Maxine Grey Skrevet 2. oktober 2004 #1 Skrevet 2. oktober 2004 Høstferien er avviklet, hageputer og dilldall er ryddet bort, pinnekjøttet er bestilt og i box, NÅ begynner julenedvask av hus og heim. Høsten kan bare komme. fredfylt sukk! Freden og roden etter sommerens hektiske aktivitet kan senke seg, langsomt, l a n g s o m t... ahhhh..... hvor er vaskebøtta? glede seg, glede seg... det er bare 83 dager igjen! hva med deg?
sirka Skrevet 2. oktober 2004 #2 Skrevet 2. oktober 2004 Begynner jeg å vaske nå, er det jo skittent igjen til jul... Nei, jeg venter nok med den store rengjøringen litt til...., men det er gøy å begynne og planlegge.
Arkana Skrevet 2. oktober 2004 #3 Skrevet 2. oktober 2004 Julerent i oktober? Da er det skittent igjen til jul. Uansett gjør vi ikke ekstra julerent, det gidder vi ikke. Jul er kosetid, ikke vasketid.
Maxine Grey Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2004 Jenter, jeg tenker STORT, æsse. Rydding i boden, rime av fryseren, tak og vegger i kjellerstua, rydding i klesskap, skuffer, kriker og kroker, kanskje pusse litt opp... det æ'kke for tidlig vel..? ta det siste strøket i kjellergangen jeg ikke fikk tatt i fjor.. og ikke minst: b'ynne å tenke presanger, eh?
Titti72 Skrevet 2. oktober 2004 #5 Skrevet 2. oktober 2004 HÆ?! Jeg som hadde håpet på en grillaften til i hagen min. Jeg gjør det alltid på høsten og da pakker vi oss inn og drikker toddy og mimrer over sommeren som var. Vil IKKE begynne å tenke på julevask og mas allerede nå. Gale kvinne, kom heller hjem til meg og fullfør vårrengjøringen som jeg aldri ble ferdig med!!!!
Maxine Grey Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2004 Jamen jeg rakk jo ikke vårrengjøringen selv! (Hadde kanskje noe å gjøre med et bryllup?) Nå må jeg at igjen alt. jo! :veldigsur: Æ'kke gal, jeg - bare litt sprø..
Maxine Grey Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2004 Rundvask til jul?? Aldri! Når er det passe å ta rundvasken da? Hakke tid i januar, februar, mars, april, og så kommer jo våren og sommeren, og plutselig er det september og snart jul!
Gjest MrsL Skrevet 2. oktober 2004 #9 Skrevet 2. oktober 2004 Ja! Kalenderen er altfor full for kjedelige ting som rundvask
Maxine Grey Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2004 Ja! Kalenderen er altfor full for kjedelige ting som rundvask Du høres ut som en vettug dame! Kan du lære meg noen hemmeligheter om å bli kvitt møkka? Jeg er av den gamle skolen, og trenger kanskje en oppdatering her!
Gjest MrsL Skrevet 2. oktober 2004 #11 Skrevet 2. oktober 2004 Eh :oops: La være å se på møkka, da forsvinner den kanskje av seg selv Nei, ærlig talt....jeg skulle hatt en sånn som deg i huset mitt sånn ca. 1 gang i året.
Gjest MrsL Skrevet 2. oktober 2004 #12 Skrevet 2. oktober 2004 Uff :oops: Det der var jo egentlig en fornærmelse når jeg tenker meg om...Selvfølgelig kunne du vært her hos meg mer enn en gang i året :-) bare du ikke tar med passet
lille mor Skrevet 2. oktober 2004 #13 Skrevet 2. oktober 2004 Jeg vasker også alltid huset før jul, da hiver vi ut unger og bikker og vasker oss gjennom en dag eller to til julemusikk og rødvinsgløgg. Det er koselig det.
Maxine Grey Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #14 Skrevet 2. oktober 2004 Ignorering? hmmm - funker dårlig. broren min sa at pc-en min var full av hybelkaniner med langt fremskredet lungekreft da han tok en liten opprensking.. tenk om huset mitt også blir sånn uten at jeg merker det? og så kommer barna hjem og rister på hodet og sier at nå har det gått overstyr for gamlemor..
Gjest MrsL Skrevet 2. oktober 2004 #15 Skrevet 2. oktober 2004 Neida, da tenker de at de kanskje bør hjelpe deg litt, også slipper du å bøye ryggen så mye
Maxine Grey Skrevet 2. oktober 2004 Forfatter #16 Skrevet 2. oktober 2004 Fy søren, det ha'kke jeg tenkt på! Du er jammen smart!
KalloRilla Skrevet 3. oktober 2004 #18 Skrevet 3. oktober 2004 Synes det er helt greit å begynne plannleggingen til jul nå. Planleggingen er den viktigste jobben, og den er tidkrevende Jeg har planer om å ta en sikkelig gjennomgang av hele leiligheten og skal jeg bli ferdig slik at det er litt kosetid igjen før julehøytiden kommer, og jeg ikke skal være utslitt må jeg vel i gang snart. Har tenkt å lage litt julekort og diverse julepynt her, men det blir siste tiden før jul. Må ta rydding og vasking først.... Tror jeg Ofte mye ekstra jobbing rett oppunder jul og så må være ferdig i god tid.
Gjest Tex Skrevet 10. oktober 2004 #19 Skrevet 10. oktober 2004 Neida' date=' da tenker de at de kanskje bør hjelpe deg litt, også slipper du å bøye ryggen så mye [/quote'] Bare minner om at "barna" har stort hus selv, og både gubbe og unger, så her har en stakkar nok å ta tak i selv..... Og dessuten har "barna" full jobb, i motsetning til gamlemor som har garantert fri både hele sommeren, hele høstferien, hele juleferien, hele vinterferien, og hele påskeferien...... Forøvrig sliter "barna" med en ekkel migrene i dag..... :cry:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå