AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Jeg jobber som vekter og er kanskje i ferd med å bli sammen med en som studerer rettsvitenskap /psykologi/lege. Vil ikke si eksakt hvilken av disse. Men ville yrket mitt vært grunn til å ikke ta noe videre, av den grunn at jeg ikke har høyere utdanning? Anonymkode: fcf05...198
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Kommer an på om du er mann eller kvinne. De fleste kvinner sikter høyere enn seg selv. Anonymkode: 77699...6ca 5
Okapi Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Ikke viktig for min del, men vil jo helst ha en som er litt lur. De fleste lure har høyere utdannelse. 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Ikke viktig for min del, så lenge du trives med jobben.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #6 Skrevet 26. november 2015 KvinneAnonymkode: fcf05...198Da er det nok ikke noe stort problem. Kvinner er som regel mer fokusert på dette enn menn Anonymkode: fce67...bff 3
Gjest O.G. Skrevet 26. november 2015 #7 Skrevet 26. november 2015 Kommer an på om du er mann eller kvinne. De fleste kvinner sikter høyere enn seg selv.Anonymkode: 77699...6caIkke kom med slike påstander uten å argumentere for dem er du snill.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #8 Skrevet 26. november 2015 Jeg er kvinne og bryr meg ikke om nivået på utdannelsen på en mann jeg skulle bli forelsket i . Såklart er noen utdannelser mer status eller interessante enn andre, men det er ikke noe jeg overveier om følelsene først er der! Anonymkode: 69dc2...6a5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #9 Skrevet 26. november 2015 Kvinne med høyere utdannelse (master) Jeg vil ha en håndtverker gjerne. syns det er sexy. haha! Anonymkode: f465a...f33 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #10 Skrevet 26. november 2015 Siden du er kvinne går dette helt fint. Hadde du vært mann hadde du ikke hatt sjanse over tid. Joda, det finnes en del studiner som ikke bryr seg så mye om han tar eller har tatt høyere utdannelse eller ei nå, men min erfaring peker mot at kvinner som har levd litt ønsker en mann med topp utdannelse og topp karriere når det er på tide å slå seg ned med partner og/eller famillie. Vet om mange par der mannen er f. eks. håndverker eller ufaglært og damen akademiker som går skeis på grunn av forskjellig ambisjonsnivå og utdannelsesnivå når det blir mer seriøst. Anonymkode: 5a443...4ea 1
Gjest Skrevet 26. november 2015 #11 Skrevet 26. november 2015 Kommer an på om du er mann eller kvinne. De fleste kvinner sikter høyere enn seg selv.Anonymkode: 77699...6caAlle sikter høyere enn seg selv.Faktisk er det slik at en forelskelse som regel trigges av at vedkommende ser opp til den andre. Så hvis man skal sikte nedover, så kan det bli vanskelig å forelske seg. 2
Summers Skrevet 26. november 2015 #12 Skrevet 26. november 2015 Jeg jobber som vekter og er kanskje i ferd med å bli sammen med en som studerer rettsvitenskap /psykologi/lege. Vil ikke si eksakt hvilken av disse. Men ville yrket mitt vært grunn til å ikke ta noe videre, av den grunn at jeg ikke har høyere utdanning? Anonymkode: fcf05...198Om du ønsker barn så burde det kanskje være omvendt, at du som vekter bør diskvalifisere partnere uten høyere utdanning. Elever som har minst én forelder med utdanning fra høgskole eller universitet, fikk bedre karakterer enn elever med foreldrene som bare har grunnskole eller videregående skole.http://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Studie-Larere-med-hoy-utdannelse-betyr-lite-for-elevenes-karakterer-643987_1.snd 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #13 Skrevet 26. november 2015 Om du ønsker barn så burde det kanskje være omvendt, at du som vekter bør diskvalifisere partnere uten høyere utdanning. Elever som har minst én forelder med utdanning fra høgskole eller universitet, fikk bedre karakterer enn elever med foreldrene som bare har grunnskole eller videregående skole.http://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Studie-Larere-med-hoy-utdannelse-betyr-lite-for-elevenes-karakterer-643987_1.sndDet gjør jo kvinner stadig vekk, så det er jo ikke noe nytt med det. Anonymkode: 5a443...4ea
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #14 Skrevet 26. november 2015 Jeg har mastergrad, men bryr meg ikke om utdanningsnivået til folk jeg dater. Det jeg bryr meg om er om de gjør noe de liker. Hvis de bare er i en jobb fordi de må ha penger, men ikke trives i jobben eller har planer om å skaffe seg en jobb de trives i, da synes jeg det er litt vanskelig. Hvis de elsker jobben sin som vekter/butikkmedarbeider/søppeltømmer/barnehageassistent e.l., da spiller utdanningsnivå ingen rolle Anonymkode: 26435...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #15 Skrevet 26. november 2015 Så lenge personen trives med jobben, så ser jeg ikke behovet med at de trenger å slite seg gjennom mange år med skole. Jeg vil også egentlig ha en håndverker! Er selv student på masternivå nå. Anonymkode: 88881...3fd
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #16 Skrevet 26. november 2015 Så lenge personen trives med jobben, så ser jeg ikke behovet med at de trenger å slite seg gjennom mange år med skole. Jeg vil også egentlig ha en håndverker! Er selv student på masternivå nå. Anonymkode: 88881...3fdJeg har mastergrad, men bryr meg ikke om utdanningsnivået til folk jeg dater. Det jeg bryr meg om er om de gjør noe de liker. Hvis de bare er i en jobb fordi de må ha penger, men ikke trives i jobben eller har planer om å skaffe seg en jobb de trives i, da synes jeg det er litt vanskelig. Hvis de elsker jobben sin som vekter/butikkmedarbeider/søppeltømmer/barnehageassistent e.l., da spiller utdanningsnivå ingen rolle Anonymkode: 26435...6bdJa, det sier dere gjerne når dere er unge, men når behovet for stabilitet og eventuell familieforøkelse kommer så låter gjerne pipa litt annerledes. Anonymkode: 5a443...4ea 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #17 Skrevet 26. november 2015 Ja, det sier dere gjerne når dere er unge, men når behovet for stabilitet og eventuell familieforøkelse kommer så låter gjerne pipa litt annerledes. Anonymkode: 5a443...4eaHvorfor er du så sikker på det? Jeg har ingen planer om barn, så det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg kan ikke se at jeg skal ha noe større behov for en partner med høy utdannelse i fremtiden. Hvis vedkommende er i 100 % jobb vil vi fint ha råd til å kjøpe en 3-roms leilighet sammen, og vi trenger jo ikke mer per i dag. Anonymkode: 26435...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #18 Skrevet 26. november 2015 Hvorfor er du så sikker på det? Jeg har ingen planer om barn, så det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg kan ikke se at jeg skal ha noe større behov for en partner med høy utdannelse i fremtiden. Hvis vedkommende er i 100 % jobb vil vi fint ha råd til å kjøpe en 3-roms leilighet sammen, og vi trenger jo ikke mer per i dag. Anonymkode: 26435...6bdJeg har sett dette skje nok av ganger når kvinner gjerne vil etablere seg litt mer, enten med eller uten barn. Anonymkode: 5a443...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #19 Skrevet 26. november 2015 Siden du er kvinne går dette helt fint. Hadde du vært mann hadde du ikke hatt sjanse over tid. Joda, det finnes en del studiner som ikke bryr seg så mye om han tar eller har tatt høyere utdannelse eller ei nå, men min erfaring peker mot at kvinner som har levd litt ønsker en mann med topp utdannelse og topp karriere når det er på tide å slå seg ned med partner og/eller famillie. Vet om mange par der mannen er f. eks. håndverker eller ufaglært og damen akademiker som går skeis på grunn av forskjellig ambisjonsnivå og utdannelsesnivå når det blir mer seriøst. Anonymkode: 5a443...4eaja du sier noe. Jeg er nok motpolen til disse, sikkert få av meg. Jeg er tradisjonell, og ønsker meg en tradisjonell mann. Ikke moderne jeg .. Anonymkode: f465a...f33
annebanane Skrevet 26. november 2015 #20 Skrevet 26. november 2015 Jeg vil ha en mann med ambisjoner og som trivest i jobben sin. Det betyr ikke nødvendigvis at han har like høy utdannelse som meg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå