Gå til innhold

Blir telefonsamtalene tyvlyttet til?

Melissa Gioberti

Anbefalte innlegg

Når man prater i telefonen - vanlig telefon eller mobil-

kan noen overvåke/tyvlytte til samtalene?

F.eks. folk som jobber i tele-selskapene som kundebehandlere, eller i andre stillinger? Uansett om det er ulovlig eller ei, har noen muligheten til å smuglytte på hvem som helst?

(Politiet har naturligvis lov)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F.eks. folk som jobber i tele-selskapene som kundebehandlere, eller i andre stillinger?

Da jeg jobbet i ett tele-selskap kunne ikke vi avlytte samtaler. (Men jeg TROR nok at det helt sikkert er noen i tele-bransjen som kan overvåke samtaler, selv om det er ulovlig,..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Når man prater i telefonen - vanlig telefon eller mobil-

kan noen overvåke/tyvlytte til samtalene?

F.eks. folk som jobber i tele-selskapene som kundebehandlere, eller i andre stillinger? Uansett om det er ulovlig eller ei, har noen muligheten til å smuglytte på hvem som helst?

(Politiet har naturligvis lov)

Ja, det er mulig.Særlig mobil, er lett å avlytte hvis man vil. En annen ting er om noen gidder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melissa G.utl.

Så det er lett å lytte til andre når de snakker på mobil?

Hvem er det lett for? Privatpersoner eller vanlige kundebehandlere i teleselskapene?

Hvis kundebehandlerne kan tyvlytte kan det jo hende at de overvåker folk de kjenner?

Hvilken posisjon i et teleselskap må man ha for å kunne tyvlytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar feil er det kjempeenkelt å avlytte mange av de trådløste fast-telefonene mange av oss har.

(De trådløste telefonene som ikke er spesielt kodet, altså)

Om jeg husker feil er det "politi-scannerene" som kan gjøre dette - bare de får tak i frekvensen din telefon sender på.

Og en "politi-scanner" kan hvem som helst skaffe seg.

Ulovlig, selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Så det er lett å lytte til andre når de snakker på mobil?

Hvem er det lett for? Privatpersoner eller vanlige kundebehandlere i teleselskapene?

Hvis kundebehandlerne kan tyvlytte kan det jo hende at de overvåker folk de kjenner?

Hvilken posisjon i et teleselskap må man ha for å kunne tyvlytte?

Man får kjøpt utstyr til det. Noen år siden jeg leste om det, så jeg vet ikke om det er forbudt. Uansett, sikkert ikke vanskelig å få tak i. Nå har man derimot begynt å selge mobiltelefoner med kryptering. De koster rundt 30 000 kroner.

Kundebehandlere har nok verken utstyr eller lov til å lytte på kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man får kjøpt utstyr til det. Noen år siden jeg

Glemte å si at det utstyret koster flere millioner, så det er ikke noe alle har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...