like fornøyd Aygo og Yaris eiere som kjøper Toyota fordi det er Toyota
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå