Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Obi-Wan Kenobi
Skrevet

Alle mennesker lyver, selvsagt lyer noen mer en andre. Men den som sier at han eller hun aldri har fortalt en liten hvit løgn lyver.

Skrevet

Jepp.

Man er direkte frekk hvis man er ærlig om absolutt alt....  

• Liker 1
Skrevet

Nemlig.

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Jeg lyver sjelden. Har lært meg at det er lettere å si "det vil jeg ikke svare på" eller "jeg vil ikke snakke om det nå" enn å lyve. Men for meg er løgn alvorlig. Jeg lyver kun når jeg blir presset opp i et hjørne bare for å holde freden, men det er sjeldent. Lyver kanskje 1 gang annenhver uke. 

Det er noen som sier dette med at man skal ikke si sannheten til alle, men da lyver man ikke om man bare holder kjeft. Jeg trenger ikke gå bort til noen å si at de kler seg stygt selv om jeg synes det. Da lar jeg selvsagt være å si noe.  

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Nei, det trenger man ikke være. Du kan unngå å si noe. Det er ikke sånn at man må si alt eller så lyver man. Du trenger bare ikke si alt som faller inn i hodet ditt. Jeg har i alle fall et sånr filter som gjør at jeg unngår å si alt som faller meg inn. Gjør meg ikke til en løgner :) 

Skrevet (endret)

Jepp.

Noen ganger unngår jeg å si noe. Jeg unngår å kommentere en del av det som kan såre. Men hvis noen spør: " se, nesen min er kjempestygg". Da sier jeg tilbake: " Nei det er den ikke det... Den er fin...! .". Kan si det uten at jeg mener det. Kun for å trøste og ikke såre vedkommende... Det er ikke en ond løgn. Jeg vil si at det er en løgn med gode hensikter og meninger i. 

Men er det en av mine nærmeste som føler seg stygg fordi de har en nese som ikke ser så bra ut... så vil jeg gjerne anbefale om de skal gjøre noe med det eller ikke. Men jeg vil alltid si: " Du er fin som du er" uansett situasjon. Og det er jo alle rundt meg. :) 

Endret av Meline37
Skrevet

Noen ganger unngår jeg å si noe. Jeg unngår å kommentere en del av det som kan såre. Men hvis noen spør: " se, nesen min er kjempestygg". Da sier jeg tilbake: " Nei det er den ikke det... Den er fin...! .". Kan si det uten at jeg mener det. Kun for å trøste og ikke såre vedkommende... Det er ikke en ond løgn. Jeg vil si at det er en løgn med gode hensikter og meninger i. 

Ja, man vil nødig være ekkel med sin venninne.

Skrevet

Jepp.

Enig, for av og til er det frekkt å være ærlig. Man kan ikke være ærlig om alt. Man må tenke på at andre har følelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...