Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer ble gravide på 2.pp og var overlykkelige. Desverre mistet vi på mandag,da var vi 5+5... har ingen barn fra før og er rimelig knust.. nå vil vi bli gravide så fort som mulig igjen. Siden jeg mistet på mandag ( var på legevakta og fikk konstatert at det ikke lenger var noe i livmora på ultralyd ...) har jeg testet EL bare for å se. I går blødde jeg fortsatt litt og testet positivt. I dag testet jeg svakt positiv.  Reagerer el test på HCG? Mener å ha lest det et sted? Var dermed testen i går falsk,og at det i dag tyder på at hcg nivået er på nedtur...? Kan jeg nå regne blødningen jeg har som en mens med tanke på når EL kommer neste gang?  Jeg tok hcg-blodprøve mandag, skal ta ny i slutten av uka eller neste mandag. Men er vel ingen tvil om at det nivået kommer til å være nede eller helt borte.. er litt ivrig på en ny spire så fort som mulig så alle råd mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet omtrent på samme tid som deg, tror EL kom til vanlig tid etterpå, var maks et par dager forskjell hvertfall. Tror g-testen var negativ igjen etter 3 dager. EL-tester kan reagere på hcg, så man kan få falsk positiv rett etter man har mistet. Vet ikke helt hva du mener med en svakt positiv, var EL testen det, eller g-test? EL-tester blir ikke svakt positive da streken må være lik sterk eller sterkere enn kontrollstreken for å være positiv :)

Skrevet

Leit å høre.. ble du fort gravid igjen etterpå ? Nei var kanskje negativ da siden kontrollstreken var sterkere ? :)  men bør jeg fortsette å teste hver dag fremover nå da siden jeg ikke helt aner når el kommer ? :) vil nødig misse en sjanse :fnise: kjenner at det eneste som kan gjøre dagene litt lysere nå er en ny spire :)

Skrevet

Leit å høre.. ble du fort gravid igjen etterpå ? Nei var kanskje negativ da siden kontrollstreken var sterkere ? :)  men bør jeg fortsette å teste hver dag fremover nå da siden jeg ikke helt aner når el kommer ? :) vil nødig misse en sjanse :fnise: kjenner at det eneste som kan gjøre dagene litt lysere nå er en ny spire :)

Har blitt gravid i pp2 og pp3 etter jeg har mistet, men er dessverre fremdeles barnløs... Da var den nok negativ ja. Hvis du føler for å teste hver dag er det jo ikke noe problem, er jo umulig å vite når den kommer :) Men ville nok gått utifra at den kom til vanlig tid og regne SA som mensen, det funket her hvertfall da jeg mistet i uke 5. Kjenner til følelsen av å ville ha ny spire igjen umiddelbart ja, er i samme situasjon nå faktisk, lett å bli litt desperat :P Hadde EL forrige uke, så klør i fingrene etter å få teste! :)

Skrevet

Så leit å høre :klem: jeg har testet hver dag denne uka, å fredag fikk jeg positiv El test, la inn noen aksjer da :fnise: men lørdag var den så vidt jeg kunne se negativ, og i dag fikk jeg negativ på en å positiv på en annen (har to typer strimmel)... Merkelig.. Skal ta ny hcg blodprøve i morgen hos gynekolog, siden det da er en uke siden sist. Men dersom det stemmer at jeg hadde El i helgen å aksjene har nådd frem så blir jo dette bare surr.. Huff :bond:  jeg testet positivt på g test bare 8 dager etter positiv El test jeg, brukte slike ekstra sensitive, så er du heldig kan du teste alletede😊 

Skrevet

Så leit å høre :klem: jeg har testet hver dag denne uka, å fredag fikk jeg positiv El test, la inn noen aksjer da :fnise: men lørdag var den så vidt jeg kunne se negativ, og i dag fikk jeg negativ på en å positiv på en annen (har to typer strimmel)... Merkelig.. Skal ta ny hcg blodprøve i morgen hos gynekolog, siden det da er en uke siden sist. Men dersom det stemmer at jeg hadde El i helgen å aksjene har nådd frem så blir jo dette bare surr.. Huff :bond:  jeg testet positivt på g test bare 8 dager etter positiv El test jeg, brukte slike ekstra sensitive, så er du heldig kan du teste alletede😊 

Testa i går, ser "noe" men kan like godt være en skyggestrek. Av erfaring tester jeg ikke positivt før 10 dager etter eggløsning uansett, så har slutta og teste før det. Skal gå på blodfortynnende denne gangen, så vil helst finne ut om jeg er gravid så tidlig som mulig! Blir sikkert ny test i morgen :)

Skrevet

Testa i går, ser "noe" men kan like godt være en skyggestrek. Av erfaring tester jeg ikke positivt før 10 dager etter eggløsning uansett, så har slutta og teste før det. Skal gå på blodfortynnende denne gangen, så vil helst finne ut om jeg er gravid så tidlig som mulig! Blir sikkert ny test i morgen :)

Ååå så spennende 😊. Krysser fingrene for at det er en liten spire 😊 jeg blir ikke klok på disse eggløsningstestene plutselig.. Testet positivt siden fredag i tillegg til i dag..  Mulig det er hcg nivået som lurer meg, så skal bli greit å få tatt ny prøve i dag 😊 

Skrevet

Ååå så spennende 😊. Krysser fingrene for at det er en liten spire 😊 jeg blir ikke klok på disse eggløsningstestene plutselig.. Testet positivt siden fredag i tillegg til i dag..  Mulig det er hcg nivået som lurer meg, så skal bli greit å få tatt ny prøve i dag 😊 

Har absolutt ingen symptomer da, men det kan jo ha endret seg siden sist gang, selv om det har vært likt hver gang. Ble ingen test i dag, så blir vel en i morgen :)

Kan sikkert være hcg-nivået som gjør de positive ja, men vet jo aldri med denne kroppen...

Har gått over til temping jeg denne syklusen, trodde det skulle bli stress å måtet teste hver morgen, men det var det absolutt ikke. Var veldig tydelig når EL var hvertfall :) Sleit med at jeg ikke fikk positive EL-tester etter jeg var gravid sist, selv om jeg hadde EL, så fant ut det var like greit å droppe de. Hadde aldri det problemet før, merkelige greier...

Skrevet

Har absolutt ingen symptomer da, men det kan jo ha endret seg siden sist gang, selv om det har vært likt hver gang. Ble ingen test i dag, så blir vel en i morgen :)

Kan sikkert være hcg-nivået som gjør de positive ja, men vet jo aldri med denne kroppen...

Har gått over til temping jeg denne syklusen, trodde det skulle bli stress å måtet teste hver morgen, men det var det absolutt ikke. Var veldig tydelig når EL var hvertfall :) Sleit med at jeg ikke fikk positive EL-tester etter jeg var gravid sist, selv om jeg hadde EL, så fant ut det var like greit å droppe de. Hadde aldri det problemet før, merkelige greier...

Spennende 😊 har vært å tatt ny blodprøve nå, skal ringe i morgen å få svaret. Trodde virkelig jeg hadde El i helgen, men til min store fortvilelse begynte jeg plutselig å blø skikkelig i dag..  Regner med det må være frøken rød.. Som virkelig ikke er velkommen..  Da kan jeg umulig hatt El likevel..? 

Ja kroppen er merkelig..  Merker jeg er litt frustrert over å ikke ha noen kontroll over den.. Jeg har vurdert temping men ikke helt satt meg inn i det..er det litt mer presist?  Blir smårar skal disse El testene vise to forskjellige ting ihvertfall..  😅

Skrevet

Jeg fikk svar på hcg prøve som var tatt i går.  Mandag da jeg mistet hadde jeg 106,  i går hadde jeg 115. Altså har den steget litt.. Helsesekretæren måtte konferere med gynekologen å de er plutselig litt usikre på om jeg har mistet, eller om det er igjen noe som gir utslag.. Har noen noe erfaringer med dette?  Veldig usikker på hva jeg skal tro.. Har voldsomt ubehag i magen å liten blødning fortsatt.. Usikker på hva jeg skal tro å gjøre...  Takknemlig for råd..  😊

Gjest Valmuen
Skrevet

Jeg fikk svar på hcg prøve som var tatt i går.  Mandag da jeg mistet hadde jeg 106,  i går hadde jeg 115. Altså har den steget litt.. Helsesekretæren måtte konferere med gynekologen å de er plutselig litt usikre på om jeg har mistet, eller om det er igjen noe som gir utslag.. Har noen noe erfaringer med dette?  Veldig usikker på hva jeg skal tro.. Har voldsomt ubehag i magen å liten blødning fortsatt.. Usikker på hva jeg skal tro å gjøre...  Takknemlig for råd..  😊

Det er jo en veldig liten stigning på så kort tid, så ville ikke fått for mange forhåpninger. Hcg skal jo dobles ca annenhver dag... Kan være noen rester igjen som gjør at det fremdeles er hormoner, men det kan de sjekke. Vet ikke hva de kommer til å gjøre med det da, (her har enten alt kommet ut av seg selv med et brak, eller MA med medisinsk abort), men er vel bare to alternativer, å vente for å se om alt kommer ut etterhvert, eller utskrapning, evt. cytotec...

Skrevet

Huff.. Ja jeg forstår ingenting.. Men dersom det er er igjen bare rester kan det da fortsette å stige?  Trodde det da stoppet opp..? Kjenner jeg blir innmari sliten av alt dette.. Hadde håpet at alt var over så jeg kunne fortsette å prøve.. Kjenner jeg har et snev av håp, men det er sikkert liten vits i.. 😞.er redd for neste steg dersom det er igjen noe.. Skal inn igjen på en uke, men jeg hadde håpet det blir noe før.. 

Men hvordan går det med deg? 

Gjest Valmuen
Skrevet

Huff.. Ja jeg forstår ingenting.. Men dersom det er er igjen bare rester kan det da fortsette å stige?  Trodde det da stoppet opp..? Kjenner jeg blir innmari sliten av alt dette.. Hadde håpet at alt var over så jeg kunne fortsette å prøve.. Kjenner jeg har et snev av håp, men det er sikkert liten vits i.. 😞.er redd for neste steg dersom det er igjen noe.. Skal inn igjen på en uke, men jeg hadde håpet det blir noe før.. 

Men hvordan går det med deg? 

Ja, kroppen kan dessverre produsere litt hormoner om det er rester, det er vel også vanlig at nivåene går litt opp og ned hvis man er gravid utenfor livmoren, uten at jeg skal skremme deg med det eller noe. 

Får håpe alt kommer ut av seg selv etterhvert, blir liksom litt lettere sånn :) Men ville hvertfall hatt lav terskel for å kontakte lege om du føler deg dårlig eller får sterke smerter.

Fikk en kanskjestrek på test i går, men prøver å ikke legge for mye i det, blir ny i morgen! Har litt symptomer på tidlig graviditet, men har vært litt kluss i systemet etter jeg mistet sist, så kan jo være derfor...

Skrevet

Ja har lest litt om dette med exu å håper det ikke er det 😞 har fortsatt litt kramper som stikker i med veldig jevne mellomrom, men minner mest om litt merkelige mens smerter.. Blødde mye mindre i går å i dag er det nesten ikke i det hele tatt, enda ihvertfall.. Men kvalm å klarer nesten ikke spise så holder meg hjemme fra jobb i dag etter en utrolig lang å vondt kveldsvakt i går.. Håper jeg får svar snart så jeg blir ferdig med dette..  

Krysser alle fingrene for deg 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...