AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Jeg er student og har ikke så god råd og har veldig stor familie og mange å ordne gaver til.Jeg har hittil kommet opp med dette i gave til kjæresten min: - 1 jernstekepanne med avtagbart håndtak (slik at man kan ha den i ovnen) - 500kr- 1 cerafit teflonstekepanne - 299kr(begge disse er noe han har sagt han trengte)- supre tettsittende, pustende og vindtette jobbhansker i fleece og neopren - 400kr- Gavekort på kino - 240kr- Gavekort på helaften hjemme med 3 retters finere gourmetmiddag, massasje med oljer fra the body shop, osv. - pris avhenger av ingredienser- Bondagetau - 200kr- Kurv med godis & snacks, juleblader, brus, juleøl, kort og div kjøttpålegg og julepålegg - 300kr kanskje?og skal i tillegg gi han julestrømpe på julaften med t-skjorte, boxer, et blad, deodorant, julegodt og marsipan, juleøl og sigar høres dette ut som greie gaver til en ny kjæreste på 41 år eller? havner vel totalt på rundt 3000kr. vi har vært sammen i 7 måneder. Anonymkode: b1cf7...731
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Dette høres veldig bra ut, men det blir alt for mye om du gir han alt. Velg én eller to gaver, da blir han sikkert glad. Er man student så er man student. Eller studine som noen kaller det, HÆHÆ. Hilsen Malle fra Oppsal Anonymkode: c55f0...fae 16
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 Tingene i seg selv syns jeg ser greie ut, men seriøst 3000 kr når du er student og har dårlig råd? Selv er jeg 30 og i full jobb, men vi har "bare" tenkt å kjøpe for maks 1000 kr til hverandre... Anonymkode: 75418...40b 27
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Høres veldig mye ut når du er student. Kamferdrops og hansker blir han sikkert glad for. Anonymkode: 2c64f...5bb 26
Rainbow Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Det var MYE! jeg har vært sammen med kjæresten min i fem og et halvt år, og har aldri gitt så mye. Vi er i tredveåra. 13
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #6 Skrevet 26. november 2015 For mye og for dyrt. Vært sammen kun i 7 mnd. Du må tone ned litt og ikke være for pågående. vi snakker om voksen mann her altså. Du har ikke god råd heller. 3000 kr er masse penger. Kutt ut kurven med alt dill dall. Det holder med den gaven til 299 og massaje, evnt det tauet du skal kjøpe. Anonymkode: ec502...3d4 13
Gjest Honeyblossom Skrevet 26. november 2015 #7 Skrevet 26. november 2015 Syns det hørtes veldig mye ut!Jeg ville begrenset meg til rundt 1000-1500kr.
Gjest O.G. Skrevet 26. november 2015 #8 Skrevet 26. november 2015 Så dyre gaver til en ny kjæreste når du er student???
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #10 Skrevet 26. november 2015 TS her, jeg bruker å kjøpe gaver hele året etter hvert som jeg får råd. Jeg har allerede kjøpt begge stekepannene og hanskene og bondagetauet og gavekortet på kino... han har bursdag rett etter jul også så kanskje jeg plukker vekk noen ting og heller gir han resten i bursdagsgave da siden han har bursdag bare 4 uker etter julaften. Anonymkode: b1cf7...731 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #11 Skrevet 26. november 2015 Jeg bruker ikke så mye penger på hele familien min en gang! Du kan fint gi ham to ting, det er mer enn nok! Anonymkode: 0889f...659 9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #12 Skrevet 26. november 2015 Jeg har aldri hørt om noen som gir så mange julegaver til samme person. Anonymkode: e1d00...926 17
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #13 Skrevet 26. november 2015 TS. Takk for gode svar og meninger.... blir nesten litt overveldet når jeg leser på div. forum på nett og ser folk som kjøper macbook, mobiltelefon, reiser, diamantringer og smykker osv. til kjæresten sin, så jeg vil liksom ikke virke gnien. Er vel ikke helt sikker på hvor standarden ligger når det kommer til julegaver og bursdagsgaver. Er det vanlig å gi mer i julegave til kjæresten enn i bursdagsgave, eller omtrent like mye? Hva gjør dere? Anonymkode: b1cf7...731
Gjest O.G. Skrevet 26. november 2015 #14 Skrevet 26. november 2015 TS her, jeg bruker å kjøpe gaver hele året etter hvert som jeg får råd. Jeg har allerede kjøpt begge stekepannene og hanskene og bondagetauet og gavekortet på kino... han har bursdag rett etter jul også så kanskje jeg plukker vekk noen ting og heller gir han resten i bursdagsgave da siden han har bursdag bare 4 uker etter julaften.Anonymkode: b1cf7...731Vel, men uansett alt for ekstravagant siden forholdet er nytt.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #15 Skrevet 26. november 2015 Vi avtaler en ca-pris som passer for begges økonomi og så finner vi noe innen den prisklassen I år ligger vi på ca 500 Anonymkode: 03626...2e6 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #16 Skrevet 26. november 2015 Ikke si så mange ting, det virker bare rart. Gi han de tingene du har kjøpt. Dropp resten. Middag sammen, kino og f.eks bondagetauet sparer du til bursdagen. Anonymkode: e4e57...0fc 4
Calleia Skrevet 26. november 2015 #17 Skrevet 26. november 2015 Jeg syntes i mange tilfeller det er greit å ha litt kommunikasjon på dette med gaver.. Altså hvor legger man lista i forhold til kjæreste, søsken, venner.. etc..Jeg har den dialogen med mine hvert år.. Jeg sier feks. gjerne at vi kan sette et tak på 500,- til søsken, 2000 til kjæreste etc.. Det blir selvsagt litt ca, men da slipper den ene å føle seg skikkelig gjerrig og kjip på julaften.. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #18 Skrevet 26. november 2015 TS. Takk for gode svar og meninger.... blir nesten litt overveldet når jeg leser på div. forum på nett og ser folk som kjøper macbook, mobiltelefon, reiser, diamantringer og smykker osv. til kjæresten sin, så jeg vil liksom ikke virke gnien. Er vel ikke helt sikker på hvor standarden ligger når det kommer til julegaver og bursdagsgaver. Er det vanlig å gi mer i julegave til kjæresten enn i bursdagsgave, eller omtrent like mye? Hva gjør dere?Anonymkode: b1cf7...731Vi pleier å spandere middag på hverandre ute på bursdagene våre. Det pleier å komme på ca 1000 kr pr pers, så det blir omtrent det samme som vi gir til jul.Lurer litt på hvem disse du leser om er, for jeg kjenner ikke til ingen sånne i min omgangskrets. Anonymkode: 75418...40b 4
Nøste~ Skrevet 26. november 2015 #19 Skrevet 26. november 2015 Jeg syntes i mange tilfeller det er greit å ha litt kommunikasjon på dette med gaver.. Altså hvor legger man lista i forhold til kjæreste, søsken, venner.. etc..Jeg har den dialogen med mine hvert år.. Jeg sier feks. gjerne at vi kan sette et tak på 500,- til søsken, 2000 til kjæreste etc.. Det blir selvsagt litt ca, men da slipper den ene å føle seg skikkelig gjerrig og kjip på julaften.. Gir du seriøst så mye til en kjæreste fremfor søsken??
Calleia Skrevet 26. november 2015 #20 Skrevet 26. november 2015 Gir du seriøst så mye til en kjæreste fremfor søsken?? For eksempel.. Det var et eksempel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå