Gå til innhold

Bloggere som ikke sensurerer fremmedes fjes..Lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så heldig at jeg en gang havnet i bakgrunnen til en blogger sitt bilde. Det var ikke et blinkskudd for å si det sånn.

Hvorfor tar bloggere bilder med folk i bakgrunnen og lar vær å sensurere. De kan ikke skylde på at de ikke er flink på redigering.

Tenk en blogger med 50.000 lesere. På internettet. Der folk skriver det første som faller dem inn uten å tenke et sekund - fordi de kan være anonym.

Har ofte sett strandbilder av bloggere med en eller annen frodig i bakgrunnen. De blir latterliggjort av lesere og noen ganger bloggeren selv. Synes faktisk ganske synd på de. De har ikke sagt ja til å bli hetset av 50 tusen anonyme folk. Er det egentlig lov?

Anonymkode: 515c1...1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Dersom det er en stor folkemengde der ingen er identifiserbare er det OK, men dersom det er én eller et par enkeltmennesker i bakgrunnen som er gjenkjennelige er det ikke lov å publisere bildet uten tillatelse eller å gjøre vedkommende ugjenkjennelig. 

Jeg synes heller ikke det er greit, og dette synes jeg faktisk du bør gå videre med slik at denne bloggeren får en smekk på fingrene. 

Anonymkode: eda61...5e6

• Liker 1
Skrevet

Nei. Dersom det er en stor folkemengde der ingen er identifiserbare er det OK, men dersom det er én eller et par enkeltmennesker i bakgrunnen som er gjenkjennelige er det ikke lov å publisere bildet uten tillatelse eller å gjøre vedkommende ugjenkjennelig. 

Jeg synes heller ikke det er greit, og dette synes jeg faktisk du bør gå videre med slik at denne bloggeren får en smekk på fingrene. 

Litt uheldig formulering. Menneskene kan være identifiserbare, men det handler mer om gruppeeffekten der enkeltindivider ikke blir særlig synlige i et gruppebilde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...