Gå til innhold

Singel kvinne, han mange barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei singel kvinne, blitt kjent med en mann som har mista kona si og har mange voksne barn. Har ikke barn fra før selv eller vært i forhold med andre. Kunne du tenkt deg å innlede et forhold med ei som har mange og voksne barn? Når du ikke i det hele tatt vært i forhold før eller har erfaring? Er kun ute etter meninger og synspunkter ikke annet :) 

Takker for svar

Anonymkode: 719da...537

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke helt i den aldersgruppen at jeg hadde datet noen med voksne barn, men hadde jeg vært det så hadde det gått fint. Men da regner jeg med at begge er voksne og "ferdige" med barn? Ellers blir det jo noe man må finne ut av.

Det å ha voksne barn er en helt annen situasjon enn å ha unge barn. En mann med barn som fortsatt var små tror jeg ikke jeg hadde orket. 

Anonymkode: 6c554...da7

• Liker 2
Skrevet

Hva er negativt om barna er voksne? Om du ønsker å være i forhold med en mann som ikke har så mye erfaring så blir vel det vanskelig om du er i alderen hvor du dater menn med voksne barn. 

Anonymkode: bad36...f95

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg gift, men hadde det vært meg hadde jeg aldri gått med på det. Alt for store forskjeller i livserfaringer til det.

Anonymkode: 62410...1db

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er enklere når barna er voksne. Hvordan innstilling barna har, vil være viktig. Faren bør "sondere" terrenget og høre hvordan barna tenker om det, uten å nevne navn.

Jeg har nemlig hørt om barn, spesielt døtre, som går helt i taket av at en enkemann starter et nytt forhold. Minnet om mamma er "hellig". Ingen kan ta hennes plass. de kan drive det til å kutte all kontakt med faren og nekte han å se barnebarna.

Det er ekstremtilfellene, men få avklart barnas syn på saken.

Når jeg sier det er enklere, så er det i forhold til når mindreårige barn hater den nye kvinnen i fars liv. De bor ikke sammen med dere, så du slipper å forholde deg til sure fjes og at de mobber og overser deg i ditt eget hjem.

Men få avklart økonomien, og at han skifter med barna slik at de har fått morsarven. Skriv testamente, og pass på at det er skriftlig dokumentert hva dere eier hver for dere, og hvor mye dere legger inn hver i felles bolig. Det vil du unngå mye sorg over hvis han dør først.

Endret av ops2
Skrevet

Det må jo være et ypperlig tidspunkt å komme inn på. Barna er ikke lengre en "jobb" som må passe inn i hverdagen, og de er (forhåpentligvis) så voksne at de virkelig unner faren å finne kjærlighet på nytt. 

Det er ikke noe problem å ikke ha erfaring med noen "morsrolle", da du uansett like gjerne kan ta en "voksen venninne" rolle i forhold til disse barna. 

Anonymkode: a0fff...69f

• Liker 1
Skrevet

Så hyggelig, tenker jeg, at du kommer inn i en familie! Og du slipper det slitsomme med å få småunger! Men hvis du ønsker egne barn med han, ville jeg vært sikker på hans tanker før jeg ble altfor glad i han.

Skrevet

::::

Skrevet

Hadde ikke stusset over det :)

Skrevet

Helt supert. Han er da antagelig både voksen og reflektert og ergo bør han være et bra catch. 

Anonymkode: 82cf2...885

Skrevet

Når han har voksne barn så er det ikke noe å tenke på. Hvis de har ordnede forhold rundt seg :)

Er mer skeptisk når det er småbarn. Det er mye vanskeligere å få det til, har jeg hørt og erfart. Men hva vet jeg... Man tror det er lettere før man er der.

Anonymkode: 204e0...11e

Skrevet

Er litt skeptisk til sin yngste datter hun er 17... Hun kan være super vanskelig. Vil ikke på besøk for j er der, flykter hjem siden j er der osv, hun er vgs jente ... Takker så for deres støttende svar <3 

Skrevet

Jeg er ei singel kvinne, blitt kjent med en mann som har mista kona si og har mange voksne barn. Har ikke barn fra før selv eller vært i forhold med andre. Kunne du tenkt deg å innlede et forhold med ei som har mange og voksne barn? Når du ikke i det hele tatt vært i forhold før eller har erfaring? Er kun ute etter meninger og synspunkter ikke annet :) 

Takker for svar

Alle mennesker er forskjellige og alle relasjoner er forskjellige. Hva andre måtte mene og tenke om dette har null betydning for din relasjon og de menneskene du er i ferd med å involvere deg med. Ja, synspunkter er bra, men ikke på så generelt grunnlag. Og siden du skriver dette: 

Er litt skeptisk til sin yngste datter hun er 17... Hun kan være super vanskelig. Vil ikke på besøk for j er der, flykter hjem siden j er der osv, hun er vgs jente ... Takker så for deres støttende svar <3 

Så tenker jeg at det du egentlig bør spørre om er etter konkrete råd til den relasjonen du nå er i.  En 17 år gammel jente er ikke et voksent barn, hun er et barn fortatt og bør tas hensyn til. Hun trenger stødige voksne i livet sitt og gode rollemodeller. Er det han som er skeptisk pga sin datter eller er det du? Du sier at hun flykter hjem fordi du er der, hvor er hjem? Siden han er enkemann tenker jeg at hjem må være hos han? 

Skrevet

Vel, det at hun prøver å ødelegge for faren når han prøver å etablere et forhold sier mye om henne. 

Skrevet

Om jeg likte han godt nok,hadde jeg nok gitt det et sjanse selv om han hadde barn.Det være seg voksne barn eller mindre barn,men hadde nok måttet gå noen runder med meg selv først.Datteren på 17 synes kanskje det er vanskelig at faren har truffet en ny?

Skrevet

Hun flyktet sitt eget hjem den gang faren bodde med ei anna! Hun er bestemt jente med bein i nesa. Veldig lur... Bortskjemt pappajente. 

Skrevet

'

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...