Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig med kjærlighetssorg etter brudd mellom meg og eksen. (Han dumpet meg til fordel for en anne jente, selv om det ikke er noe serriøst mellom dem enda, så har han sagt at han er forelsket i henne og har vært det en god stund nå). Vi har fortsatt kontakt og er fremdeles venner. Jeg savner han veldig og håper enda at han skal komme tilbake, selv om jeg egentlig vet at det aldri blir å skje. Det har blitt så ille at jeg vurderer å flytte til en annen by når skoleåret er ferdig slik at jeg kan glemme dem begge to.
Hva er ditt beste tips mot kjærlighetssorg og det å komme over han? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg sliter med kjærlighetssorg også. Har forhørt meg med råd om hvordan komme over det. 

Hører at det er smart å skrive ned alle negative sider som var, og da finner man lettere ut at det gjerne var helt feil, og at personen ikke var den du trodde den var. Man blir ganske blind når man er forelsket men etterpå så ser man det. 

Man har lov å sørge en stund. Men etter en tid så er det smart å begynne å tenke videre, men vent til du er klar for det. Jeg datet 3 menn etter at eksen gjorde det slutt med meg. En av dem er veldig interessert i meg og faktisk: det er herlig å se alle meldingene han skriver til meg... hvor høyt han forguder meg... og faktisk : han viser iallefall at han forguder meg mer enn eksen gjorde, men jeg klarte ikke å gjengjelde det, . Vanskelig...Har ikke orket å møte han igjen..   Men ... jeg ser sider han viste som ikke eksen viste meg. Og de sidene får meg til å føle meg verdifull og gi meg håp om at en dag så er jeg ute av kjærlighetssorgen og finner en snill god mann. Det var faktisk herlig å møte en mann som ville jobbe for å være i livet mitt, men huff .... det var ikke gjensidig.. Jeg følte meg ikke klar for mer. 

Jeg følte at datingen gjorde meg ulykkelig for hjernen var ikke tilstede.... , så jeg har tatt det rolig nå. Men en dag vil jeg være over det med eksen. Er glad han gikk når han ikke likte meg, og ikke ville ha meg. :) . Alle fortjener en som virkelig setter pris på seg.  Ønsker deg lykke til , og håper at tipsene mine hjelper :) . Husk finn deg en bra hobby, og nyt livet... ikke stress! Klem! 

Endret av Meline37
  • Liker 3
Skrevet

Du må slutte med å ha kontakt med han så lenge følesene fortsatt er der. Vondt ja.. men nødvendig. Slett og blokker han dra sosiale medier og på tlf. Når du har kommet over han både følesesmessig og er ferdig med alt rundt han kan dere kanskje ha kontakt igjen men dette er en vurderingsak. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor du absolutt ønsket kontakt med han. Han er en drittsekk som dumpet deg for en annen dame. Etter min mening dumper man noen før man finner noen andre. Her ble du bare kastet vekk og byttet ut. Hva skal du da med en slik fyr i livet ditt?

Noe du også kan Gjøre er å slette livet dere hadde sammen på en måte. Slett meld og bilder enten kaster du eller gjemmer det langt vekk. Det skal være ute av syne for å si det sånn.

Et siste tips. Pleie deg selv og vær mest mulig opptatt. Gå ut med venner så ofte du kan og få fokuset over på noe annet. Sjansen for at han kommer tilbake er liten så ikke lur deg selv med å vente på han på en måte. Og skulle han komme tilbake så er sjansen stor for at du blir dumpa igjen når han finner seg en ny jente. Han har jo gjort det før ikke sant..

Det finnes flere fisk i havet og en dag treffer du en ordentlig gutt du også. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor har du kontakt med han når han oppførte seg som en drittsekk mot deg?

Du må begynne å sette grenser for deg selv, gi han motstand. Som ei sa over her : SLETT han fra sosiale medier, blokker tlf, ha fullstendig avstand til han, for sånn som du holder på nå, blir det bare selvpining.

Ta vare på deg selv!

Det finnes andre der ute!

Anonymkode: 17811...860

• Liker 2
Skrevet

Ikke ha kontakt så lenge du har følelser, det er alltid smartest å bli ferdig med de først.

Ta deg god tid - men ikke for god! Du skal få grine og sørge denne uken men etterpå så er du ferdig. Innfall nå og da er greit, men du skal ikke tenke på saken aktivt lenger. Nå skal du fokusere på deg selv og ikke han. Tren en ekstra dag i uken, fokuser på skolearbeid, ta opp en hobby (feks strikking er kjekt mot julegavetidene), se film og tvserier du vil, lag mat du vil ha osv. 

Han valgte henne og sjangsen for at han kommer tilbake er minimal. Du var ikke den rette, og selv om det er kjipt å høre så må du faktisk innse det. Det betyr ikke at han ikke likte deg osv men dere er ikke ment til å være sammen. Gråt litt til, så hever du hodet og kommer deg videre. 

Skrevet (endret)

Den 24.11.2015 at 23.11, Meline37 skrev:

Endret av haze
ble rot i systemet
Skrevet (endret)
Den 25.11.2015 at 1.47, tussi84 skrev:

Etter min mening dumper man noen før man finner noen andre. Her ble du bare kastet vekk og byttet ut. Hva skal du da med en slik fyr i livet ditt?

Endret av haze
Skrevet

Si til deg selv at det er over for godt. Si til deg selv at han vil ikke ha deg og at du vil respektere det. Ikke går rundt og håp på at han skal komme tilbake til deg. Ikke tenk hvor fint det hadde vært å bli sammen med ham igjen. 

Skrevet (endret)

Hvorfor har du kontakt med han når han oppførte seg som en drittsekk mot deg?

Du må begynne å sette grenser for deg selv, gi han motstand. Som ei sa over her : SLETT han fra sosiale medier, blokker tlf, ha fullstendig avstand til han, for sånn som du holder på nå, blir det bare selvpining.

Ta vare på deg selv!

Det finnes andre der ute!

Anonymkode: 17811...860

Jeg forstår at det er vanskelig for trådstarter. Man blir ganske blind når man er forelsket, og glad i en person. 

Endret av Meline37
Skrevet (endret)

Ikke ha kontakt så lenge du har følelser, det er alltid smartest å bli ferdig med de først.

Ta deg god tid - men ikke for god! Du skal få grine og sørge denne uken men etterpå så er du ferdig. Innfall nå og da er greit, men du skal ikke tenke på saken aktivt lenger. Nå skal du fokusere på deg selv og ikke han. Tren en ekstra dag i uken, fokuser på skolearbeid, ta opp en hobby (feks strikking er kjekt mot julegavetidene), se film og tvserier du vil, lag mat du vil ha osv. 

Han valgte henne og sjangsen for at han kommer tilbake er minimal. Du var ikke den rette, og selv om det er kjipt å høre så må du faktisk innse det. Det betyr ikke at han ikke likte deg osv men dere er ikke ment til å være sammen. Gråt litt til, så hever du hodet og kommer deg videre. 

Kjærlighetssorg kan sitte i lenge. Det sies at noen kan ha det i noen dager, noen kan ha det i flere måneder, og noen i flere år. Men jeg må si at det kan være smart å forsøke å finne på ting... ta seg en tur en eller annen plass, se film, og skape nye opplevelser som gjør at man opplever andre ting som tar fokuset bort.

Samtidig så er det viktig å se tilbake på livet sitt, og tenke på alt som var positivt. Men samtidig så er det viktig å tenke på hva som var negativt. 

Ingenting er mindre attraktivt enn en person som ikke har følelser for deg. Sånn føler jeg det. Tenk på den setningen.  

Jeg tenker ofte : tenk... jeg brukte jo altfor mye tid på han... Men han har brukt like mye av sin tid på deg som du brukte på han. 

Kjærligheten er faktisk en stor risikosport. Derfor kan man ha det faktisk bedre som singel og ;) . Jeg har kun hatt 3 forhold, men jeg har datet noen over lengre perioder før. Så hvis jeg skal ta med det i betraktning og, så har jeg blitt dumpet altfor mange ganger de siste 4 årene ;) . Dermed så ser jeg hvor stor risiko det er for å miste en partner. Man eier ingen. Og dermed så har jeg funnet ut at det er bedre å være singel av og til. For da har man ingen som forsvinner. Og da får man ingen kjærlighetssorg. 

Jeg føler faktisk nå at kjærlighetssorg er en del av livet mitt. Jeg har blitt dumpet mange ganger de siste 4 årene. Ble singel etter et veldig langt forhold på nesten 16 år for 4 år siden. Etter det har jeg blitt såret , såret , og såret  og opplevd en verden jeg aldri trodde jeg skulle oppleve... : Så kjærlighetssorgen er bare en del av mitt liv haha :D Får se på det med humor ;) . Samtidig så har jeg opplevd mye "eventyr" . 

Det er veldig lett å håpe på at vedkommende kommer tilbake igjen. Men det gjelder å gi opp håpet.... selv om det er lett å klamre seg fast til et håp.... "Det er som å klamre seg fast til en stein istedet for å våge å legge på svøm videre i livet". Man er redd for å svømme fra tryggheten. Men var det noe trygghet i det? Det kan ikke ha vært noe trygghet i det når han gikk sin vei. Men må innrømme: jeg sitter å håper på at noen av mine ekser skal ta kontakt og ville ha meg igjen ;) 

Ta tiden til hjelp trådstarter: Og les rådene mine.. Jeg er veldig bra erfaring innen kjærlighetssorg etter alle mennene jeg har hatt som har dumpet meg , og jeg forsøker å se humoren i tragiske kjærlighetsslivet mitt , og egentlig så er det humor å tenke på hvor mange ganger jeg har blitt dumpet, og fått kjærlighetssorg, men hvor lett jeg kom over noen av de, mens noen få av de var tyngre å takle ;) . Forsøker å se det komiske i situasjonen. Det hjelper. Kjærlighetslivet kan være som en dramatisk komedie ;) 

Endret av Meline37
Skrevet

du kan virkelig ikke være venn med han og ha kontakt med han. dere er ikke venner, du vil ha han og han har funnet en annen! dette går bare en vei, og det er negativt mot deg. han får jo i pose og sekk han nå, har en jente som vil ha han tilbake og tar kontakt med han, mens han koser seg med en annen. føler seg nok som kongen på haugen! 

jeg kom ikke over kjærlighetssorgen før jeg fjernet ekssamboeren min på alle sosiale medier og sluttet kontakten. ba han ikke kontakte meg noengang igjen, så jeg kunne komme meg videre og han ikke skulle rippe opp i sårene mine når de begynte å gro. nå sitter jeg her superlykkelig for at han lot meg gå, så jeg faktisk kan finne noen som VIRKELIG vil ha meg. 

man blir naiv, rett og slett dum når man er blind av kjærlighet. prøv å ta til deg rådene her, for det eneste som kommer til å gjøre at du kommer deg videre er å stoppe kontakten. blir for dumt å håpe på at en kommer tilbake når han koser seg med en annen og tydelig ikke bryr seg noe særlig om dine følelser. du sårer bare deg selv, og SLUTT MED DET! du er mer verdt enn å ønske en som ikke vil ha deg tilbake. sannheten er brutal, jeg vet. har vært der selv, men nå som jeg ser klart skulle jeg ønske jeg gjorde dette før jeg klarte det. jeg såret bare meg selv, mens han fikk i pose og sekk, og ja - følte seg som kongen på haugen. ikke gi han den tilfredsstillelsen. kjenner jeg blir irritert når jenter ikke ser selv at de er verdt mer. selvom jeg har vært der selv, blir jeg irritert nå som jeg ser klart og forstår litt mer. 

Anonymkode: 48eba...d82

Skrevet (endret)

Jeg sliter veldig med kjærlighetssorg etter brudd mellom meg og eksen. (Han dumpet meg til fordel for en anne jente, selv om det ikke er noe serriøst mellom dem enda, så har han sagt at han er forelsket i henne og har vært det en god stund nå). Vi har fortsatt kontakt og er fremdeles venner. Jeg savner han veldig og håper enda at han skal komme tilbake, selv om jeg egentlig vet at det aldri blir å skje. Det har blitt så ille at jeg vurderer å flytte til en annen by når skoleåret er ferdig slik at jeg kan glemme dem begge to.

Aksepter at det er over., og ta konsekvensene av det.

Null kontakt.

Rydd bort/kast alt som minner om han.

Når du begynner å tenke på han, distraher deg selv med noe slik at du kommer ut av sporet..

Plei vennskap, tren, reis. Gjør hyggelige ting.

Møt og flørt med andre gutter når du er klar for det.

Endret av Arca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...