Gå til innhold

Tinderflørten skal besøke meg i min by, hjelp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakket med en mann på Tinder en stund og han skal bestille billetter til min by nå denne uken.(vi er ute etter forhold)
Plutselig sier han at "så får jo vi noen dager sammen snart :) " , og jeg ble brått redd om han ser på det som en selvfølge å bo hos meg
og henge med meg hele tiden?! Vet jeg burde spørre han rett ut men han er så nærtakene så vil ikke støte han heller.
Jeg vil jo egentlig bare møte han for en kaffedate og spasertur , som om han bodde i min by og vi ikke trengte å være noe mere sammen enn det,
men skjønner jo at det kan være skuffende å reise med fly/kjøre mange timer for å møte en jente og bare få se hun et par timer. Kan heller ikke reise tur retur samme dag.
Jeg har sagt at jeg kan komme til hans by -for jeg har venner der jeg kan bo hos- (og da tenkte jeg å bo hos de og bare møte tinderdaten som en del av reisen og ikke gjøre det til hovedpoenget med reisen/bo hos han liksom), men han sa at det trengte jeg ikke.

Tips til hvordan vi kan gjøre dette sånn at både han blir fornøyd og syntes reisen har vært verdt det, og at jeg ikke føler meg kvelt/utslitt av det ?
Spleise på hotell rom til han og si at han får ta det som en ferie og finne på litt andre ting for seg selv også ? Han ta leiligheten min mens jeg bor hos venninde?

Hva av ting kan vi gjøre når vi ses, som gjør at det vil være ok å bare være sammen i noen timer av gangen? Jeg har rett og slett ikke kapasitet til å være med han hele dagen/helga før jeg har kjent han en stund, men vil jo veldig gjerne treffe han og gi han et godt inntrykk fordet.

Anonymkode: 47f8f...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ikke har invitert ham til å bo hos deg, synes jeg ikke du skal bekymre deg for hans overnattingsvalg. Det er opp til ham hvordan han vil ordne seg og å betale for hotellovernatting.

For å klargjøre premissenen før han kommer, kan du jo ta opp at dere bør avtale når dere skal treffes og ikke i løpet av tiden han er i din by. Si at du jo har andre ting å gjøre, og at det er greit å sette av tid til å møtes, så han står fritt til å planlegge hva han vil bruke resten av tiden sin på.

Anonymkode: d6a80...46a

Skrevet

En jeg traff via Tinder kjørte bil i mange timer for å se meg. Jeg sa klart ifra at vi begynner med en kaffe og at han måtte bo på hotell. Var helt greit for han. 

Men var bra han ikke booka hotell først for han ble hos meg i noen dager :P fineste første date noen sinne. 

Anonymkode: 89520...934

Skrevet

Når han skriver som han gjør så tror jeg faktisk at han vil at dere skal være sammen så mye som mulig... Du BØR avklare asap at du foretrekker at han sover på hotell, for ellers er jeg redd for at ha står på trappa di med kofferten i handa..

Anonymkode: a474b...698

• Liker 1
Skrevet

Ja det er akuratt det han gir uttrykk for! Vi prater sammen på telefon flere ganger daglig så det føles ut som at vi kjenner hverandre godt allerede og at det er naturlig at vi skal henge sammen hele tiden og bo hos meg , men virkeligheten (og ikke "internett-illusjonen") er jo at vi faktisk ikke kjenner hverandre og jeg vil ikke risikere kleine situasjoner (sexpress) hjemme hos meg selv, eller måtte ta ansvar for å underholde og varte opp for han hele helgen - noe jeg tror han tar som en selvfølge siden vi har blitt så "kjent" pr tlf og tinder.

Skal klare å si fra til han at han ikke kan bo hos meg, men vet ikke på hvordan måte uten at det blir avvisende?!
Er også desperat etter tips om hva vi kan gjøre av "uforglemmelige" ting de par timene vi henger sammen(Oslo), som gjør at han sitter igjen med et godt inntrykk og syntes reisen var verdt det selvom det kanskje ikke ble sånn han så for seg.

Skrevet

^ hilsen ts :)

Skrevet

Det er jo bare å si det rett ut. Det er jo uansett galskap å bo sammen i flere dager når dere aldri har møtt hverandre. Og man finner alltid på noe å gjøre. Stress ned. Dette ordner seg. 

Anonymkode: 89520...934

Skrevet

Spør han hvilket hotell han har tenkt på, eller gi tips om ett som ikke er så langt unna der du bor? Hva dere skal finne på mens han er der, spør om det og, er det noe spes du har lyst til? Ellers er det jo hva du/dere liker. En heavyrocker er kanskje ikke tingen å dra med i operaen feks.

• Liker 1
Skrevet

Spør hvor i byen han har tenkt å bo.

Det burde være en selvfølge at han ordner bosted for seg selv, men det finnes jo faktisk kvinner som overnatter hos fremmede eller har overnattingsgjester de ikke kjenner (sett det et par ganger på KG...) så det er jo faktisk noen som driver på slik. Derfor må det jo avklares. 

Jeg synes flere dager i strekk er litt 'heavy'. Bor han såpass langt unna at han MÅ bli flere dager for at det ikke skal bli bortkastet, så bør du jo spørre deg selv om et forhold overhodet er mulig. Han vil nok få mest mulig ut av denne ene turen - på alle måter - så jeg tror nok du må innstille deg på et visst sexpress her. Du bør nok ha litt mer ryggrad. Si det som det er - dette er deres "første date", ikke en ferie sammen, så dere kan treffes for en kaffe men du håper han har andre planer dersom han skal ta en tur over flere dager. 

Anonymkode: 73a3e...250

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg har sagt i fra at sex er uaktuelt, men det som gjør dette ekstra vanskelig (og en smule creepy?) er at vi allerede har fantasert om å flytte sammen (pakke tingene våres og flytte til et annet land), reise sammen, bli sammen på ordentlig. Vi snakker mye fremtid og mye drømmehistorier. Angrer nå på at jeg har latt meg rive med, både mtp en evn skuffelse og et evn press.

Vi snakker om at det føles ut som at vi har kjent hverandre for alltid, er sjelevenner osv. <3

VELDIG vanskelig å være såpass kald og fremmed å bare ta en kaffe og be han booke seg inn på hotell da... Når han sier rett ut at
han gleder seg til å endelig få noen dager med meg, se meg i øynene, holde rundt meg osv. Han virker forsåvidt veldig inneforstått med at sex skal vi vente med, men jeg vet jo at det er det det blir til om han først skal bo hjemme hos meg... :S

Skrevet

Ja jeg har sagt i fra at sex er uaktuelt, men det som gjør dette ekstra vanskelig (og en smule creepy?) er at vi allerede har fantasert om å flytte sammen (pakke tingene våres og flytte til et annet land), reise sammen, bli sammen på ordentlig. Vi snakker mye fremtid og mye drømmehistorier. Angrer nå på at jeg har latt meg rive med, både mtp en evn skuffelse og et evn press.

Vi snakker om at det føles ut som at vi har kjent hverandre for alltid, er sjelevenner osv. <3

VELDIG vanskelig å være såpass kald og fremmed å bare ta en kaffe og be han booke seg inn på hotell da... Når han sier rett ut at
han gleder seg til å endelig få noen dager med meg, se meg i øynene, holde rundt meg osv. Han virker forsåvidt veldig inneforstått med at sex skal vi vente med, men jeg vet jo at det er det det blir til om han først skal bo hjemme hos meg... :S

Du fremstår litt fjern her...det er ikke "kaldt" og "tafatt" å treffe ham for en kaffe. Det er en date. Og du skal ikke BE ham booke et hotell - det er utgangspunktet, og du skal bare forsikre deg om det.

Vær varm og hyggelig. Gi ham en klem når du treffer ham. Bare ha en viss ryggrad. Hvorfor sliter så mange med ha en elementære, personlige grenser?

• Liker 1
Skrevet

Du fremstår litt fjern her...det er ikke "kaldt" og "tafatt" å treffe ham for en kaffe. Det er en date. Og du skal ikke BE ham booke et hotell - det er utgangspunktet, og du skal bare forsikre deg om det.

Vær varm og hyggelig. Gi ham en klem når du treffer ham. Bare ha en viss ryggrad. Hvorfor sliter så mange med ha en elementære, personlige grenser?

Hei
tusen takk dette hjalp veldig! Du har rett jeg burde ikke føle så mye ansvar og vi har pratet om det nå , hvor jeg forsikret meg om at han skulle booke hotell , han ble litt rar men sa at det skulle han selvfølgelig gjøre.
Skal virkelig huske på akuratt det du sier når jeg treffer han "vær varm og hyggelig, gi en klem men ha ryggrad!" så takk for at du skrev det så rett ut til meg og fikk meg til å senke skuldrene med verdighet! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...