Gå til innhold

Spør en bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, Monstrum skrev:

Akkurat samme faktisk, kom ikke unna KG når jeg googlet, så til slutt meldte jeg meg inn selv :)

@Kruset Hva studerer du?

Haha,jeg spurte om hjelp til noe jeg ikke fikk til med kameraet på et forum, han sendte pm med svar, og så... Ja, så ble det nå bare oss etter en stund:rodmer:

@Escape Hva er planene dine for helga? :)

Ikke meg du spurte men; det var ikke bare meg altså....

Grunnskolelærer, 5.-10. trinn :)

@Monstrum Hvilken planer har du for påsken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, Kruset skrev:

Grunnskolelærer, 5.-10. trinn :)

@Monstrum Hvilken planer har du for påsken?

Jobbe, jobbe, jobbe.. Også regner jeg med det blir hvertfall en middag hos svigermor :) 

@Kruset Har du noen spesielle tradisjoner knyttet til påsken?

@applestories Er du allergisk mot noe?

Skrevet
7 minutter siden, Monstrum skrev:

Ikke det jeg vet om... Det er et par ting magen ikke liker, og i perioder gjør enkelte frukter at tungen hovner opp, men det er bare periodevis og går fort over. Vil ikke testes for vil ikke være allergisk mot noe :)

@Monstrum Har du noe spesielt du vanligvis spiser til lunsj, eller som du faller tilbake på når du ikke har forberedt noe annet?

Skrevet (endret)
På Sunday, April 09, 2017 den 12.49, Monstrum skrev:

Jobbe, jobbe, jobbe.. Også regner jeg med det blir hvertfall en middag hos svigermor :) 

@Kruset Har du noen spesielle tradisjoner knyttet til påsken?

Ja, noen tradisjoner er det jo :) En av de koseligste familietradisjonene er at vi reiser ut på tur med stormkjøkken og engangsgrill, og så griller vi pølser og koker egg, gjerne i fjæra. Ellers hører jo selvsagt påskeegg påsken til.

@Monstrum Hvilke ting gir deg oftest glede i hverdagen?

Endret av Kruset
Skrevet
På 9.4.2017 den 13.00, applestories skrev:

Ikke det jeg vet om... Det er et par ting magen ikke liker, og i perioder gjør enkelte frukter at tungen hovner opp, men det er bare periodevis og går fort over. Vil ikke testes for vil ikke være allergisk mot noe :)

@Monstrum Har du noe spesielt du vanligvis spiser til lunsj, eller som du faller tilbake på når du ikke har forberedt noe annet?

Det blir oftest en ProPud, en banan og litt nøtter, eller en nutrilett-bar

@applestories Jobber du i påska, eller har du påskeferie? :kaklehone:

7 timer siden, Kruset skrev:

Ja, noen tradisjoner er det jo :) En av de koseligste familietradisjonene er at vi reiser ut på tur med stormkjøkken og engangsgrill, og så griller vi pølser og koker egg, gjerne i fjæra. Ellers hører jo selvsagt påskeegg påsken til.

@Monstrum Hvilke ting gir deg oftest glede i hverdagen?

Det er de små tingene, ett kyss fra kjæresten, en god kopp te, en pus i fanget... Og mestringsfølelse. Å kjenne på mestringsfølelse gir meg glede :)

@Kruset Trener du, og hvilke idretter/øvelser foretrekker du?

• Liker 2
Skrevet
På 11.4.2017 den 12.05, Monstrum skrev:

Det er de små tingene, ett kyss fra kjæresten, en god kopp te, en pus i fanget... Og mestringsfølelse. Å kjenne på mestringsfølelse gir meg glede :)

Fikk påskeferie klokken 12 i dag (men gikk 14, ble stående å prate med en prest på vei uten døren i nesten en time!).

Det er noen år siden sist jeg hadde fem og en halv sammenhengende dager ferie!
Nå er det vasking, rydding og pynting som står på timeplanen.

@Monstrum Har du påskepynt? Jeg har lært i dag at ikke alle har det..

Skrevet
På 11.4.2017 den 12.05, Monstrum skrev:

Jeg trener litt sporadisk. Foretrekker da styrketrening, og jogger gjerne litt. Har i min ungdom drevet med turn og ridning (om det teller da).

@Monstrum Hva er det beste påskegodtet?

Skrevet
På 8.4.2017 den 21.04, applestories skrev:

Campingvogn har jeg prøvd en gang, i Bø i Telemark, i høljende regnvær. Felles dusj og toalett, men med ti meter tilbake til den leide vognen så kunne vi like godt dusjet med klærne på. Reisefølget hadde bobil.

Bobilferie hadde vært gøy å prøve. Hva slags førerkort trenger man for bobil? Tror ikke jeg skal prøve det med det første, når jeg tenker meg om, har nok med vanlig bil.

Så lander på hytte uten helt å ville det..

@Byjenta! Ser du noen norske TV-serier for tiden?

Kun reality programmer =) 

Liker ikke andre norske serier eller filmer. 

@applestories @Monstrum, @Moonwalker : Blir dere fort såret? 

Skrevet
På 12.4.2017 den 14.48, applestories skrev:

Fikk påskeferie klokken 12 i dag (men gikk 14, ble stående å prate med en prest på vei uten døren i nesten en time!).

Det er noen år siden sist jeg hadde fem og en halv sammenhengende dager ferie!
Nå er det vasking, rydding og pynting som står på timeplanen.

@Monstrum Har du påskepynt? Jeg har lært i dag at ikke alle har det..

Jeg har påskepynt, men den står bakerst i et hjørne på loftet ett sted, og siden vi nesten ikke blir hjemme denee påsken, så får den stå der :P

@applestories Er lam obligatorisk påskemat?

På 12.4.2017 den 15.32, Kruset skrev:

Jeg trener litt sporadisk. Foretrekker da styrketrening, og jogger gjerne litt. Har i min ungdom drevet med turn og ridning (om det teller da).

@Monstrum Hva er det beste påskegodtet?

Sjokoladeegg med melkekrem :hjerte:

@Kruset Hva er det beste, og verste, med påska?

1 time siden, Byjenta! skrev:

Kun reality programmer =) 

Liker ikke andre norske serier eller filmer. 

@applestories @Monstrum, @Moonwalker : Blir dere fort såret? 

Er blitt litt herda med årene, men blir nok fortsatt det ja.

@Byjenta! Sminker du deg til hverdags?

Skrevet
7 minutter siden, Monstrum skrev:

Det gjør jeg! =) Gjør du? 

@Monstrum feirer du 17.mai? I såfall, åssen? :)

Skrevet
1 time siden, Monstrum skrev:

Jeg har påskepynt, men den står bakerst i et hjørne på loftet ett sted, og siden vi nesten ikke blir hjemme denee påsken, så får den stå der :P

@applestories Er lam obligatorisk påskemat?

Sjokoladeegg med melkekrem :hjerte:

@Kruset Hva er det beste, og verste, med påska?

Jeg har i mange år tilbragt noen dager av ferien på leir, noe som kanskje er høydepunktet. Familietid er også hyggelig. Det verste er litt vanskelig, siden det ikke er noe spesielt. Den trøtte følelsen dagen etter leir, kanskje?

@Monstrum Har du et forbilde? I tilfelle hvem, og hvorfor?

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Dette virker som artig tidsfordriv så jeg hopper inn uinvitert å greier :P

@byjenta

Foretrekker du de fylte påskeeggene fra Freia eller de fra Nidar?

@Monstrum

Rødvin eller hvitvin?

Skrevet (endret)
Byjenta! skrev (På 3.4.2017 den 17.52):

Endret av annebanane
Skrevet
55 minutter siden, Kruset skrev:

Jeg har i mange år tilbragt noen dager av ferien på leir, noe som kanskje er høydepunktet. Familietid er også hyggelig. Det verste er litt vanskelig, siden det ikke er noe spesielt. Den trøtte følelsen dagen etter leir, kanskje?

@Monstrum Har du et forbilde? I tilfelle hvem, og hvorfor?

Jeg har en storesøster som jeg beundrer noe helt hinsides :hjerte: Hun er tøff, hun er empatisk, hun er forståelsesfull, hun er klok, hun er omsorgsfull, jeg kunne fortsatt i evigheter. Jeg har enda ikke opplevd èn eneste negativ ting med henne. Selv om hun er en del eldre enn meg har vi spesielt de siste årene, vært veldig nære. Hun har satt seg inn i , og ønsker å forstå meg og de plagene jeg har. Hun er mitt absolutt største forbilde :hjerte:

@Kruset Ser du TV-serier (evt netflix, hbo eller hva det nå heter alt :P ) og hvilken er favoritten og hvorfor?

42 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Dette virker som artig tidsfordriv så jeg hopper inn uinvitert å greier :P

@byjenta

Foretrekker du de fylte påskeeggene fra Freia eller de fra Nidar?

@Monstrum

Rødvin eller hvitvin?

Hei @BlandaDrops og velkommen inn i tråden! Pst! Når du skal tagge noen, husk å trykke på navnet som kommer opp når du skriver inn, så blir det riktig :)

Jeg er ei hvitvinsjente! Helst en med litt sødme, men samtidig ikke det billigste megasøte skvipet. Jeg drakk mye Tobacco Road når jeg var yngre, det var en fin "nybegynner-vin" ;) Men nå synes jeg den er alt for søt :P Men en god riesling er sjelden feil! Nå jobber jeg på Vinmonopolet, så interessen er kanskje litt større enn gjennomsnittsnordmannen :P

@BlandaDrops Hva med deg? Hva drikker du helst? Hvitt, rødt, øl, cider, alkoholfritt? Noe sterkere?

2 timer siden, Byjenta! skrev:

Det gjør jeg! =) Gjør du? 

@Monstrum feirer du 17.mai? I såfall, åssen? :)

Kake hos svigers får duge! :grinele: Det pleier å være noe arrangement i hallen på øya, men det er stort sett småbarnsfamilier der, så jeg føler meg litt utafor. I år tror jeg jeg skal prøve å pushe meg selv litt, og dra på basar. Det var i fjor og, men 17.mai er en dag med mye folk og inntrykk, så angsten ble litt for stor og jeg trengte noen timer for meg selv.

@Byjenta! Har du en favorittfilm? Hvilken og hvorfor?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Monstrum skrev:

Jeg har en storesøster som jeg beundrer noe helt hinsides :hjerte: Hun er tøff, hun er empatisk, hun er forståelsesfull, hun er klok, hun er omsorgsfull, jeg kunne fortsatt i evigheter. Jeg har enda ikke opplevd èn eneste negativ ting med henne. Selv om hun er en del eldre enn meg har vi spesielt de siste årene, vært veldig nære. Hun har satt seg inn i , og ønsker å forstå meg og de plagene jeg har. Hun er mitt absolutt største forbilde :hjerte:

@Kruset Ser du TV-serier (evt netflix, hbo eller hva det nå heter alt :P ) og hvilken er favoritten og hvorfor?

Hei @BlandaDrops og velkommen inn i tråden! Pst! Når du skal tagge noen, husk å trykke på navnet som kommer opp når du skriver inn, så blir det riktig :)

Jeg er ei hvitvinsjente! Helst en med litt sødme, men samtidig ikke det billigste megasøte skvipet. Jeg drakk mye Tobacco Road når jeg var yngre, det var en fin "nybegynner-vin" ;) Men nå synes jeg den er alt for søt :P Men en god riesling er sjelden feil! Nå jobber jeg på Vinmonopolet, så interessen er kanskje litt større enn gjennomsnittsnordmannen :P

@BlandaDrops Hva med deg? Hva drikker du helst? Hvitt, rødt, øl, cider, alkoholfritt? Noe sterkere?

Kake hos svigers får duge! :grinele: Det pleier å være noe arrangement i hallen på øya, men det er stort sett småbarnsfamilier der, så jeg føler meg litt utafor. I år tror jeg jeg skal prøve å pushe meg selv litt, og dra på basar. Det var i fjor og, men 17.mai er en dag med mye folk og inntrykk, så angsten ble litt for stor og jeg trengte noen timer for meg selv.

Nå ble jeg nesten litt rørt her!

Jeg ser ikke egentlig serier sånn, men har tidvis fulgt med på Friends og The Big Bang Theory. Tar meg ikke råd til Netflix etc. (skikkelig studentøkonomi :ler:). Så også Dexter en periode, men gikk etterhvert litt lei. Favoritten er nok Friends, men har faktisk ikke sett alle episodene.

@Monstrum Hvilken rollefigur fra en serie eller film kjenner du deg mest igjen i? Og siden jeg helt sikkert ikke vet hvem det er: hvorfor? :)

Gjest BlandaDrops
Skrevet
29 minutter siden, Monstrum skrev:

Så klønete av meg :fnise:

Jeg er svak for rødvin jeg altså, men drikker gjerne Whisky også så er ganske bredspekteret når det kommer til alkohol :)

Strandferie eller opplevelse?

@Monstrum

Skrevet
18 minutter siden, Kruset skrev:

Nå ble jeg nesten litt rørt her!

Jeg ser ikke egentlig serier sånn, men har tidvis fulgt med på Friends og The Big Bang Theory. Tar meg ikke råd til Netflix etc. (skikkelig studentøkonomi :ler:). Så også Dexter en periode, men gikk etterhvert litt lei. Favoritten er nok Friends, men har faktisk ikke sett alle episodene.

@Monstrum Hvilken rollefigur fra en serie eller film kjenner du deg mest igjen i? Og siden jeg helt sikkert ikke vet hvem det er: hvorfor? :)

Oida, det er sikkert mange som er mer "meg", men jeg ser vel ikke så fryktelig mye serier, og det jeg ser er stort sett samme sjanger :P
Men jeg kjenner meg vel litt igjen i Penelope Garcia i Criminal Minds. Hun er data-dama deres og kan hacke alt. Akkurat det kan ikke jeg, og der er vi ganske forskjellige, men det er personligheten hennes jeg kjenner meg igjen i. Hun er litt distrè og vimsete, blir lett oppskjørtet, bryr seg om andre, og er alltid bekymret når de er ute på oppdrag. Hun liker små-dilldall (som penner i alle mulige farger og fasonger), og friske farger, hun er den første på sykehuset når noen havner, og den som gir aller mest oppmerksomhet til en som har det vanskelig og trenger det. Jeg digger henne!

@Kruset Er du politisk engasjert/aktiv?

4 minutter siden, BlandaDrops skrev:

Så klønete av meg :fnise:

Jeg er svak for rødvin jeg altså, men drikker gjerne Whisky også så er ganske bredspekteret når det kommer til alkohol :)

Strandferie eller opplevelse?

@Monstrum

Jatakk begge deler! :alice:

@BlandaDrops Drømmereisemål?

• Liker 1
Gjest BlandaDrops
Skrevet
16 minutter siden, Monstrum skrev:

Oida, det er sikkert mange som er mer "meg", men jeg ser vel ikke så fryktelig mye serier, og det jeg ser er stort sett samme sjanger :P
Men jeg kjenner meg vel litt igjen i Penelope Garcia i Criminal Minds. Hun er data-dama deres og kan hacke alt. Akkurat det kan ikke jeg, og der er vi ganske forskjellige, men det er personligheten hennes jeg kjenner meg igjen i. Hun er litt distrè og vimsete, blir lett oppskjørtet, bryr seg om andre, og er alltid bekymret når de er ute på oppdrag. Hun liker små-dilldall (som penner i alle mulige farger og fasonger), og friske farger, hun er den første på sykehuset når noen havner, og den som gir aller mest oppmerksomhet til en som har det vanskelig og trenger det. Jeg digger henne!

Australia, lett !

@MonstrumSiden du er inne på tema, er du sosialist eller borgerlig orientert politisk sett?

Skrevet (endret)
18 timer siden, Monstrum skrev:

Aah, at jeg kunne glemme det! Jeg har sett en del krim i mitt liv, og digger Criminal Minds. Garcia er en helt fantastisk karakter!

Ikke mer enn at jeg stemmer ved Stortingsvalg. Ville nok også stemt ved kommunevalg også, om jeg faktisk bodde i kommunen jeg har addresse i.

@Monstrum Hvilken krimserie er den beste?

Endret av Kruset
AnonymBruker
Skrevet

@NonJuan Har du fått ny kjæreste?

Anonymkode: 5d70c...4c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...