Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:frustrert: Ikke-bra dag forverrer seg.

Her skal man lage sin middag (spaghetti og kjøttsaus). Det er lite spaghetti igjen i pakken så man åpner en ny, dumper guffa nedi vannet og så oppdager man at den nyåpede pakken er hurtigkokt spaghetti - men det er ikke den gamle.

Det aner meg at dette ikke blir et gourmetmåltid. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gourmet ble det ikke, men det ble ikke så ille som jeg forestilte meg heller. Spaghettien klarte seg uten å bli grøt. Har ellers fått ruslet meg en tur i dag, og jeg har fått vasket bil. Sistnevnte aktivitet var ganske påkrevet - jeg kunne omtrent ikke se hva den nederste delen av dørene var laget av.

Det varer vel ikke lenge før den er like grå igjen, men enn så lenge er den presentabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten.

Tror jeg bare må innse at jeg ikke er nok på høyde med tilværelsen til å bli pillefri ennå. Må visst bite i det sure eplet og gå for enda et år med antidepp, for sånn som dette kan jeg ikke ha det. To dager med sporadiske gråteanfall og angstsymptomer (kun de fysiske symptomene da) holder. Særlig ettersom jeg har kjent det bygge seg opp fra fredag morgen. Helgene overlever jeg jo på et vis, men er mer sliten nå enn jeg var på fredag.

Forrige helg var heller ikke helt topp, og......jeg har en jobb å passe.

Nei, dette må jeg bare gjøre noe med, og jeg tror jeg får vende tilbake til lillepille snarest - for nå verker kroppen sånn av muskelspenninger at det halve hadde vært mer enn nok. Fryktelig irriterende. Jeg kjenner jeg spenner meg, men klarer ikke slappe av.

Pokker, pokker, pokker ta den mannen som utløste alt dette her. :frustrert:

Men skal prøve å ta kontakt med en healer jeg har fått anbefalt. Hodet kan h*n vel ikke gjøre noe med, men muligens muskelspenningene? Og kanskje angstsymptomene? Sistnevnte er vel forsåvidt ikke det verste. Det er ubehagelig, men jeg vet jo hva det er og det er heldigvis ikke permanent. Det kommer i bølger.

Får bare håpe det ikke følger etter meg på jobb. Vil nødig sitte med klaprende tenner i reklamasjonsmøtet. Det er ingen stil over sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Au! Jeg er øm i det meste av muskulatur. Var i kontakt med legen i dag og han sa seg enig i at det bare var å pelle seg tilbake til pillene når ståa er sånn som nå. Fikk ros for at jeg innså min begrensning og meldte fra så fort. Etter såpass lang tid burde jeg være ute av de effektene som evt. skyldes seponering.

Piller er ikke det som verdsettes mest på min meny, men - jeg vet når jeg er (midlertidig) slått. For man skal som kjent fungere og så, -og helst uten å være en pest og en plage for seg selv og omgivelsene sånn som jeg er nå.

Verst for meg i grunnen. Omgivelsene må holde ut med meg snaue 8 timer om dagen, mens jeg må tilbriinge 24 timer om dagen i eget selskap :grine: . ;) Får si som Arnie: "I'll be back!"

Jobben er forøvrig travel denne uka, men dagens møte gikk greit. Vi fikk faktisk gjort ganske mye av det vi satte oss fore, og min med- (eller mot)kverulant og jeg var usedvanlig enige. 2 dager igjen så kan jeg senke skuldrene. Da er verste kulingkasta på jobb over. Og jeg gleder meg over kort uke. Har en bråte feriedager som må tas før nyttår, og jeg begynner nå. Fredag blir det julegavehandlefri. Har satt opp liste så jeg har noenlunde kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deppa, men lekker ;) .

OK, for å moderere meg selv litt: ikke så hyperdeppa siden det er tidlig i uka, men definitivt lekrere enn jeg var for 5 timer siden. Jeg beæret frisøren med besøk og jeg har flink frisør.

Dessuten kan damen selge..... Sist jeg var der så bestilte jeg ny time: "Skal vi farge det også?"

Jeg var jo godt fornøyd med stripene og fargen jeg hadde fått i da, så regnet med jeg kom til å trenge oppfriskning. Nå er jeg frisket opp. Veldig.

Mens jeg satt der med håret fullt av fargeguff, så kikket damen spørrende på meg: "Pleier du å nappe øyenbrynene dine?" :ler:

OK, kom ikke å si at jeg ikke kan ta et hint..., hun fikk lov til å sette i sving pinsett også (au). Nå er jeg nyfarget og nynappet.

....og ilter. Midt i skrivinga her så ble jeg jammen kalt ut på jobb :sur: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig min dag! ;)

Møte med Krakilsk Leverandør er overstått. Det starta ikke særlig bra, for jeg fikk beskjed om at innkjøperen som hadde arrangert møtet var blitt syk så vi måtte fikse det alene. "Tuller du?" var min kontante melding til han som overbragte budskapet.

Men han tullet ikke.

Heldigvis hadde jeg med meg Erfaren Kollega, som er er en rolig og avbalansert kar som ofte forhandler med leverandører. Krakilsk Leverandør gikk ut ganske langt opp på banen, men etter en omvisning der han fikk sett på utstyret vårt og hvordan vi betjener det så ble han spakere. Vi returnerte til møterommet og begynte diskusjon om mulige årsaker til det som gikk galt. Jeg halte fram mine pene tall og grafer som viste at vi holdt oss pent innenfor vårt normale operasjonsområde. Så kom supergrafen min som viste at vi hadde hatt nedgang i noen nøkkeltall i den perioden vi hadde brukt produktet fra Krakilsk Leverandør.

Det tok piffen ut av ham for alvor. Til slutt fant jeg meg selv sittende og "trøste" ham. Det er tross alt mange ting som kan innvirke på resultater over tid, så hans produkt trengte ikke være eneste grunn. "Jammen - hvis jeg hadde sett sånne tall ved bruk av et produkt så hadde jeg tatt leverandøren i hue og ræva og lempa'n ut.....!" sa Leverandøren. :overrasket:

Etter den innrømmelsen forbedret samarbeidsklimaet seg betraktelig :ler: .

Så vi skiltes i fred og fordragelighet. Saken er ikke helt ferdigbehandlet, men vi har i allfall fått unna "skyttergravskommunikasjonen".

Da jeg kom inn på kontoret ble det en liten briefing til Spent Sjef. Etterhvert som jeg forklarte så ble han mer og mer lattermild, så da jeg hadde endt referatet fra møtet så var Spent Sjef forandret til Fornøyd Sjef.

Endelig fikk jeg følelsen av at jeg har behersket noe. Lenge siden sist, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke pannekaker, nei - men såvidt jeg erindrer ble det ertesuppe.....fra Fjordland. ;)

I dag har jeg fri. Ferieeeee!!!! Er jo nødt til å få brukt opp en del feriedager før nyttår, så jeg gjør det med stil. Har nå dratt inn til storbyen og vært på julegavehandel - og i kveld sitter jeg på hotell. Skal ut og rusle i byen i morgen, før jeg drar hjem. Håper bare værgudene blir noenlunde samarbeidsvillige.

Har fått unna de store og dyre tingene, så i morgen er det bare småtterier som skal handles. :ler: Mine foreldre får digitalkamera. Det kommer til å bli en meget upopulær julepresang, men jeg håper de kommer til å sette pris på den etterhvert. De er jo ikke stor-fotografer så når de setter inn en film så går det jo både vinter og vår og litt til før de får fremkalt bildene. Med digitalkamera kan de bare ta med minnebrikken til fotoforretningen og få "fremkalt" med det samme de har tatt bildene. Kan ikke skjønne annet enn at det må være en lur løsning med det forbruksmønsteret de har. Men de kommer nok til å stritte imot "det moderne fjaset" en stund.

Er litt skeptisk med tanke på nattesøvnen forresten. Det er julebord på hotellet. Får plugge i sov-i-ro når jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Sov-i-ro virket. Jeg sov jammen til kvart på 9 i morges. Hotellet kunne by på en usedvanlig god frokost så jeg tok meg god tid. Deretter ruslet jeg opp på rommet og bevilget meg et kvarter med Dagens Næringsliv, som de hadde vært så elskverdige å plassere utafor døra mi.

Deretter bar det ut for å rusle i byen. Siden julegavene allerede var innkjøpt ble det ingen krampeshopping, men.....jeg fikk da med meg noe til meg selv. Var nesten fri for håndkrem så det ble handlet inn da jeg fant et parfymeri som førte Biotherm. Og (o fryd) så fant jeg jammen en kaffe & te butikk så dermed ble det 250 gram indisk malabar på meg. Gleder meg allerede til morgenkaffen i morgen.

Bytur er bra.

Hm, lurer på om jeg skal gjøre alvor av å beære Oslo med en visitt i desember? Har en halv avtale med en venninne om å møtes der. Uansett kan jeg få avlevert noen julegaver om jeg drar.

*tenke litt mer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goretex joggesko duger for bytrasking hvis snøen ikke ligger meterhøy. Men har annet fottøy som kunne duge også.

Nam! Første sup av den indiske malabaren er innabords. Jeg drikker det meste av kaffe men en del av den er langt bedre enn resten. Og det skader jo ikke at den er nymalt. :) Egentlig burde jeg hatt kaffekvern selv. Hm, hvem kan tenkes å selge sånt tro? :klø:

Ah, Bosch har - til 249 kr. Julegave fra meg til meg????

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink husmor. Har bakt brød. Har en mistanke om at jeg ikke kommer til å holde meg til "ikke spise kvelds" prinsippet i kveld......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! Det er ikke moro å komme hjem fra jobb kl. 19 når man begynner kl 7. Men av og til må det bare bli sånn. Trøtt i huet og sliten i øya, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...