Gå til innhold

Ser du ned på folk som er dårlig i matte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du ned på folk som strøyk eller fikk 2er i matte på videregående?

Anonymkode: d4d97...940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser litt ned på de som syntes det er greit å ikke forstå matte. Jeg ser ikke ned på de som prøver

Anonymkode: 55aab...2cd

• Liker 8
Skrevet

Jeg ser litt ned på de som syntes det er greit å ikke forstå matte. Jeg ser ikke ned på de som prøver

Anonymkode: 55aab...2cd

Signerer!

Anonymkode: 1b3ee...b5d

Skrevet

En del av de som er "dårlige" i matte prøver ikke å lære seg noe. De har den innstillingen at matte er vanskelig og at de ikke klarer det og da gidder de ikke engang å prøve, for dermed å gjøre andre ting i mattetimene også får de karakterer deretter. Problemet er at de ofte tror at de faktisk jobber og prøver, selv om de ikke gjør det. 

Har for eksempel noen av de i klassen min og blir egentlig litt irritert, selv om det ikke går utover noen andre enn dem selv. 

Skrevet

Jeg ser ikke ned på folk som er "dårlige" i matte nei, men mange jeg vet om som er det jobbet aldri med faget heller. Jeg klarer heller ikke forstå meg på folk som ikke gjør noe med en strykkarakter. Men ser ned på? Nei. 

Skrevet (endret)

Liker broren min enda bedre siden han er så dårlig i matte. Kjipt om han hadde vært bedre enn meg i absolutt alt.

Endret av Summers
  • Liker 2
Gjest Spiderman
Skrevet

Nei.

Matte ville ikke vært veien å gå hvis man skulle connecte med meg uansett. Derimot hvis det hadde vært snakk om en person som føler seg kul, forsvarer at hun strøk og setter personer som var gode i matte i en bås som nerder ville jeg trolig sett ned på dem.

Men ellers er mattekunskaper veldig lite relevant.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg gjorde det frem til jeg selv ikke klarte å skjønne bæret lengre.

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Noen er flinke i matte mens andre er flinke til andre ting. Stryker man så er det bare å prøve igjen.

Anonymkode: 40dd8...82d

Skrevet

Jeg suger så kraftig i matte. Tror nok at 3.klassinger er flinkere enn meg... Jeg teller med fingrene når jeg skal regne sånn 33-7. Har jobbet litt med regnskap før da, heldigvis gikk det greit etterhvert som jeg skjønte greia hehe. Men så kunne man jo bruke kalkulator! 

Anonymkode: b8b7e...9ac

Skrevet

Synes synd på dem som sliter med grunnleggende praktisk regning som valuttaomregning og halvering av oppskrifter ol.

Men matematik er jo noe som stopper seg for de fleste av oss på ett nivå. Selv nådde jeg taket etter 1 års universitetsstudier.

Anonymkode: 5e468...f8c

Skrevet

Jeg gjorde det frem til jeg selv ikke klarte å skjønne bæret lengre.

hvilket nivå var det?

Anonymkode: 8eb6e...425

Skrevet

Det er meget sjelden jeg spør noen om mattekarakteren deres eller av andre grunner får informasjon om det. Kjenner noen med dyskalkuli som jobbet som bare det for å få 2er i matte, aldri sett ned på denne personen. Kan innrømme det at jeg er glad for at jeg ikke har noen lærevansker og føler meg litt ''flink'', men aldri sett ned på noen fordi de er dårligere enn meg i noe. De er sikkert mye bedre enn meg i noe jeg ikke er så flink til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...