AnnaAnnaAnna Skrevet 25. november 2015 #1 Del Skrevet 25. november 2015 Hei! Jeg lurer på om nikotinfri snus, eller urtesnus inneholder noe som kan være skadelig ved graviditet? Jeg er ikke gravid enda, men greit å vite. Jeg snuser fremdeles og sliter med å slutte. Håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #2 Del Skrevet 25. november 2015 Hei! Jeg lurer på om nikotinfri snus, eller urtesnus inneholder noe som kan være skadelig ved graviditet? Jeg er ikke gravid enda, men greit å vite. Jeg snuser fremdeles og sliter med å slutte. Håper på svar! Jeg ville tatt med innholdsfortegnelsen for en eller flere slike snuser (som du evt har tenkt å bruke), til legen og spurt om dette. Anonymkode: bb7bd...e65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidifrøkna Skrevet 27. november 2015 #3 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg snuste når jeg ble gravid og spurte legen min om akkurat dette.Han sa at det var ca like ille som vanlig snus fordi med snus så stiger blodtrykket og pulsen. Når du snuser nikotinfri skjer akkurat det samme fordi kroppen "tror" den får snus og reagerer på samme måte som med vanlig snus (placebo). Man skal gjerne ikke ha høyt blodtrykk/puls når man går gravid 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. november 2015 #4 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg snuste når jeg ble gravid og spurte legen min om akkurat dette.Han sa at det var ca like ille som vanlig snus fordi med snus så stiger blodtrykket og pulsen. Når du snuser nikotinfri skjer akkurat det samme fordi kroppen "tror" den får snus og reagerer på samme måte som med vanlig snus (placebo). Man skal gjerne ikke ha høyt blodtrykk/puls når man går gravid Høres ut som legen din er en idiot. Knekk fingeren hans og gi han en sukkerpille, si at når han svelger den får han ikke vondt fordi "kroppen" tror det er tramadol. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 27. november 2015 #5 Del Skrevet 27. november 2015 Høres ut som legen din er en idiot. Knekk fingeren hans og gi han en sukkerpille, si at når han svelger den får han ikke vondt fordi "kroppen" tror det er tramadol. Haha touché. Riktig nok skal man ikke kimse av placeboeffekten, men dette hørtes litt rart ut ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. november 2015 #6 Del Skrevet 27. november 2015 Haha touché. Riktig nok skal man ikke kimse av placeboeffekten, men dette hørtes litt rart ut ja. Det er neppe placeboeffekten han tenker på. Kroppen forbereder seg på inntak av substanser, folk har dødd av overdose fordi de tar rusmidlet i en annen setting. Men den effekten gjør jo kroppen klar til effekten, den forsterker den ikke, så legen må ha misforstått noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 27. november 2015 #7 Del Skrevet 27. november 2015 Det er neppe placeboeffekten han tenker på. Kroppen forbereder seg på inntak av substanser, folk har dødd av overdose fordi de tar rusmidlet i en annen setting. Men den effekten gjør jo kroppen klar til effekten, den forsterker den ikke, så legen må ha misforstått noe.Word. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heidifrøkna Skrevet 27. november 2015 #8 Del Skrevet 27. november 2015 Høres ut som legen din er en idiot. Knekk fingeren hans og gi han en sukkerpille, si at når han svelger den får han ikke vondt fordi "kroppen" tror det er tramadol. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2015 #9 Del Skrevet 27. november 2015 Onico er helt greit i følge min lege. Urtegreiene skal du være mer forsiktig med, der er det ofte ginseng og koffein osv som du helst ikke skal ha i deg. Anonymkode: a150b...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2015 #10 Del Skrevet 29. november 2015 Jeg gikk over til onico så fort jeg fikk antydning til positiv test. Hadde ingen planer om å bruke dette fast, men kun som en nedtrapping i noen uker, for så å slutte. Så begynte jeg (heldigvis??) å spy ørten ganger om dagen. Da mistet jeg helt lysten på snus, og kastet de siste boksene. Var vel da rundt 5-6 uker på vei. Som et spm. til ditt svar, jeg bekymret meg ikke for at onico var farlig for fosteret, men googler du (og spør her på forumet), får du helt sikkert svar både den ene og andre veien. Og for å understreke det; jeg er ANTI tobakk (og alkohol) i graviditeten, men altså rimelig avslappet til onico som verken innholder nikotin eller tobakk. Anonymkode: 25473...dca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiqueen Skrevet 30. november 2015 #11 Del Skrevet 30. november 2015 Jeg gikk over til onico så fort jeg fikk antydning til positiv test. Hadde ingen planer om å bruke dette fast, men kun som en nedtrapping i noen uker, for så å slutte. Så begynte jeg (heldigvis??) å spy ørten ganger om dagen. Da mistet jeg helt lysten på snus, og kastet de siste boksene. Var vel da rundt 5-6 uker på vei. Som et spm. til ditt svar, jeg bekymret meg ikke for at onico var farlig for fosteret, men googler du (og spør her på forumet), får du helt sikkert svar både den ene og andre veien. Og for å understreke det; jeg er ANTI tobakk (og alkohol) i graviditeten, men altså rimelig avslappet til onico som verken innholder nikotin eller tobakk. Anonymkode: 25473...dcaHar lege i familien som også mener onico er helt greit bare for å henge meg på her :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heipåådeg Skrevet 30. november 2015 #12 Del Skrevet 30. november 2015 Noen som vet om kick-up er innafor ?:) nikotinfri snus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #13 Del Skrevet 5. desember 2015 Noen som vet om kick-up er innafor ?:) nikotinfri snus.Koffein og ginseng er vel ikke anbefalt. Det var mye annet rart i den også, men vet ikke om det er skadelig på noen måte. Legen min anbefalte meg å holde meg til onico da den har veldig få og trygge ingredienser. Anonymkode: a150b...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #14 Del Skrevet 5. desember 2015 Her er hva produsenten av Kick up skriver på sine egne hjemmesider:GraviditetKan jag använda Kickup när jag är gravid?Svar: Vi rekommenderar att gravida följer livsmedelsverkets kostråd för gravida därför bör gravida ej använda Kickup då de innehåller ginseng. Anonymkode: a150b...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 5. desember 2015 #15 Del Skrevet 5. desember 2015 Vitamin E er skadelig, unngå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #16 Del Skrevet 5. desember 2015 Dersom graviditeten i seg selv ikke er nok motivasjon til snusslutt så vet ikke jeg... Anonymkode: a9a34...f7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2015 #17 Del Skrevet 5. desember 2015 Kick Up immeholder gimseng og koffein, så den bør du holde deg unna. Onico tror jeg er greit. Et lite tips: Slutt før du prøver å bli gravid. Dersom du alt er gravid og ikke klarer å slutte blir det raskt et problem, dessuten behøver du ikke utsette deg selv (og mannen din) for dårlig humør pga. nikontinabstinenser samtidig som du har humørsvingninger pga. graviditet. Anonymkode: 3d594...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #18 Del Skrevet 7. desember 2015 Enig med siste taler. Slutt før du blir gravid. Det gjør sjansen for å bli gravid større også. Snuser mannen din bør han også slutte. Sædcellene påvirkes også av nikotin. Er det ikke greit å gjøre en effort for å få et friskt barn...? Anonymkode: 8f20f...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #19 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg skjønner godt at du spør og synes selv det er sykt vanskelig å slutte å snuse (mye vanskeligere enn røyk). Har alltid tenkt jeg skal snuse til positiv test, da det vil være den motivasjonen jeg trenger. Men nå prøver jeg å slutte mens vi prøver. Har gitt meg lov til å bruke Onico frem til juleferien (stress på jobb). Har en pakke kick-up og for variasjonen, men det er bare siden jeg vet at jeg ikke er gravid. Anonymkode: 11437...b5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå