Gå til innhold

Bygård til asylmottak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg eier en bygård i en middels stor norsk by. Går det an å leie den ut til staten og gjøre den om til et mini-asylmottak? Har hørt at mange tjener mye penger i asylbransjen i disse dager. Jeg leier for tiden ut til 12 studenter som betaler 4500 hver. Til sammen 54.000 altså. Vil staten betale mer enn dette?

Anonymkode: b2954...3c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan regne med å få rundt 7000kr per flyktning i månden, godt mulig at du kan få betydelig mer enn dette, gjerne både 8 og 9k i månden slik situasjonen er nå. Du vil da tjene minst 30 000 mer i månden, sansynligvis mer.

Eventuelt kan du tilby en totalpakke der de også får mat hver dag, da kan du fort få 800kr dagen per flyktning, men dette er mer omstendelig arbeid. Du kan da regne en månedsinntekt på ca 300 000 før utgifter til mat og lignende.

Du vil uansett sterkt øke inntektene dine ved å kaste ut studentene, så jeg ville gjort det om jeg selv leide ut.

Anonymkode: ee28e...f6c

Skrevet

Du kan regne med å få rundt 7000kr per flyktning i månden, godt mulig at du kan få betydelig mer enn dette, gjerne både 8 og 9k i månden slik situasjonen er nå. Du vil da tjene minst 30 000 mer i månden, sansynligvis mer.

Anonymkode: ee28e...f6c

Wow! Og de må vel ikke ha ene rom heller? Kanskje jeg kan sette inn hengekøye på hvert soverom og få plass til 24? Hvis jeg får 9000 for hver så har jeg da over 200.000! 

Hvordan går jeg frem? Studentene har vel tre måneders oppsigelse, men jeg vil ikke si opp kontrakten før jeg vet at jeg kan gjøre dette. 

Skrevet

Mente selvfølgelig køyeseng, ikke hengekøye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...