Cata Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #1881 Skrevet 11. desember 2006 Avslått telefon, Bettie, avslått telefon..... . Ingen som forstyrrer da. Neida, telefon skal slås på. Er ingen fare i dag når avløseren min er på plass. Da ringer de ikke meg . Han fikser sakene han- om det skulle være noe. Men det tror jeg egentlig ikke det er, -jeg tror jeg fikk tatt knekken på problemet midlertidig. Mistenker at det er en forbrukskomponent som vi bytter ca. 1 gang i uka som er av litt dårlig kvalitet. Når jeg bytter til en annen leveranse av samme komponent så ser alt så meget bedre ut. Burde antakelig har reklamert, men det forekommer meg at bevisførselen blir så slitsom at det ikke er bryet verdt. Komponenten er billig, så vi får heller bytte litt oftere. Sjelden jeg går for den løsningen, men akkurat i dette tilfellet tror jeg det er det mest matnyttige. Nuvel, jeg er i full gang med tvangsferien. Sitter og venter på kaffen (ikke malabar på en hverdag, nei). Skal ha et par kopper kaffe + KG før jeg begynner å svinge meg. Blir ikke store svingen altså, -må bare få avsted de før nevnte julegaver. Og så må jeg bake brød. Må ha litt mat i jula også....
Gjest Tyr Skrevet 11. desember 2006 #1882 Skrevet 11. desember 2006 åh ferskt brød.....kan jeg få en skalk ?
Cata Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #1883 Skrevet 11. desember 2006 Jada, men det må bakes først. Blir kveldsarbeid så det er ferskest mulig til frokost.
Cata Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #1884 Skrevet 11. desember 2006 Sånn! Brødene står i stekeovnen. Så ut til å bli en liten katastrofe pga. løs deig, men heldigvis ble det ikke så ille å bake ut som jeg forventet. Har til og med fått benkeplata noenlunde ren etterpå. Har fått gjort litt i dag da. Julegavene er sendt og jeg hadde en liten utflukt til nabobyen der de har et parfymeri som faktisk selger "min" bodylotion. Passet bra for jeg var nesten lotionfri. Med andre ord litt nyttig feriedag.
Cata Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #1885 Skrevet 12. desember 2006 No ha vi vaska golve' og vi ha børi ved, og vi ha sett opp føggelbainn som vinden har rev' ne'.... Altså: Jeg er lei av vind. Kan noen med gode forbindelser vennligst legge inn en bestilling på passe kaldt, klart vintervær med minus 5 grader og 7,5 cm nysnø? Forøvrig er det dårlig med "føggelbainn" her, men jeg har vasket. Måtte vaske trappeoppgang, så da gav jeg like gjerne baderomsgulvet en liten skrubb først. Burde tatt resten også, men så var det dette med vind og regn da.... Vil ikke løpe byen rundt for å sanke inn forfløyne (og søkkvåte) ryer og tepper. Ikke tale om. Dermed drøyer jeg de øvrige gulv litt i håp om (meteorologisk sett) bedre tider. Ellers ikke mye å berette. Inspirert av en tråd på "Kosmetikk og velvære" sitter jeg nå og stinker - med selvbruner i ansiktet. Er så blek at hver gang jeg kommer inn på badet så lurer jeg på om det er et spøkelse der, -men så er det bare meg selv jeg ser i speilet. Skulle hatt en seriøs ryddeaksjon her på gjesterommet, men siden døra til uteboden har svellet pga. regnet sånn at jeg ikke får den opp, så er mulighetene til å få satt unna en del ting noe begrenset. Send finvær, da noen .
mysan Skrevet 12. desember 2006 #1886 Skrevet 12. desember 2006 Jeg skal nok klare å få sneket inn litt tid på lørdag - ikke noe problem. Så flink du er til å bake brød hele tiden da. Jeg har gitt opp. De berømte "Ingers rugbrød" får jeg ikke til lenger, så da kan det være det samme med hele bakinga. Nå spiser jeg nesten ikke brød lenger heller har jeg funnet ut. Det blir et par skiver til lunsj, og det er stort sett det. Jepp, tilbake i gamle synder med å spise for lite og for sjeldent igjen. Blir man slank av det? Nei, bilringen er på full fart tilbake... akk Me snakkast på MSN!
Cata Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #1887 Skrevet 12. desember 2006 (endret) Jeg skal nok klare å få sneket inn litt tid på lørdag - ikke noe problem. ....... Så flink du er til å bake brød hele tiden da. ← Gøtt! Vi får finne en tid og et møtested som sjøl en bygdetulling (meg) klarer å finne . Min evne til å rote meg vekk i Oslo er fenomenal, men ett eller annet landemerke langs Karl Johan skal jeg vel klare å finne. Skal du eller jeg ha rose i knapphullet (og hvordan pokker får man fikset knapphull når alle ytterklær som er aktuelle har enten trykknapper, glidelås, borrelås eller en kombinasjon) ? Jeg nekter å gå med limegrønt hodetørkle med oransje blomster på, -bare sånn i tilfelle du hadde tenkt å foreslå noe lett gjenkjennelig, altså. (Vi får finne på no' lurt på MSN så ikke hele KG dukker opp for å se hvem vi er.*paranoid* ) Må ellers si at jeg ikke er spesielt flink som baker. Det er en dyd av nødvendighet. Jeg orker nemlig ikke "kjøpebrød" medmindre det er helkrise, -og selv da ender jeg gjerne med knekkebrød i stedet. Så brødbakst er et must her i gården. Endret 12. desember 2006 av Cata
Gjest Tyr Skrevet 12. desember 2006 #1888 Skrevet 12. desember 2006 æhm, nå har du skrytt av dine gjærdeigferdigheter tidligere Cata. Litt falsk beskjedenhet her ? *skal vi se, hacke inn på msn..*
Navnløs Skrevet 12. desember 2006 #1889 Skrevet 12. desember 2006 Hah! Lite ikke jeg skal stå på Karl Johan på lørdag med rød jakke og vinke til alle med rosa sløyfer. Så jeg får passa på at mamma-Mysan og tante-Cata ikke blir dritings. Og dere må gjerne tro at dere kan gjemme dere, men jeg kjenner en viss fyr som stadig vekk kommer med litt inside information. Jeg hadde hatt godt av litt nybakt brød. Kan du sende et i posten? Sove godt!
Cata Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #1890 Skrevet 12. desember 2006 æhm, nå har du skrytt av dine gjærdeigferdigheter tidligere Cata. Litt falsk beskjedenhet her ? *skal vi se, hacke inn på msn..* ← Pøh - ingen falsk beskjedenhet. Les innlegget mitt . Jeg er ikke flink som baker selv om jeg er flink til å bake. Hah! Lite ikke jeg skal stå på Karl Johan på lørdag med rød jakke og vinke til alle med rosa sløyfer. Jeg hadde hatt godt av litt nybakt brød. Kan du sende et i posten? Sove godt! ← Vi skal se etter røde jakker, vi, men kan ikke love at antrekket blir "rosa sløyfe". Skulle gjerne sendt nybakt brød, men med postgangen her er jeg redd det blir grønt og pelsete før det kommer fram. Hvis jeg stapper det skivevis i CD skuffen, tror du ikke da at......? Hm, kanskje ikke. Du får få en i stedet.
Cata Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1891 Skrevet 13. desember 2006 1 dag igjen så er det mer ferie. Blir grundig forvent av dette her, jo. Men litt godt også. I dag skulle jeg sitte pent i arbeidsmøte med en kollega. Jajamensa'n. Først ble jeg halt inn til en smule krisemøte med et par stk. fra en annen avdeling. I sin visdom prøvde de å lure meg inn i saksbehandlerrollen angående noe jeg ikke har den fjerneste peiling på. Jeg blånektet så blått som jeg aldri har gjort før . Jojo, fikk da lirket dem ut etterhvert (uten å ha endt opp som saksbehandler), og tuslet til møtet mitt. Vi fikk faktisk gjort en hel del før meg måtte å hente "instrumentfikser" som kom for reparere noe for meg. Vel og vakkert hadde jeg fått ham ut, da jeg fikk rede på jeg burde komme å åpne et rom som vi har litt instrumenter lagret i. Det var en viss mulighet for at det var fylt med betong . Eh - javeljaakkuratnettopp????????? Jeg skjønte ikke mye, men begrep såpass at dette måtte sjekkes. Det viste seg da at man holdt på med støpearbeid i etasjen over, og på mirakuløst vis hadde betongen rent ut inne i veggen og brutt gjennom gipsplatene. Ikke spør meg hvordan det kunne skje, for det aner jeg ikke. Dvs. jeg skjønner jo at betong presser seg lett gjennom gips, men..... . Heldigvis var det ikke så mye som det kunne vært og ingen instrumenter var blitt skadet, så det var bare å sette bygningsfolka til å spa ut guffa. Men måtte jo ta bilde av elendigheta for å bruke i skaderapporten og det begrunnet jeg med følgende: "Dette her kommer jeg aldri til å få sjefen til å tro på hvis jeg bare skal forklare det...." Det stemte forøvrig, for da jeg fortalte sjefen om hendelsen så fikk jeg et temmelig storøyd "Hææææææ?????" i retur. Han skjønte litt mer da han fikk sett bildene, og ble ca. akkurat like lattermild som jeg. Selvsagt er det ikke morsomt å få ødelagt en vegg, men.......en del ting forestiller man seg bare ikke kan skje. Det der er en av dem.
asta Skrevet 14. desember 2006 #1892 Skrevet 14. desember 2006 Denne må bare kommenteres! Jeg vet jo fra før at det skjer mange rare hendelser rundt deg, men denne tar kaka! Betong i instrumentrommet???? God ikke instrumentene gikk i vei!! Kunne blitt en kostbar affære!
Cata Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1893 Skrevet 14. desember 2006 Må på jobb i kveld. Hvorfor skjer dette hver gang jeg skal ha "ferie". Heldigvis ligger det an til bare en kjapp svipptur, men likevel.... Men "alle andre" er vekk i dag, så da må jeg bare trø til. Håper hele moroa er unnagjort på en times tid sånn at jeg kommer meg hjem og får fisket kofferten ned fra loftet. Skal ikke pakke mye, men litt må jeg ha med.
Cata Skrevet 14. desember 2006 Forfatter #1894 Skrevet 14. desember 2006 Jobb unnagjort og jeg har vært på shopping. Ser at det begynner å nærme seg tomt for hårshampo så jeg har vært en tur innom lookfantastic. Netthandel er gøy . OK, hadde jeg hatt en frisør som fører de produktene jeg (og håret mitt) liker, så hadde jeg vel heller støttet det lokale næringslivet, men så lenge de bare selger den pokkers Tigi'en som jeg klør meg halvt i hjel av så får jeg heller sende pengene til utlandet. Dessuten er det jo billigere da. Til og med frisøren min bestiller der av og til når hun skal ha hårprodukter til privat bruk. (Hysj, ikke si det til noen ). Nå skal jeg henge her en times tid til så får jeg vel pakke en liten koffert for helgas utskeielser i storbyen.
Bettie Skrevet 14. desember 2006 #1895 Skrevet 14. desember 2006 Var innom Oslo i dag, jeg. Skulle levere noen julegaver og få en venninneprat. Håper du får en fin helgetur, og hils mysan så mye.
Cata Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #1896 Skrevet 15. desember 2006 Helgetur begynner i allfall bra. Har nå vært på kaffeslabberas med Knurr. Koselig, selv om vi måtte slite litt for å finne plass noe sted. Ser ut som alle skulle på kafe i dag. Til slutt fant vi oss et innsmett sånn at vi fikk både mat og drikke - og skravl & fnis attpåtil. Og ikke nok med det - Knurr visste også hvor jeg kunne finne masaisko, så nå er sko prøvd og......vel.......kjøpt. Nå skal jeg bare hvile bena litt så skal jeg ut og spise middag med en annen venninne etterhvert.
Cata Skrevet 15. desember 2006 Forfatter #1897 Skrevet 15. desember 2006 *burp* Mett! Lammefilet i rødvinssaus og Tiramisu til dessert fylte godt opp. Venninne og jeg hadde en riktig hyggelig aften med mye skravl og fnis. Litt artig at dette også er en nettvenninne som jeg har blitt kjent med i løpet av siste året. Og mens jeg sto og ventet på henne så fikk jeg SMS fra søskenbarn som inviterte meg. Endelig hadde det gått opp for'n at jeg var her på privattur og ikke på jobb . Måtte jo takke nei, selvsagt siden jeg allerede hadde en avtale (og det er jeg egentlig glad for). Tror søskenbarn skulle ha en liten fest i kveld, og jeg må ærlig innrømme at det er en del av kompisene hans som jeg ikke helt finner tonen med. Så jeg hadde det nok koseligst der jeg var. I morgen skal jeg ut og teste Masaisko før jeg skal overlevere julegaver. Og så skal jeg treffe mysan. Morsomt dette her.
Cata Skrevet 16. desember 2006 Forfatter #1898 Skrevet 16. desember 2006 Så har man vært på nettreff nr. 3 i løpet av 2 dager. Det er vel godt jobba, vel? Jammen klarte ikke mysan og jeg å finne hverandre bare ut fra beskrivelse av antrekk - det er vel bra gjort i en lørdagsførjulshandelstappa by??? OK, vi hadde avtalt møtested også da, selvsagt. Så nå har vi vært ute og spist, drukket masse kaffe og skravlet enda mer. Dvs. jeg drakk masse kaffe. Det var så mye melkeskum på mysans cappucino at jeg tror kaffen måtte bo aldeles nederst i den koppen. Hyggelig var det i allfall. Hm, har nå etterhvert møtt 4 av mine nettvenner og det har gått bra hver gang. Alle har vist seg å være koselige mennesker. Det må da være bra statistikk? Alle har vel ikke vært 100% sånn som jeg forestilte meg på forhånd, men vi har jevnt over funnet tonen uansett. Egentlig er det ganske bra uttelling når man kun kjenner hverandre fra før via det skrevne ord. Nå har jeg tørna inn for kvelden. Mørke, kalde Oslo-gater frister ikke til å vimse rundt i, så jeg skal henge ved PC'n og så skal jeg ta meg et godt, varmt bad. Har vært så heldig å få hotellrom med badekar og siden jeg bare har dusj hjemme så må det så klart benyttes. Bare synd jeg ikke klarte å få tak i sånne badeoljekuler i "løs vekt" idag. Menmen, får ta en liten dash såpe i vannet først og håpe det skummer litt. I morgen setter jeg kursen tilbake mot hjem, kjære hjem, men jammen har jeg fått bra uttelling av denne helga.
mysan Skrevet 16. desember 2006 #1899 Skrevet 16. desember 2006 Finne hverandre kun på beskrivelse av antrekk ja - hvor vanskelig er det å kjenne igjen noen som står der, midt i Oslo med oransje caps med grønne prikker på'a? Jeg så deg jo på flere kilometers avstand Neida, bare kødder - hun hadde ikke det At det var mer skum enn kaffe i cappucinoen min er ingen overdrivelse, men god var den - rene desserten. Der skummet var rene kremen.. mmm God tur hjem igjen i morga!! Vi snakkas på MSN. Om ikke før, så i hvert fall senere.
Cata Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #1900 Skrevet 17. desember 2006 Finne hverandre kun på beskrivelse av antrekk ja - hvor vanskelig er det å kjenne igjen noen som står der, midt i Oslo med oransje caps med grønne prikker på'a? Jeg så deg jo på flere kilometers avstand ← Altså, atte......det va'kke meningen at du skulle sladre om det der..... . Sladrehanken! (Men det var nå i det minste ikke hodetørkle.) Er dere sikre på at hun kødder??
Fremhevede innlegg