Melissa Gioberti Skrevet 2. oktober 2004 #1 Del Skrevet 2. oktober 2004 Når man prater i telefonen - vanlig telefon eller mobil- kan noen overvåke/tyvlytte til samtalene? F.eks. folk som jobber i tele-selskapene som kundebehandlere, eller i andre stillinger? Uansett om det er ulovlig eller ei, har noen muligheten til å smuglytte på hvem som helst? (Politiet har naturligvis lov) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2004 #2 Del Skrevet 2. oktober 2004 F.eks. folk som jobber i tele-selskapene som kundebehandlere, eller i andre stillinger? Da jeg jobbet i ett tele-selskap kunne ikke vi avlytte samtaler. (Men jeg TROR nok at det helt sikkert er noen i tele-bransjen som kan overvåke samtaler, selv om det er ulovlig,..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #3 Del Skrevet 2. oktober 2004 Når man prater i telefonen - vanlig telefon eller mobil- kan noen overvåke/tyvlytte til samtalene? F.eks. folk som jobber i tele-selskapene som kundebehandlere, eller i andre stillinger? Uansett om det er ulovlig eller ei, har noen muligheten til å smuglytte på hvem som helst? (Politiet har naturligvis lov) Ja, det er mulig.Særlig mobil, er lett å avlytte hvis man vil. En annen ting er om noen gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melissa G.utl. Skrevet 2. oktober 2004 #4 Del Skrevet 2. oktober 2004 Så det er lett å lytte til andre når de snakker på mobil? Hvem er det lett for? Privatpersoner eller vanlige kundebehandlere i teleselskapene? Hvis kundebehandlerne kan tyvlytte kan det jo hende at de overvåker folk de kjenner? Hvilken posisjon i et teleselskap må man ha for å kunne tyvlytte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 2. oktober 2004 #5 Del Skrevet 2. oktober 2004 i Telenor er det kun sikkerhetsavdelingen som har tilgang, der jobber det to personer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 2. oktober 2004 #6 Del Skrevet 2. oktober 2004 Om jeg ikke tar feil er det kjempeenkelt å avlytte mange av de trådløste fast-telefonene mange av oss har. (De trådløste telefonene som ikke er spesielt kodet, altså) Om jeg husker feil er det "politi-scannerene" som kan gjøre dette - bare de får tak i frekvensen din telefon sender på. Og en "politi-scanner" kan hvem som helst skaffe seg. Ulovlig, selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #7 Del Skrevet 2. oktober 2004 Så det er lett å lytte til andre når de snakker på mobil? Hvem er det lett for? Privatpersoner eller vanlige kundebehandlere i teleselskapene? Hvis kundebehandlerne kan tyvlytte kan det jo hende at de overvåker folk de kjenner? Hvilken posisjon i et teleselskap må man ha for å kunne tyvlytte? Man får kjøpt utstyr til det. Noen år siden jeg leste om det, så jeg vet ikke om det er forbudt. Uansett, sikkert ikke vanskelig å få tak i. Nå har man derimot begynt å selge mobiltelefoner med kryptering. De koster rundt 30 000 kroner. Kundebehandlere har nok verken utstyr eller lov til å lytte på kundene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2004 #8 Del Skrevet 2. oktober 2004 Man får kjøpt utstyr til det. Noen år siden jeg Glemte å si at det utstyret koster flere millioner, så det er ikke noe alle har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå