AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Dere som kaller ungen sin for det. Tenker dere noen gang på at han skal vokse opp? Disse navnene er jo sukkersøte som bare det. Anonymkode: bd703...836 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Se "nathaniel osv" tråden... Vi som ikke liker klissete "dokkenavn" er vist "sure gamle kjerringer" Anonymkode: 8359d...3a0 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 Se "nathaniel osv" tråden... Vi som ikke liker klissete "dokkenavn" er vist "sure gamle kjerringer" Anonymkode: 8359d...3a0"Sur gammel kjerring" Hah, jeg er 22 år Har selv en datter med et sjeldent navn, men det er urnorskt! Anonymkode: bd703...836
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 "Sur gammel kjerring" Hah, jeg er 22 år Har selv en datter med et sjeldent navn, men det er urnorskt!Anonymkode: bd703...836Så bra Jeg er småbarnsmor selv, så jeg synes det er merkelig at jeg har blitt så sur og gammel plutselig.Jeg kjenner mange andre med små barn, og jevnt over har de veldig fine navn alle sammen. De par tilfellene av slike "lettvekternavn" jeg kjenner til har foreldre uten utdanning eller orden på livet... Må desvere rapportere at jeg får mine fordommer bekreftet hver eneste gang jeg møter noe som har en Liam eller Theo eller Leander Anonymkode: 8359d...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Så bra Jeg er småbarnsmor selv, så jeg synes det er merkelig at jeg har blitt så sur og gammel plutselig.Jeg kjenner mange andre med små barn, og jevnt over har de veldig fine navn alle sammen. De par tilfellene av slike "lettvekternavn" jeg kjenner til har foreldre uten utdanning eller orden på livet... Må desvere rapportere at jeg får mine fordommer bekreftet hver eneste gang jeg møter noe som har en Liam eller Theo eller Leander Anonymkode: 8359d...3a0Enig, merker at de Nathaniel og de navnene er det nye Raymond og Roy-Kenneth. Og alltid er det de uten utdanning og ikke særlig orden som kaller barna sine det. Navnet til datteren min er norrønt og gammelt norsk, fant det i en historiebok. Dog ikke for uvanlig; det er ca 1000 jenter som heter det i Norge. Og jeg er sykepleierstudent, ferdig med 2.året (nå med permisjon, åpenbart) mens mannen min er utdannet kjøreskolelærer Anonymkode: bd703...836 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #6 Skrevet 26. november 2015 Herregud så fordomsfulle dere er! Det er jo smak og behag, uavhengig av utdanning/status/alder! Her i huset er jeg økonom og mannen er kirurg, vi fikk førstemann da vi var over 30 og han heter Matheo. La nå folk få gi barna sine de navnene de vil! Anonymkode: c935e...6f4 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #7 Skrevet 26. november 2015 Enig, merker at de Nathaniel og de navnene er det nye Raymond og Roy-Kenneth. Og alltid er det de uten utdanning og ikke særlig orden som kaller barna sine det. Navnet til datteren min er norrønt og gammelt norsk, fant det i en historiebok. Dog ikke for uvanlig; det er ca 1000 jenter som heter det i Norge. Og jeg er sykepleierstudent, ferdig med 2.året (nå med permisjon, åpenbart) mens mannen min er utdannet kjøreskolelærerAnonymkode: bd703...836Hva heter hun? Anonymkode: a02fc...851
Gjest O.G. Skrevet 26. november 2015 #8 Skrevet 26. november 2015 Dere som kaller ungen sin for det. Tenker dere noen gang på at han skal vokse opp? Disse navnene er jo sukkersøte som bare det.Anonymkode: bd703...836Dessertnavn/kvittsøppelnavn.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #9 Skrevet 26. november 2015 Herregud så fordomsfulle dere er! Det er jo smak og behag, uavhengig av utdanning/status/alder!Smak og behag er faktisk ikke uavhengig av sosialøkonomisk status. Det er skrevet mye om dette, så det er bare å google om du vil vite mer. Selv om dere kanskje har valgt et navn med lav sosial status til tross for høy utdanning, betyr ikke det at det er vanlig. Om man ser på det store bildet, er disse navnene vi her omtaler typiske for familier med lav sosialøkonmisk status. Anonymkode: 8359d...3a0 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #10 Skrevet 26. november 2015 Smak og behag er faktisk ikke uavhengig av sosialøkonomisk status. Det er skrevet mye om dette, så det er bare å google om du vil vite mer. Selv om dere kanskje har valgt et navn med lav sosial status til tross for høy utdanning, betyr ikke det at det er vanlig. Om man ser på det store bildet, er disse navnene vi her omtaler typiske for familier med lav sosialøkonmisk status.Anonymkode: 8359d...3a0enig, du har lest din Bourdieu skjønner jeg:) Anonymkode: 5dfb1...de7 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #11 Skrevet 26. november 2015 enig, du har lest din Bourdieu skjønner jeg:)Anonymkode: 5dfb1...de7Nei...?Jeg har lest nyere norsk forskning. Anonymkode: 8359d...3a0 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #12 Skrevet 26. november 2015 Hva heter hun?Anonymkode: a02fc...851Hun heter Eira Anonymkode: bd703...836 1
leahw Skrevet 26. november 2015 #13 Skrevet 26. november 2015 Herregud så fordomsfulle dere er! Det er jo smak og behag, uavhengig av utdanning/status/alder! Her i huset er jeg økonom og mannen er kirurg, vi fikk førstemann da vi var over 30 og han heter Matheo. La nå folk få gi barna sine de navnene de vil! Anonymkode: c935e...6f4Å herregud stakkars unge 2
Poppie Skrevet 26. november 2015 #14 Skrevet 26. november 2015 Hun heter EiraAnonymkode: bd703...836Åh, så fint navn! (ikke sarkastisk, mener det) 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #15 Skrevet 26. november 2015 Hun heter EiraAnonymkode: bd703...836Så fint Selv kjenner jeg en liten Eir (ikke eget barn, men til en bekjent) Anonymkode: 8359d...3a0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #16 Skrevet 26. november 2015 Grusomt!Det oser alenemor-på-trygd-og-null-kontroll-på-livet,av disse navnene.Barnefar er som regel en tilfeldig fyr med tvilsom bakgrunn (narkoman,kriminell eller lignende) som forlengst er ute av bildet. Ofte sitter han i fengsel,er til behandling for rusmisbruk eller på NAV han også.Barna vokser opp uten noen form for gode mannlige forbilder og veien mot en fremtid som ungdomskriminell blir deres eneste reelle valg i dette livet.Om 10-15 år kommer fengsler,NAV-arkiver og barnevernsinstituasjoner til å være godt fyllt opp med mislykkede guttervalper som bærer denne typen white trash navn. Anonymkode: 472d1...c96 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #17 Skrevet 26. november 2015 De tre første er jeg enig i..... Men Emilio er da ikke så vanlig? Kun truffet en, og han hadde spansk mor, så tenkte det var vanlig i Spania jeg? Anonymkode: 0e6ed...acc
AnonymBruker Skrevet 26. november 2015 #18 Skrevet 26. november 2015 Herregud så fordomsfulle dere er! Det er jo smak og behag, uavhengig av utdanning/status/alder! Her i huset er jeg økonom og mannen er kirurg, vi fikk førstemann da vi var over 30 og han heter Matheo. La nå folk få gi barna sine de navnene de vil! Anonymkode: c935e...6f4Absolutt ikke! Navnevalg henger nøye sammen med klasser. Samk og behag er påvirket av din utdanning og status. Anonymkode: 69632...5fd 1
nelipot Skrevet 26. november 2015 #19 Skrevet 26. november 2015 Synes ikke de navnene er noe særlig søte på babyer heller jeg... 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 26. november 2015 #20 Skrevet 26. november 2015 Se "nathaniel osv" tråden... Vi som ikke liker klissete "dokkenavn" er vist "sure gamle kjerringer" Anonymkode: 8359d...3a0Er ikke så verst å være (snart) 23år, sur, gammel og en kjerring. Jeg ville satset på vanlige navn som Hilde, Kristin, Lars, Kristian, Vebjørn osv osv. Synes de "nathaniel"-ish navnene kun passer til ungene når de er små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå