Dr. A. Kula Skrevet 29. mars 2017 #13461 Skrevet 29. mars 2017 12 minutter siden, Moonwalker skrev: Enig. Dietter er ikke livsstilsendring for de fleste. Haah, nææh. Går jeg ned er det bare positivt, men ikke noe jeg gjør aktivt. @Dr. A. Kula Hva synsest du om å ha lange negler på fingrer og tær? Er det forskjell på ditt syn på det når det kommer til de ulike kjønnene? Det er vel forskjell på negler på fingre vs tær? Kan ikke erindre å ha sett lange negler på tær. Det er forskjell på stelte negler og lange negler, må du huske. Det gjelder forsåvidt negler på fingrene også. Selv klarer jeg ikke å ha noe som helst lengde på hverken fingrer eller tær, men synes det kan være fint på andre. Litt usikker på om jeg skiller på kjønn, mulig jeg enser det mer om en mann har lange negler, men tror ikke jeg ville tenkt mer over det enn at det var uvant. @Moonwalker hvor lange negler har du selv, og hvilken farge (om noen) prydes de oftest med?
annebanane Skrevet 29. mars 2017 #13462 Skrevet 29. mars 2017 (endret) Dr. A. Kula skrev (På 29.3.2017 den 22.26): Endret 14. januar 2023 av annebanane
Dr. A. Kula Skrevet 29. mars 2017 #13463 Skrevet 29. mars 2017 25 minutter siden, Moonwalker skrev: Jeg sliter med å ha annet enn så og si nyklipte negler. Føler alt for mye setter seg under neglene om ikke Når jeg lakker de går det som oftest i en mørkere vinrød-ish farge. @Dr. A. Kula Lakker du neglene dine, eller er det en "kvinnegreie"? Kun prøvd sånn der anti-bite-belegg, men det gjorde ingen forskjell, så slutta da etterhvert. Har aldri tenkt på å lakke negler, så det ligger ikke i min personlighet å gjøre det. Kunne nok prøvd i forbindelse med et arrangement/fest av noe slag, men da hadde det trolig blitt noe speselt (som flagg, mønster eller lignende, neppe ensfarget). Tror det ligger naturlig for flere kvinner enn menn å pynte seg detaljert, men man finner jo motsatte tilfeller for begge kjønn, så til syvende og sist har det med personlig preferanse, dog trolig noe farget av gruppe tilhørighet (kjønn). @Moonwalker bruker du innesko/tøfler hjemme, eller går du barbeint/i sokkelesten?
Kruset Skrevet 29. mars 2017 #13464 Skrevet 29. mars 2017 (endret) 6 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Har aldri drevet selvstendig, men har noen ganger lekt med tanken. Men det har blitt med tanken. @Monstrum har du smakt ølet Stellinger Divum og hva synes du i såfall om det? (Du jobber jo på polet også, så da får du lete frem) Kunne sikkert hostet opp noe eksotiske greier, men velger å svare kålrabi. God rå, grei kokt og himmelsk som stappe (selvlaget)! @Kruset hva skal være på tallerkenen sammen med raspeballene? Kan være greie som et verktøy for å redusere noe vekt, men er lite til hjelp om det er en livsstilendring som må til. Og da er gjerne lege/ernæringsspesialist rette hjelpen. @Moonwalker, erru på slanker'n? Jeg spiser vanligvis ikke raspeballer, men skal det spises er det helst med kålrabistappe og salt kjøtt/flesk på siden Mener jeg fikk det servert med kanskje pølse og poteter også? Det er i alle fall første gang jeg har synes det var godt. Slik jeg et vant med det er egentlig med flesk inni, og sirup og smør på siden. Det er ikke noe jeg virkelig har lyst til å spise. @Dr. A. Kula Hva har du helst som topping på hjemmelaget pizza? Endret 29. mars 2017 av Kruset
Dr. A. Kula Skrevet 29. mars 2017 #13465 Skrevet 29. mars 2017 10 minutter siden, Kruset skrev: Jeg spiser vanligvis ikke raspeballer, men skal det spises er det helst med kålrabistappe og salt kjøtt på siden Mener jeg fikk det servert med kanskje pølse og poteter også? Det er i alle fall første gang jeg har synes det var godt. Slik jeg et vant med det er egentlig med salt kjøtt inni, og sirup og smør på siden. Det er ikke noe jeg virkelig har lyst til å spise. @Dr. A. Kula Hva har du helst som topping på hjemmelaget pizza? Foruten ost og kjøtt(deig) blir det mais, ananas, paprika og løk. Kunne godt slengt på chilli, men ikke alle hjemme vil ha det forannevnte på pizzaen, så da blir det heller ikke chilli. @Kruset raspeballer uten flesk (bacon)? Du vet vel at det er til dette måltidet man har smør på flesk!? 1
Kruset Skrevet 29. mars 2017 #13466 Skrevet 29. mars 2017 28 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Foruten ost og kjøtt(deig) blir det mais, ananas, paprika og løk. Kunne godt slengt på chilli, men ikke alle hjemme vil ha det forannevnte på pizzaen, så da blir det heller ikke chilli. @Kruset raspeballer uten flesk (bacon)? Du vet vel at det er til dette måltidet man har smør på flesk!? Oi, der gikk det litt i kjappeste laget. Skal korrigere i opprinnelig svar, har selvsagt flesk til. Smør på flesk gjelder helst også pannekaker, forresten. @Dr. A. Kula Hvis du skal velge, vil du helst ha typisk norsk husmannskost, eller noe mer eksotisk?
Monstrum Skrevet 31. mars 2017 #13467 Skrevet 31. mars 2017 På 29.3.2017 den 13.44, Escape skrev: @Monstrum Hvorfor valgte du brukernavnet som du har?? Det er ett kallenavn jeg fikk av mamma når jeg hadde det litt vanskelig på barneskolen. Jeg følte meg som et monster, og da fikk jeg beskjed om at jeg var slett ikke noe monster, men derimot ett monstrum - og alle visste jo at et monstrum var mye smartere enn de dustene som snakket stygt om andre @Escape Hva er drømmeferien? På 29.3.2017 den 14.16, Kruset skrev: Stemmer det! Jeg er ikke akkurat noen stordrikker, så det kan vel nesten telles på fingrene hvor mange enheter det blir på et år. Men ja, det er godt med et glass vin @Monstrum Hvis du kunne bo akkurat hvor du ville i verden, hvor ville det vært? Jeg bor på det som i min mening er Norges vakreste sted Jeg vil være litt anonym her inne, så jeg sier ikke hvor, men jeg har ikke angret en dag på at jeg slapp alt jeg hadde i hendene og flyttet for snart to år siden. @Kruset Skulle du noen gang ønske livet ditt hadde tatt en annen vending, og hvordan ville det i så fall ha sett ut? På 29.3.2017 den 17.35, Dr. A. Kula skrev: Har aldri drevet selvstendig, men har noen ganger lekt med tanken. Men det har blitt med tanken. @Monstrum har du smakt ølet Stellinger Divum og hva synes du i såfall om det? (Du jobber jo på polet også, så da får du lete frem) Alt jeg kan om øl er utelukkende teoretisk desverre. Jeg har cøliaki, og dermed tåler jeg ikke, rett og slett Jeg finner ølet du snakker om på nettsiden vår, men da som juleøl, og det er utgått. Men det ser ut som ett skikkelig fyldig og godt øl! Vil tro det (i tillegg til å drikke for seg selv) går godt sammen med gulrotkake, evt også en frisk sitronkake, eller til litt skarpere oster. @Dr. A. Kula Er du interessert i øl/annen drikke, og hva er det i så fall som vekker den interessen? @Byjenta! Hvordan går det med bryllupsplanleggingen?
Byjenta! Skrevet 31. mars 2017 #13468 Skrevet 31. mars 2017 På 29.3.2017 den 16.59, applestories skrev: Flyttet "alle tingene mine" har jeg ikke gjort og hater tanken på å måtte gjøre det. Jeg har bodd fire steder. @Byjenta! Har du planer for påsken? Avslapning her =) Med mindre plutselig leiligheten blir solgt der oppe og vi skal opp og vaske og rydde ut der @applestories : Er du glad i dyr?
Byjenta! Skrevet 31. mars 2017 #13469 Skrevet 31. mars 2017 2 timer siden, Monstrum skrev: @Byjenta! Hvordan går det med bryllupsplanleggingen? Takk som spør! Det går veldig fint Har planlagt en del, men er jo selvfølgelig mye igjen. Litt over 1 år og 3 mnd igjen nå. Går fort @Monstrum Hvilke kant av Norge bor du på?
Byjenta! Skrevet 31. mars 2017 #13470 Skrevet 31. mars 2017 På 26.3.2017 den 22.57, Moonwalker skrev: Vårfølelse her i dag Reiser til vinteren for påske. @Byjenta! Kan du ligge i sengen en hel dag uten å få skyldfølelse? Jeg ligger aldri i senga med mindre jeg er dårlig, er jeg veldig dårlig en dag så kan jeg ligge hele senga uten skyldfølelse ja. Da har jeg ikke noe annet valg. @Moonwalker : Favoritt dialekt? 1
Monstrum Skrevet 31. mars 2017 #13471 Skrevet 31. mars 2017 12 minutter siden, Byjenta! skrev: Takk som spør! Det går veldig fint Har planlagt en del, men er jo selvfølgelig mye igjen. Litt over 1 år og 3 mnd igjen nå. Går fort @Monstrum Hvilke kant av Norge bor du på? Så koselig! Har vært innom bryllupsdagboka innimellom Jeg bor på nordvestlandet @Byjenta! Følger du med på Norske Talenter, eller andre lignende programmer? 2
Escape Skrevet 31. mars 2017 #13472 Skrevet 31. mars 2017 3 timer siden, Monstrum skrev: @Escape Hva er drømmeferien? Det tror jeg er til Sør-Afrika eller et annet land i Afrika! Jeg har så lyst å dra på hestesafari! Å ri side om side med sjiraffer og tusenvis av gnuer, i enorme daler eller i solnedgangen på kilometerlange sandstrender... Det hadde vært en drøm @Monstrum Hva er ditt beste barndomsminne? 1
Monstrum Skrevet 31. mars 2017 #13473 Skrevet 31. mars 2017 1 time siden, Escape skrev: @Monstrum Hva er ditt beste barndomsminne? Det hørtes absolutt herlig ut! Gode barndomsminner har jeg vel ikke kjempemange av, men de beste må være somrene hos bestefar, men graving etter mark som vi kunne fiske med, og små turer ned på nærbutikken for å kjøpe is. Og enorme mengder vafler. Bestefar elsker vafler @Escape Hvor ser du deg selv om ti år?
Escape Skrevet 31. mars 2017 #13474 Skrevet 31. mars 2017 Akkurat nå, Monstrum skrev: @Escape Hvor ser du deg selv om ti år? Jeg håper at jeg er utdannet veterinær! Og at jeg bor på et småbruk sammen med en mann jeg elsker og som liker friluftsliv like godt som meg! :D Håper jeg har en stall med et par hester, og egen veterinær-praksis rett utenfor huset! Og en dalmantiner som kan være med meg på ridetur. Dette har vært drømmen så lenge jeg kan huske @Monstrum Jeg spør det samme til deg, hvor ser du deg selv om 10 år? :D
Monstrum Skrevet 31. mars 2017 #13475 Skrevet 31. mars 2017 9 minutter siden, Escape skrev: Jeg håper at jeg er utdannet veterinær! Og at jeg bor på et småbruk sammen med en mann jeg elsker og som liker friluftsliv like godt som meg! :D Håper jeg har en stall med et par hester, og egen veterinær-praksis rett utenfor huset! Og en dalmantiner som kan være med meg på ridetur. Dette har vært drømmen så lenge jeg kan huske @Monstrum Jeg spør det samme til deg, hvor ser du deg selv om 10 år? :D Det hørtes helt herlig ut! Jeg håper vi tjener greit på bedriften, greit nok til at vi slipper å bekymre oss for økonomien konstant siden jeg ikke kan jobbe fullt. Jeg håper vi er gift, og har barn, at huset er pusset opp og at vi har anlagt hagen skikkelig. I drømmehagen min skal alt være spiselig! Frukt, grønnsaker, bær og blomster, en skikkelig kjøkkenhage så vi kan bli mer og mer selvforsynt. Også vil jeg lære meg de gamle konserveringsmetodene for å ta vare på maten lengst mulig, tørking, røyking, salting, sylting osv. Og en dag vil jeg ha vaktler i hagen :D @Escape Hva er den beste boken du har lest noensinne? 1
Escape Skrevet 31. mars 2017 #13476 Skrevet 31. mars 2017 Å, det høres veldig fint ut! :D Jeg tror ikke jeg har lest en bok frivillig i hele mitt liv, jeg kjeder meg alt for lett og glemmer lett detaljene... Det er noe med meg og bøker, for jeg leser jo masse annet som artikler osv haha Men, vi leste en bok på skolen "Bli hvis du kan, reis hvis du må" og den var veldig bra, selv om jeg ikke leste den ferdig. @Monstrum 1) Hvis du kunne spist middag sammen med hvilken som helst person i verden i morgen, hvem ville det ha vært? 2) Har du en guilty pleasure?
Monstrum Skrevet 31. mars 2017 #13477 Skrevet 31. mars 2017 4 minutter siden, Escape skrev: Å, det høres veldig fint ut! :D Jeg tror ikke jeg har lest en bok frivillig i hele mitt liv, jeg kjeder meg alt for lett og glemmer lett detaljene... Det er noe med meg og bøker, for jeg leser jo masse annet som artikler osv haha Men, vi leste en bok på skolen "Bli hvis du kan, reis hvis du må" og den var veldig bra, selv om jeg ikke leste den ferdig. @Monstrum 1) Hvis du kunne spist middag sammen med hvilken som helst person i verden i morgen, hvem ville det ha vært? 2) Har du en guilty pleasure? Oi, hm.. Jeg tror jeg ville spist med Barack Obama faktisk. Han fremstår som en veldig kunnskapsrik og interessant person, som likevel har humor. Av guilty pleasures... Hm... Hvis det er TV og sånt du tenker på, så kommer jeg faktisk ikke på noen Men du må gjerne spesifisere hvis det var noe annet du tenkte på @Escape Hva er det som fascinerer deg med hester?
Kruset Skrevet 31. mars 2017 #13478 Skrevet 31. mars 2017 7 timer siden, Monstrum skrev: Det er ett kallenavn jeg fikk av mamma når jeg hadde det litt vanskelig på barneskolen. Jeg følte meg som et monster, og da fikk jeg beskjed om at jeg var slett ikke noe monster, men derimot ett monstrum - og alle visste jo at et monstrum var mye smartere enn de dustene som snakket stygt om andre @Escape Hva er drømmeferien? Jeg bor på det som i min mening er Norges vakreste sted Jeg vil være litt anonym her inne, så jeg sier ikke hvor, men jeg har ikke angret en dag på at jeg slapp alt jeg hadde i hendene og flyttet for snart to år siden. @Kruset Skulle du noen gang ønske livet ditt hadde tatt en annen vending, og hvordan ville det i så fall ha sett ut? Alt jeg kan om øl er utelukkende teoretisk desverre. Jeg har cøliaki, og dermed tåler jeg ikke, rett og slett Jeg finner ølet du snakker om på nettsiden vår, men da som juleøl, og det er utgått. Men det ser ut som ett skikkelig fyldig og godt øl! Vil tro det (i tillegg til å drikke for seg selv) går godt sammen med gulrotkake, evt også en frisk sitronkake, eller til litt skarpere oster. @Dr. A. Kula Er du interessert i øl/annen drikke, og hva er det i så fall som vekker den interessen? @Byjenta! Hvordan går det med bryllupsplanleggingen? Ikke egentlig, jeg er fornøyd der jeg er i livet akkurat nå. Jeg tenker på et vis at det ikke nytter å gruble over de tingene i livet jeg skulle ønske var annerledes, for mange av dem er ting jeg ikke selv kunne påvirket. Noen valg underveis skulle jeg kanskje likevel gjerne tatt om igjen, men samtidig er det erfaringer jeg ikke ville vært foruten. @Monstrum Hvor mange ganger i ditt liv har du flyttet?
Monstrum Skrevet 1. april 2017 #13479 Skrevet 1. april 2017 9 timer siden, Kruset skrev: Ikke egentlig, jeg er fornøyd der jeg er i livet akkurat nå. Jeg tenker på et vis at det ikke nytter å gruble over de tingene i livet jeg skulle ønske var annerledes, for mange av dem er ting jeg ikke selv kunne påvirket. Noen valg underveis skulle jeg kanskje likevel gjerne tatt om igjen, men samtidig er det erfaringer jeg ikke ville vært foruten. @Monstrum Hvor mange ganger i ditt liv har du flyttet? Jeg har flyttet 8 ganger, kun innad i Norge @Kruset Jobber du ofte helger?
Kruset Skrevet 1. april 2017 #13480 Skrevet 1. april 2017 6 timer siden, Monstrum skrev: Jeg har flyttet 8 ganger, kun innad i Norge @Kruset Jobber du ofte helger? Jeg lever studentlivet, jobber ikke på siden. All ære til de som klarer det altså, jeg har ikke kapasitet. Med det sagt, helgene går iblant med til studier. @Monstrum Nevn tre egenskaper du liker ved deg selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå